Gå til innhold

Trygt drikkevann nå?

Fremhevede innlegg

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Er det trygt å drikke drikkevannet i Oslo/Akershus nå? Leste at det ikke var bra å drikke det i går, men har ikke hørt noe for i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler å koke vannet til og med i morgen, altså torsdag. Gjelder forresten ikke for hele Akershus, bare for Ski.

Skrevet

Jeg har drukket vannet siden mandag, og synes faktisk det smakte bedre enn etter kloringen.

Det var heller ingen bakterier i vannet, så synes det er ganske hysteri for noe enormt lite. Typisk media å hause ting opp på den måten.

Skrevet

Selvfølgelig smaker rent vann bedre enn kloret vann! :) Tror heller ikke det er noen stor fare for at man blir syk, men jeg gidder allikevel ikke ta noen sjanser. Det er ikke media som har hauset det opp - det er faktisk Oslo Kommune som har gått ut og anbefalt at man koker vannet.

Skrevet

jeg ligger her og er kjempedårlig, vet ikke om det er pga vannet, men antar det, så ville kokt vannet for sikkerhets skyld. ikke moro å ligge her med diare og oppkast!

Skrevet

Det kan like gjerne være omgangssyken. Faktisk er det mer sannsynlig at det er den, siden de ikke har funnet noen spesielt unormale bakterieverdier i vannprøvene.

De vil jo bare unngå en ny "giardia-katastrofe" og opererer etter føre var-prinsippet.

Jeg gidder ikke å koke vannet.

Skrevet (endret)
jeg ligger her og er kjempedårlig, vet ikke om det er pga vannet, men antar det, så ville kokt vannet for sikkerhets skyld. ikke moro å ligge her med diare og oppkast!

Det har jo gått omgangssyke i ukevis nå, det er nok det du har.

Jeg så ikke nyhetene før sent i går kveld, og da hadde jeg jo allerede drukket masse ukokt vann, så da var det allerede for sent. Har ikke kokt vann i dag heller.

Endret av Virvel
Gjest Rettpåsak
Skrevet

Drikkevannet mitt ble helt borte nå på lørdagsmorgenen, noen andre i Oslo som også mangler vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...