Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #1 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er smådeprimert, har absolutt null sexlyst, er stresset, mangler tiltakslyst, føler meg litt "nummen"/kald (følelsesmessig), og har lite energi. Trener, drikker vann, spiser sunt og har det ellers bra, så det er neppe noe fysisk som er årsaken. Har tidligere gått i behandling for depresjon og angst, med tilhørende medisiner, men dette ble jeg helt robotaktig og følelsesløs av. Frister ikke til gjentakelse... Tips til hvilke naturmedisiner som kan hjelpe? Vurderer allerede rosenrot og johannesurt, men vil gjerne høre om det finnes flere midler?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er smådeprimert, har absolutt null sexlyst, er stresset, mangler tiltakslyst, føler meg litt "nummen"/kald (følelsesmessig), og har lite energi. Trener, drikker vann, spiser sunt og har det ellers bra, så det er neppe noe fysisk som er årsaken. Har tidligere gått i behandling for depresjon og angst, med tilhørende medisiner, men dette ble jeg helt robotaktig og følelsesløs av. Frister ikke til gjentakelse... Tips til hvilke naturmedisiner som kan hjelpe? Vurderer allerede rosenrot og johannesurt, men vil gjerne høre om det finnes flere midler? Selv om du trener og spiser sunt så kan det være fysiske årsaker. Trolig ikke, men man kan ikke utelukke det. Hva som kan hjelpe av naturmedisiner vet jeg ikke, men jeg vet at soneterapi og bioresonans er svært effektivt ved slike plager.
Snasen Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Rosenrot med ginseng sies å være bra, men det virker ikke for alle. Denne arctic typen - ekstra sterk av rosenrot tar jeg ofte før trening. Får et godt humør, og tiltakslyst. Andre syns ikke noe av dette fungerer, så det kommer an på person til person. Ellers kan man selvsagt kombinere dette med johannesurt også. Eller kun ginseng, j-urt, eller rosenrot alene.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har det som så deg. Har fått angsten tilbake. Jeg vil ikke gå til legen for medisiner. Jeg husker ikke så mye av den tiden jeg gikk på medisiner. Levde i min lille verden, mannen mistet meg litt da sa han. Jeg har nettopp ringt til Homoepat. Er desperat til å prøve noe altarnativt. Jeg har prøvd johannesurt, men det virket ikke noe særlig på meg. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #5 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har det som så deg. Har fått angsten tilbake. Jeg vil ikke gå til legen for medisiner. Jeg husker ikke så mye av den tiden jeg gikk på medisiner. Levde i min lille verden, mannen mistet meg litt da sa han. Jeg har nettopp ringt til Homoepat. Er desperat til å prøve noe altarnativt. Jeg har prøvd johannesurt, men det virket ikke noe særlig på meg. Lykke til Finn en som praktiserer bioresonans, dette er HELT FANTASTISK!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #6 Skrevet 17. februar 2010 Takk, dere. Har kjøpt rosenrot nå. Skal teste det en stund. Deretter tenkte jeg å forsøke johannesrot.
LetThemEatCake Skrevet 17. februar 2010 #7 Skrevet 17. februar 2010 Jag gick på en rad olika antideppressiva och ångestdämpande medel i flera år men som jag abrupt och självmant slutade med för ett år sedan. Först mådde jag skit, kroppen var ju van vid alla mediciner och jag var ett vandrande åskmoln i ett par månader. Men det la sig efter ett tag och nu är jag ganska stabil. Jag har börjat träna väldigt mycket, just för att jag blir glad av det. Och jag dricker över en liter grönt te om dagen, har slutat helt med kaffe och äter absolut ingenting som innehåller glutamat (glutamat mixtrar nämligen med dopaminet - det som gör en glad, haha).. Nu vet jag ju inte hur mycket det har med saken att göra men jag mår verkligen bättre. Jag har haft perioder då jag ätit många olika kosttillskott för att se om jag mår bättre jämfört med när jag äter som vanligt, men jag har faktiskt inte märkt någon skillnad. Med samma resultat har jag nu slutat helt med kosttillskott. Men då har jag ännu inte prövat rosenrot eller johannisört.. Kanske ska göra det? Berätta gärna hur det fungerar, när du har ätit det ett tag.
