Gå til innhold

Utflod...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere kvinnene..

Jeg hører folk snakker om utflod under eggløsning o.l. men jeg har bestandig litt utflod. Det kan variere litt hvor mye, men det er alltid littegrann blankt eller hvitt som kommer i trusen (det får ofte en gulaktig farge når det størkner), slik at jeg som regel velger å bruke truseinnlegg. Er dette normalt? Har liksom fått inntrykk av at de fleste kun har utflod periodevis..

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I eggløsnings perioden er det som oftest MER utflod. Også tror jeg utfloden varierer fra ung til voksen(?) Jeg vet at utfloden er veldig sterk som ung. som betyr at du må kjøpe nye truser etterhvert hvis du bruker mørke :P. De mister fargen sin pg sterk utflod, he he.

Eggløsningen tror jeg er rundt uke to etter mensen. Sjekk om du merker forskjell den uka eller tredje uke.:) Jeg har mest utflod i 2 og 3.

Skrevet

Eggløsning er midt i mellom hver blødning, ja.

Det er normalt å ha udflod, men det kan også hende du har litt sopp. Lukter utfloden veldig sterkt? Det er i hvert fall veldig lett å gjøre noe med, er bare å kjøpe stikkpiller og salve på apoteket :)

Skrevet
Eggløsning er midt i mellom hver blødning, ja.

Det er normalt å ha udflod, men det kan også hende du har litt sopp. Lukter utfloden veldig sterkt? Det er i hvert fall veldig lett å gjøre noe med, er bare å kjøpe stikkpiller og salve på apoteket :)

Nei, dette har vært sånn i nesten et tiår, og det lukter ingenting, så er nok ikke sopp.

Men takk for svar :)

Skrevet

Apropos...

Kan det skje at man får mer utflod pga medisiner?

Etter at jeg begynte på nye medisiner i sommer, har jeg fått en del mer utflod, og den er mye tynnere.. Men lukter ingenting.

Noen ganger begynner det å renne helt plutselig, føles nesten som jeg tisser på meg... (Er ikke så mye som det føles, men likevel) :forvirret:

Skrevet

Bortsett fra i dagene før ny mens, har jeg alltid utflod. Så jeg bruker truseinnlegg hver dag.

Gynekologen min sier det er helt normalt. :)

Skrevet

Jeg har litt utflod et par dager før mensen, sånn at jeg kan se noen merker om jeg har svart truse f.eks, men det kan ikke være så mye da det ikke er vått der.

Jeg trodde dette var mest vanlig, selv om jeg vet at mengde kan variere fra person til person? Om det er veldig mye utflod ville jeg trodd dette var et tegn på sopp/bakteriell vaginose e.l?

Skrevet

Jeg holder meg fortsatt på sopp, ja. Veldig vanlig at man får det når man går på medisiner, og du kan godt ha hatt det i flere år, så lenge du ikke har behandlet det.

Skrevet
Jeg holder meg fortsatt på sopp, ja. Veldig vanlig at man får det når man går på medisiner, og du kan godt ha hatt det i flere år, så lenge du ikke har behandlet det.

Hvis du ser over, sa hun at det hadde vært sånn i ti år. Hadde det vært sopp, ville hun jo kjent noen form for lukt/kløe i tillegg til at hun helt sikkert ville ha gitt det til eventuelle seksuelle partnere som ville merket det.

Jeg tror det er ganske normalt med utflod, men jeg har bare meg selv å sammenligne med.

Skrevet
Jeg har et spørsmål til dere kvinnene..

Jeg hører folk snakker om utflod under eggløsning o.l. men jeg har bestandig litt utflod. Det kan variere litt hvor mye, men det er alltid littegrann blankt eller hvitt som kommer i trusen (det får ofte en gulaktig farge når det størkner), slik at jeg som regel velger å bruke truseinnlegg. Er dette normalt? Har liksom fått inntrykk av at de fleste kun har utflod periodevis..

Takker for svar.

Ja, det er helt normalt. Normal utflod er blank eller hvitaktig og blir gul i kontakt med luft. Hvor mye utflod en har varierer fra kvinne til kvinne. Så lenge utfloden ikke lukter, svir eller klør og den ikke har endret seg i mengde/farge/konsistens kan du slappe av.

Skrevet

Jeg ser ovenfor :)

Jeg vet bare at jeg hadde sopp i flere år uten å vite det, men det var så svakt at jeg trodde det kun var utflod. Så forværret deg seg plutselig da jeg begynte på kraftige pencilinkurer.

Men som sakt, det er helt normalt å ha litt utflod hver dag. Plagsomt, men normalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...