Gå til innhold

Naturmedisin

Fremhevede innlegg

Skrevet
Søskenbarnet til kjæresten min døde faktisk helt uventet i fjor, og årsaken fant de ut at var kosttilskudd (muligens i tillegg til vanlige medisiner, men kosttilskuddet va det avgjørende)

Hva slags kosttilskudd var dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva slags kosttilskudd var dette?

Jeg vet ikke, vet dessverre svært lite om saken :(

Skal si ifra her om jeg finner det ut, finner bare aldri et godt tidspunkt å spørre kjæresten. Han er ikke akkurat en mann som liker å snakke om ting, for å si det sånn. Men jeg har begynt med særdeles masse kosttilskudd selv i det siste så jeg skal prøve å finne det ut :)

Jeg vet at han slet med depresjoner tidligere så det kan hende det har noe med johannesurt å gjøre, siden mange har nevnt det her, men det er bare vill gjetting fra min side.

Skrevet

Jag kom på att man inte ska äta johannesört om man äter p-piller! Det kan ju vara bra att komma ihåg.. Örten hämmar effekten av p-pillren på något vis, vet inte hur dock. Men sedan är ju själva johannesörten giftig, så det kanske säger något om just det preparatet? Fast och andra sidan så är ju alkohol också ett gift och det intar vi med glatt humör. :nigo: Man får ta allt med en nypa salt, MEN man borde även förstå att det kan vara ogynnsamt för vissa individer. Det enklaste är väl helt enkelt att rådgöra med sin egen läkare. Eller ta kontakt med företaget som säljer preparatet och fråga vilka biverkningar som brukar anmälas och i vilka tillstånd man ej bör ta det och så vidare. Det finns ju ingen universallösning på sådant här, alla är olika och så hoppas jag att det förblir. :)

Skrevet

Man skal heller ikke ta betakaroten om man røyker, siden risikoen for lungekreft forhøyes vesentlig. Det er det svært få helsekostansatte som vet, og dermed er det sikkert folk som går rundt helt uvitende om at de har økt risikoen for lungekreft med veldig mange prosent. Faktisk hele 18% som kommer på toppen av den allerede økte risikoen forbundet med røyking.

Moralen i dette her er altså at man bør virkelig sjekke med legen om det er ok å begynne på tilskudd, uansett hvor naturlige de er.

Skrevet

OJ! Jag kedjerökte när jag var vegan och läkaren bad mig att äta massor med B-vitaminer, inklusive betakaroten. :/ Äsch, jag röker ju inte längre och jag äter heller inte någon extra betakaroten utöver det jag får i mig i kosten. :) Men DET chockade mig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...