Gjest TS Skrevet 17. februar 2010 #8 Skrevet 17. februar 2010 Jag gick på en rad olika antideppressiva och ångestdämpande medel i flera år men som jag abrupt och självmant slutade med för ett år sedan. Först mådde jag skit, kroppen var ju van vid alla mediciner och jag var ett vandrande åskmoln i ett par månader. Men det la sig efter ett tag och nu är jag ganska stabil. Jag har börjat träna väldigt mycket, just för att jag blir glad av det. Och jag dricker över en liter grönt te om dagen, har slutat helt med kaffe och äter absolut ingenting som innehåller glutamat (glutamat mixtrar nämligen med dopaminet - det som gör en glad, haha).. Nu vet jag ju inte hur mycket det har med saken att göra men jag mår verkligen bättre. Jag har haft perioder då jag ätit många olika kosttillskott för att se om jag mår bättre jämfört med när jag äter som vanligt, men jag har faktiskt inte märkt någon skillnad. Med samma resultat har jag nu slutat helt med kosttillskott. Men då har jag ännu inte prövat rosenrot eller johannisört.. Kanske ska göra det? Berätta gärna hur det fungerar, när du har ätit det ett tag. Huff ja, det kan være tøft å slutte på antidepressiva! Selv var jeg svimmel og helt rar i hodet en periode, for jeg stoppet også helt brått, uten avvenning. Har vært uten de i over to år nå, og skal aldri tilbake. Grønn te går det mye av her også! Forsøker å spise sunt og naturlig, med så lite karbohydrater og tilsetningsstoffer som mulig. Det naturlige er ofte det beste! Jeg tok min første rosenrottablett nå nettopp, og synes å merke en liten effekt allerede. Litt mer energi, kanskje? I følge denne nettsiden skal rosenrot hjelpe mot alt fra dårlig hukommelse til kreft til impotens til depresjon... Rene vidundermiddelet, dersom dette stemmer!
LetThemEatCake Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Jag har blivit lite mer reserverad när det gäller kosttillskott dock. Det har varit så många nyheter om en del tillskott som inte alls innehåller det de lovar, och en del har varit giftiga tillsammans med andra mediciner (johannesört) och att en del är helt onödiga och att man skiter ut/kissar ut dem igen, och en del ska tydligen vara cancerframkallande.. Men jag ska göra lite mer research på just rosenrot nu! Journalistegenskaperna sätter in, haha.
LetThemEatCake Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Läste just att folk med bipolära sjukdomar bör undvika rosenrot. Alltså jag.. Fast å andra sidan är jag bipolär2 v(vad nu det betyder) och jag är relativt säker på att jag är feldiagnostiserad då jag fick veta om diagnosen först 2 år efter den var satt. Dessutom tar jag inga antidepressiva så det kanske fungerar ändå? Du får heller ej äta det om du har högt blodtryck enligt ett av företagen (det står inte på förpackningen). Det står även att man bara ska använda det under en kort period då det påverkar det centrala nervsystemet (som droger alltså) och då kan effekten bli motsatt till slut. Men vad fasen.. Man får väl testa sig fram helt enkelt
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Huff ja, det kan være tøft å slutte på antidepressiva! Selv var jeg svimmel og helt rar i hodet en periode, for jeg stoppet også helt brått, uten avvenning. Har vært uten de i over to år nå, og skal aldri tilbake. Grønn te går det mye av her også! Forsøker å spise sunt og naturlig, med så lite karbohydrater og tilsetningsstoffer som mulig. Det naturlige er ofte det beste! Jeg tok min første rosenrottablett nå nettopp, og synes å merke en liten effekt allerede. Litt mer energi, kanskje? I følge denne nettsiden skal rosenrot hjelpe mot alt fra dårlig hukommelse til kreft til impotens til depresjon... Rene vidundermiddelet, dersom dette stemmer! Det naturlige er ALLTID det beste. Spis så mye friskt grønt som mulig, og lag mat fra bunnen så ofte så mulig. Grønn te er bra, men èn kopp om dagen holder!
Aeryn Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Har prøvd rosenrot men fikk en litt uvanlig virkning av det. Ble irritabel, stresset og søvnløs, og sluttet derfor ganske fort. Men har god effekt av noe som heter Acai-max. Denne har gitt ekstra overskudd, er generelt mindre stresset og mer fornøyd. Endret 17. februar 2010 av Aeryn
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Jeg ville tatt blodprøver for å utelukke at du mangler noe, eller om du har noe hormonforstyrrelser. Jeg var helt sikker på at jeg ikke kunne mangle noe da jeg hadde et godt kosthold, men der tok jeg feil. Det er vel og bra med naturpreparater, men det er lurt å utelukke at noe er medisinsk galt først.
Zzyzx Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Vær også forsiktig med alt dette naturlige. Fluesopp er naturlig, men spiser vi det? http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=589489 Hovedproblemet er vel manglende dokumentasjon og forskning, slik at man ikke kjenner bivirkninger eller kontraindikasjoner.
