Gå til innhold

Styrke hjemme


Gjest Gjest_aina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_aina_*

Jeg skal trene styrke hjemme, men er usikker på hvilke øvelser jeg skal ta. Har trent litt på apparater tidligere, men dette er ikke noe for meg. Har vekter hjemme.

Jeg tenkte:

Knebøy (hjelper det kun med egen kroppsvekt, eller må jeg ha på ryggsekk eller bruke manualaer)

Trene biceps og triceps med vektene mine (har funnet video på nettet)

Så stopper det opp:

Hvilke mageøvelser er bra?

Rygg?

Fler rumpeøvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal trene styrke hjemme, men er usikker på hvilke øvelser jeg skal ta. Har trent litt på apparater tidligere, men dette er ikke noe for meg. Har vekter hjemme.

Jeg tenkte:

Knebøy (hjelper det kun med egen kroppsvekt, eller må jeg ha på ryggsekk eller bruke manualaer)

Trene biceps og triceps med vektene mine (har funnet video på nettet)

Så stopper det opp:

Hvilke mageøvelser er bra?

Rygg?

Fler rumpeøvelser?

Situps er ihvertfall ikke en bra mageøvelse. Jeg vet ikke hva slags vekter du har hjemme, men jeg antar at du ikke har hele spekteret fra 1 til 30 kg. Det er lettere å få regelmessig fremgang hvis du kan øke gradvis, så jeg vil anbefale deg å kjøpe enten en eller begge av disse to apparatene:

- Redcord minimaster, fra www.redcord.no

- Total Gym, http://www.tvshop.com/NO/products/201342/210878

For å kommentere øvelsene som du har foreslått:

- Knebøy: Knebøy uten ekstra belastning er en øvelse som folk som har ligget noen dager i sykeseng på postoperativ avdeling gjerne skal gjøre. For en som ikke er alt for utrent har ikke det all verdens effekt, det avhenger litt av hva du ønsker å oppnå.

- Triceps: Det kan du selvsagt trene med vekter, men som sagt så har du vel ikke hele spekteret av vekter. For husbruk er armhevninger ofte bedre. Ta dem på knokene til pekefingeren og langfingeren i stedenfor håndflatene, da sparer du håndleddene dine. Hvis du ikke klarer på knokene så kjøp armhevningsjern eller hva det nå kalles, et håndtak du setter på gulvet slik at du kan holde i det mens du tar armhevninger.

- Biceps: Biceps er greit å trene med vekter. Men igjen, du har vel ikke hele spekteret med vekter. Med Total Gym kan du variere vinkelen mye, slik at du kan øke belastningen gradvis.

Terapimaster/Minimaster er fenomenal for å trene ryggen. Den ble visstnok oppfunnet av en bonde på Jæren som hadde problemer med ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å følge videoene på www.bodyrock.tv ? :) Dette er styrketrening og kondisjonstrening i ett, med minimal bruk av utstyr og apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begrenser seg litt med å bare trene med kroppsvekt, så etter en liten stund burde du investere i vekter på forskjellige kilo. Prøv å øke litt etter litt, uke for uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...