Gå til innhold

Soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg slitt med gjentatte soppinfeksjoner over flere år og er mildt sagt møkk lei! Har brukt canesten stikkpiller og krem, men etter ei lita uka får jeg et nytt utbrudd. Har også prøvd diflucan piller..som bare hjelper i noen få dager. Vasker underlivet med vann, bruker bomullstruser og unngår trange bukser. Jeg føler at jeg har gjort alt det som kan gjøres..blir gal! I det siste jar jeg også merka at jeg har lite følelser "inni der" begynner å bli litt redd her. sex er også uteblitt en god stund, fordi det gjør så sabla vondt. Jeg går på antidepressiva(efexor) og synes jeg leste i vedlegget der en gang at man skulle unngå å ta medisiner som har clotrimazol eller hva det nå heter. Kansje det er DET som er grunnen??Noen som har strevd med det samme og har noen tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først; snakk med lege!

Det kan godt være kroppen din som ikke tåler tablettene dine. Kanskje et annet merke kan løse problemet.

To; er du helt SIKKER på at det er sopp, og ikke klamydia eller andre typer infeksjoner?

Tre; gjentatte soppkurer kan gjøre vondt verre. Prøv å skylle med youghurt naturell istedet! Og drikk biolamelk.

Fire; mulig at du er allergisk mot noe og at det slår ut på denne måten. Kanskje du ikke tåler mel/gjær så bra. Eller andre ting.

Skrevet

Selv om du ikke skal vaske med såpe kan du godt vaske med olivenolje. Det hjelper i hvertfall litt på meg. Jeg er også en del plaget av soppinfeksjoner. Føler at jeg holder meg renere når jeg vasker med olivenolje. Yoghurt naturell er heller ikke dumt.

Skrevet

Hei, uff det hørtes utrolig frustrerende ut! Har også hørt at yoghurt naturell er effektivt. I tillegg har jeg hørt at det er viktig å ikke vaske seg for mye heller, det høres nok litt rart ut, men jeg husker det stod i en brosjyre om soppinnfeksjon.

Og så er det jo det vanlige vi ofte hører om å ikke gå med for trange bukser, g-streng osv. Jeg har ikke klart å leve etter de reglene, men hvis man er så plaget som du sier du er, er det kanskje verdt å prøve. Hør med legen din som de andre har sagt her.

Lykke til og god bedring i hvert fall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...