Gå til innhold

Hår i ansiktet


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd.

Jeg er en kvinne på 25 år, som den siste tiden (siste 4-5 mnd) har blitt oppmerksom på hårvekst i ansiktet. Jeg har, i alle fall så lenge jeg kan huske, hatt noen små lyse og myke hår på kinnene, spesielt i nærheten av øret og kjeven. Litt sånn som hårstrå som man har på oversiden av fingrene.

Men den siste tiden, så synes jeg at hårene har blitt mer tydelige. Noen av dem er mørke, som selvsagt gjør dem synligere. Og de er ganske lange, noen av dem er godt over 1 cm i lengde. Det er spesielt ille på den ene siden av ansiktet, altså på kinnet mot øret.

På ellers av kroppen har jeg normal hårvekst, ikke noe mer enn det jeg har hatt de siste årene.

Føler meg friks ellers, med unntak av at jeg er overvektig, noe jeg har vært siden jeg var 14-15 år. Har nokså regelmessig menstruasjon, men av og til er den borte én måned eller to, men det skjer 1-2 gange i året.

Jeg lurer jo litt på hva jeg skal gjøre nå. Det er selvsagt fristende å fjerne hårene, men det tror jeg ikke er lurt. Da jeg regner med at de kommer tydeligere tilbake. Hva kan dette være? Hvordan blir jeg kvitt hårene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har utrolig mye sånt lys hår i nakken og litt på kinnene. Jeg er bare 18, håper ikke jeg er på vei til å bli ulv :P Men så er jo de hårene så bløte og godt å kjenne på! :3

Tar du p-piller?

Skrevet
jeg har utrolig mye sånt lys hår i nakken og litt på kinnene. Jeg er bare 18, håper ikke jeg er på vei til å bli ulv :P Men så er jo de hårene så bløte og godt å kjenne på! :3

Tar du p-piller?

Høres ut som om du har samme hår som meg. Mine er også ganske bløte.

Nei, jeg bruker ikke p-piller.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om dette, men ei på jobben fortalte nettopp at hun pleide å bleke "barten" sin slik at den ble mindre synlig.

Skrevet

det har mye med hormoner å gjøre. noen får jo mer svarte hår på puppene sine enn andre, noen får ikke noe osv. Hvis du ikke ser de mørke hårene på lang avstand er det sikkert normalt, eller du er ikke alene om det :P

Skrevet

Jeg har også slike hår på kinnet og har lagt merke til at mange har dem, så det bryr ikke meg så mye. Har hatt større problemer med mørk bart og skjegg under haken, men de er nå borte etter litt over et års behandling med laser og bruk av p-piller spesielt for dette. Sett i forhold er et og annet hårstrå på kinnet ingenting. Ser jeg at noen hår blir mørke eller lange, bruker jeg pinsett så godt jeg kan.

Skrevet
Jeg har også slike hår på kinnet og har lagt merke til at mange har dem, så det bryr ikke meg så mye. Har hatt større problemer med mørk bart og skjegg under haken, men de er nå borte etter litt over et års behandling med laser og bruk av p-piller spesielt for dette. Sett i forhold er et og annet hårstrå på kinnet ingenting. Ser jeg at noen hår blir mørke eller lange, bruker jeg pinsett så godt jeg kan.

Hvilke p-piller kan man bruke for å minke hårveksten?

Skrevet
Hvilke p-piller kan man bruke for å minke hårveksten?

Diane er kjent for å forebygge kviser og dempe graden av uønsket hårvekst, men det hjelper ikke på alle.

Jeg fikk blodpropp av dem.

Så hvis man røyker og beveger seg lite bør man være forsiktig

Skrevet
Hvilke p-piller kan man bruke for å minke hårveksten?

Jeg fikk resept på Diane, men de fleste gangene har jeg brukt en av de billigere versjonene som erstatter denne. Den eneste gangen jeg faktisk brukte Diane, var de tre verste månedene jeg har hatt i den sammenhengen. Men likevel er det den typen de setter opp på reseptene...Forstå det den som kan.

Gjest gjestepesten
Skrevet
Jeg fikk resept på Diane, men de fleste gangene har jeg brukt en av de billigere versjonene som erstatter denne. Den eneste gangen jeg faktisk brukte Diane, var de tre verste månedene jeg har hatt i den sammenhengen. Men likevel er det den typen de setter opp på reseptene...Forstå det den som kan.

De billigere versjonene som erstatter Diane er akkurat det samme som Diane. Det kalles synonympreparat. De første årene etter at et legemiddelfirma har utviklet og fått godkjent et nytt preparat, er preparatet beskyttet. Det vil si at firmaet holder "oppskriften" hemmelig for å tjene inn det de har lagt ut i forskning for å komme frem til oppskriften. Etter noen år (husker ikke om det er tre eller fem) blir oppskriften tilgjengelig for alle produsenter, og de kan lage det samme produktet under et annet navn.

Når legen skriver ut Diane, er apoteket pålagt å kontrollere om det finnes synonymprodukter (altså det samme produktet under annet navn), og gi deg det dersom det finnes. Det er fordi disse produktene kan selges vesentlig billigere enn originalproduktet, fordi produsentene ikke har lagt ut millioner i forskning og utvikling.

Så at du har blitt dårlig av Diane, men ikke av synonymproduktene høres ikke sannsynlig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...