Gå til innhold

Hva skal enn si?


Gjest Gjest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*

En god venn av meg mistet søsteren i en bilulykke. I morgen har søsteren hans bursdag. Hva skal jeg si? Har ikke ord, vet ikke hva jeg kan si. Det er så ufattelig trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Jente20_*

Det er ikke lett å vite hva man kan si i slike situasjoner, det viktigste er at du er der for vennen din...

Kanskje du kan prøve å si ting som at hun har det ikke vondt nå, og at han treffer henne igjen enn dag... Jeg vet ikke om han er religiøs eller hva, men det sa hvertfall jeg til ei som mistet faren i bilulykke... Det hjalp å høre at han ikke har det vondt, og at de treffes igjen en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er alltid vanskelig å vite hva en skal si i sånne situasjoner(selv for meg som har mistet en nær selv). personlig synes jeg det gjør godt viss folk viser at de husker på at personen som er død skulle hatt bursdag den dagen ol. så du kan prøve å utrykke det på en måte, og kanskje spør litt hva vennen din tenker og føler på dagen. det viktigeste er i grunn at du er der som en venn uansett. og ikke plutselig trekker deg viss vennen din føler for å snakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding eller si rett ut om du treffer ham at du tenker på dem alle ekstra mye i dag..

IKKE si noe om at hun ikke har det vondt nå, eller at han treffer henne igjen senere. Det gjør ikke smerten og sorgen noe bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stemor_*
Send en melding eller si rett ut om du treffer ham at du tenker på dem alle ekstra mye i dag..

IKKE si noe om at hun ikke har det vondt nå, eller at han treffer henne igjen senere. Det gjør ikke smerten og sorgen noe bedre..

Vis han at du tenker kstra mye på han på fødselsdagen hennes.IKKE la vær å si noe. Det er godt å vite at andre husker den som er død, ikke bare en selv. Tenn et lys på graven hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet mor og far, stefar og søster over en kort tidsperiode for noen år siden var det ingen som ringte, ingen som kom, ingen som sendte en melding. Det gjorde sorgen mange tusen ganger tyngre. I etterkant har noen sagt til meg at "de visste ikke hva de skulle si", derfor holdt de seg heller unna.

Si det! Si at du ikke vet hva du skal si, men at du føler med han/henne og at du bryr deg. Det hadde betydd hele verden for meg om noen hadde gjort dette for meg den gangen, og det vil det sikkert også gjøre for vennen din. Om du sier noe "dumt", er jeg sikker på at du vil bli tilgitt, så lenge du er der, og bryr deg. :-)

Og hvis du er redd for å si noe dumt, kan du jo si det og, vennen din vil nok forstå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan prøve å si ting som at hun har det ikke vondt nå, og at han treffer henne igjen enn dag...

For en idiotisk ting å si..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du viser ham at du er der for ham. det er ikke det som sies som er allers viktigst! Har selv en nær venninne som mistet broren sin for noen år siden. Jeg snakker alltid med henne på hans bursdag og dagen det skjedde, er ikke alltid vi snakker om det som skjedde. Men jeg "ser" henne og hennes sorg.

Dere må for all del ikke la vær å si noe, fordi man ikke vet hva man skal si. når triste ting skjer, trenger man mer enn noen gang venner og netterverket sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...