Gå til innhold

Positive historier


2010slankeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg regner med at flere av dere her inne har klart å forandre på livsstilen og dermed gått mye ned i vekt?

I en periode der jeg føler at alt står stille her ville jeg satt stor pris på å få lese noen solskinnshistorier!

Hva gjorde dere, og tok det lang tid?

På forhånd takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moromora

Jeg la om livsstilen min for ca 10 mnd siden.

Jeg var lubben, men ikke overvektig, og skulle ned 9-10 kg.

Jeg hadde et greit kosthold fra før, men ble litt strengere med tanke på hva jeg puttet i munnen, og når, spesielt med tanke på raske karbohydrater, at de ble begrenset til en dag i uke.

Jeg ble også flinkere til å spise færre store måltider, og drikke mer vann.

Og selv om jeg alltid har hatt en aktiv hverdag innså jeg at jeg måtte bli mer strukturert med tanke på trening.

De første 2 månedene merket jeg ingen forsjell på vekt eller mål, og jeg ble veldig skuffet... men jeg var så fornøyd med hverdagen ellers, at jeg bestemte meg for at "kanskje jeg ikke blir slank, men jeg blir i alle fall sunn", og valgte å fortsette på veien jeg hadde valgt.

Etter 4-5 mnd merket jeg at noe hadde skjedd, og jeg gikk på vekten.

Da hadde jeg gått ned 4 kg, og hadde minket 3 cm på midjen.

Nå har jeg tilsammen gått ned 7 kg, og er 2-3 kg fra trivselsvekten min.

Det har tatt tid, men jeg er der snart. :)

Jeg sammenligner det med historien om skilpadden og haren.

Haren er raskest, men skilpadden er jevnest... og det er ikke alltid haren kommer raskest i mål. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moromora
Så flink du har vært, gratulerer!!

Hva trener du da?

Jeg danser ballett og tar styrkeøvelser (ikke på treningssenter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med aktiv trening igjen i januar 2009 - tipper vekten lå på rundt 95-100 kg. Har trent i over ett år nå. Hadde en ca 3 måneders stopp i sommer pga at jeg ødela det venstre kneet mitt (røk kosrbåndet). Per dags dato er jeg nede i 83 kilo, har fått en mye mer muskuløs kropp og mangler bare noen få kilo for å få vekk "love handles" og litt fett nederst på korsryggen.

Har lagt om kostholdet litt, men koser meg fremdeles mye med god mat og drikke + snop i helgene.

Det skal sies at jeg tror faktisk at jeg var rundt 110-120 kilo på mitt aller største... men det er nå en del år siden!

Veldig mye mer fornøyd med meg selv, mer energi og bedre selvtillit :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...