Gå til innhold

Lavkarbo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samlebegrepet lavkarbo pleier å omfatte alt fra 150 g karbohydrater og ned til 0 g. :Nikke:

Noen opererer imidlertid med 72 g i stedet, og mener alt over dette er usunt og ikke kan regnes som lavkarbo.

Fedon opererer ikke med noen faste tall så vidt jeg vet, men hans retning er blant de som tillater relativt mye karbohydrater. Det er litt opp til hvordan en velger å følge prinsippene hans, for han gir en del spillerom. Men han er definitivt lavkarbo, og jeg vil tippe man lett holder seg innenfor 150g-grensen hvis man følger ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les litt på nett om emnet, kan anbefale deg å starte på www.lavkarbo.no feks. Om du googler det vil du finne masse info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anses som lavkarbo? Ant gram karbo? Tenker typsik fedon stil.. Takk for svar :)

Lavkarbo er et definisjonsspørsmål. For Atkins-tilhengere innebærer det å telle karbo, for Fedon-tilhengere innebærer det å spise karbo med lav GI. Personlig mener jeg at Fedon har den mest fornuftige og sunne fremgangsmåten av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en Easylife-diett der man skulle holde seg under 20g karbohydrater i døgnet for å være i ketose; dvs all forbrenning går på fettlageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det så mye styr rundt hva man kan og ikke kan spise på disse forskjellige lavkarbodiettene? Er det ikke det samme hva man spiser så lenge man klarer å holde det karbohydratinntaket man har bestemt seg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er det så mye styr rundt hva man kan og ikke kan spise på disse forskjellige lavkarbodiettene? Er det ikke det samme hva man spiser så lenge man klarer å holde det karbohydratinntaket man har bestemt seg for?

Jo i utgangspunktet, kun med tanke på vektnedgang, så er det det samme. Men man skal jo helst få i seg litt riktige næringsstoffer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...