Snasen Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Må ærlig innrømme at jeg blir oppgitt over enkelte leger, og andre folk som skal være så sabla skeptisk til alt. Greit at man er enig i at man skal selvsagt passe på, men jeg merker jeg blir irritert på legene som gir ut lykkepiller i hytt og pine, og som samtidig sterkt misliker rosenrot, og forskningen på det. Som om man har fått gjort så mye mer forskning på lykkepiller, enn rosenrot f.eks? Alle vet da for søren at man skal være forsiktig med kosttilskudd hvis man har en underliggende sykdom, bruker medisiner, og alt det der. Og alle skjønner (HÅPER jeg) at å kjøpe kosttilskudd fra andre land kan være farlig. Kjøp det i norge, gå til legen for en sjekk hvis du bruker medisiner for en sykdom. Verre enn det er det ikke. Så fort noe naturlig kommer på banen og faktisk hjelper, så er enkelte leger kjappe med å snakke om hvor kjempe farlig det er, og den naive nordmannen biter på med eeeen gang. Skjønner ikke folk at legemiddelindustrien ønsker å tjene penger? Hvis man ikke forstår at de faktisk ønsker det, så er man mer naive enn hva jeg trodde.
Zzyzx Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Tallene snakker jo for seg selv, det er faktisk mange som ikke vet at naturmidler kan være veldig farlige. Det er mange som ikke engang har tenkt på at det kan være lurt å sjekke med legen. Advarselen her er ikke fordi jeg er utpreget skeptiker, det er slik at flest mulig får med seg at det kan være farlig. Om folk ønsker å putte i seg naturpreparater så skal de da få lov til det. Advarselen var da heller ikke myntet på deg, snasen, siden du er klar over farene. Men langt fra alle er det.
Snop Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 Søskenbarnet til kjæresten min døde faktisk helt uventet i fjor, og årsaken fant de ut at var kosttilskudd (muligens i tillegg til vanlige medisiner, men kosttilskuddet va det avgjørende)
Snasen Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 Tallene snakker jo for seg selv, det er faktisk mange som ikke vet at naturmidler kan være veldig farlige. Det er mange som ikke engang har tenkt på at det kan være lurt å sjekke med legen. Advarselen her er ikke fordi jeg er utpreget skeptiker, det er slik at flest mulig får med seg at det kan være farlig. Om folk ønsker å putte i seg naturpreparater så skal de da få lov til det. Advarselen var da heller ikke myntet på deg, snasen, siden du er klar over farene. Men langt fra alle er det. Godt mulig, men har en hjertesyk mormor som startet med rosenrot i samråd med lege, og ble sååå fin. Har og en hjertesyk til i familien, som ikke tør å ta det, og det er jo hennes valg. Flott, at du sikkert får åpnet øynene til folk. Søskenbarnet til kjæresten min døde faktisk helt uventet i fjor, og årsaken fant de ut at var kosttilskudd (muligens i tillegg til vanlige medisiner, men kosttilskuddet va det avgjørende) Hvordan kan man veie og måle under en obduksjon hva som var utslagsgivende der? Jeg er meget medfølende altså, men spørsmålet lbir vel litt sånn: høna eller egget? Men en ting som alle kanskje har fått med seg, er at rosenrot og lykkepillen er en dårlig kombi. Samme med marevan leste jeg. Man skal i hvertfall følges opp av lege. Og jeg syns det i seg selv sier jo at det ER effekt i dette midlet. Har selv opplevd en positiv effekt, og hvis det da gir utslag med å blande, så er det i allefall ikke placebo? Litt OT her, men noen mener jo også at dette ikke fungerer.
Snop Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Hvordan kan man veie og måle under en obduksjon hva som var utslagsgivende der? Jeg er meget medfølende altså, men spørsmålet lbir vel litt sånn: høna eller egget? Jeg spurte og gravde aldri i hvordan de fant ut hva det var, det eneste jeg husker er at de ble så overrasket fordi han hverken var syk eller gikk på noen spesielle legemidler, han var en frisk gutt i tidlig 20-årene og at det hadde med kosttilskudd han hadde tatt, om det var for mye eller en dårlig kombinasjon sammen med noe annet fikk jeg aldri vite.
LetThemEatCake Skrevet 18. februar 2010 #20 Skrevet 18. februar 2010 En del kosttillskott har ju visat sig vara så skadliga för levern att det kan ta sig dödliga konsekvenser. Levern är det organ som brukar ta störst skada i samband med kosttillskott, så det kanske var det som han dog av? Mycket tråkigt för övrigt.. Anledningen till alla skeptiker därute är ju just sådana här saker. Någon måste dö innan man börjar forska ordentligt i preparatet. Naturliga tillskott ha ju inga strängare regler och det forskas alltför lite kring det. Jag tycker att man borde forska mycket mer kring det, då det kan vara den icke-kemiska lösningen för mångas problem. Det är så trist att läkare aldrig nästan ordinerar sådant. Det är samma sak med motion, de skriver hellre ut en massa mediciner än gör upp en långsiktig plan med motion och friskvård! Men det är väl som någon säger - läkemedelsindustrin vill tjäna pengar. Och det gör de på sjuka människor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå