Gjest Huffsa Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 I morgen halv 5 skal jeg til nevroteam for å utredes for ADHD/ADD.. Er kjempenervøs, og redd for at det kommer til å bli ubehagelig med tanke på spørsmål eller noe slikt noe.. Er det noe å grue seg til? og er det noe jeg burde forberede meg på? noen som kan fortelle litt?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Nei det er ikke noe å grue seg til De spør jo ikke om intime ting da bare fortell dem ALT så de kan hjelpe deg enda mer. De kan jo ikke bruke det du sier i noe, de skal jo bare hjelpe deg. Jeg derimot ØNSKET at de skulle vite alt, så nå har de fortalt om meg til forskere for å få et bedre syn på oss med adhd :D stolt av det jeg
Gjest Huffsa Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Men hvordan foregår det? Stiller de bare spørsmål, eller viser de slike "forvrengte" bilder og lurer på hva jeg ser? eller hvordan gjorde de det med deg?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Men hvordan foregår det? Stiller de bare spørsmål, eller viser de slike "forvrengte" bilder og lurer på hva jeg ser? eller hvordan gjorde de det med deg? neida.. bare gir deg små tester.. nesten som iq test
kriztine Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 I morgen halv 5 skal jeg til nevroteam for å utredes for ADHD/ADD.. Er kjempenervøs, og redd for at det kommer til å bli ubehagelig med tanke på spørsmål eller noe slikt noe.. Er det noe å grue seg til? og er det noe jeg burde forberede meg på? noen som kan fortelle litt? Ikke noe å grue seg til nei. Synes disse testene var gøy jeg=)
Troyamin Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 I morgen halv 5 skal jeg til nevroteam for å utredes for ADHD/ADD.. Er kjempenervøs, og redd for at det kommer til å bli ubehagelig med tanke på spørsmål eller noe slikt noe.. Er det noe å grue seg til? og er det noe jeg burde forberede meg på? noen som kan fortelle litt? Ingenting å grue seg til! I mitt tilfelle fant "de" kjapt ut at jeg hadde (har) ADHD. "De" måtte utelukke manisk-depressiv, kalles vel borderline i dag. Var mest hos en psykiatrisk sykepleier, men fikk endelige diagnosen av en psykolog. Jeg gikk tre ganger for utreding, de ringte min mor (for å høre om oppvekst og oppførselen min da) og så gikk jeg til ettersamtaler da jeg begynte på ritalin. Jeg har mest negative erfaringer med medisin og jeg bruker veldig lite medisin i hverdagen. Er heldigvis sammen med en som takler min utolmodighet, krasshet, kontrollfreak osv...
Gjest Det går godt:-) Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Det gå kjempr fint, sønnen min måtte dele opp testene over flere dager fordi han mistet konsentrasjonen men de er så profesjonelle at han faktisk opplevde testingen positivt, testene er overkommelige, er ingen grunn til å tenke at man ikke klarer fordi man er dum, husk hensikten er å avdekke en hyperkinetisk forrstyrrelse i hjernen ikke å måle iq. Sønnen min har fått livet igave etter han ble medisinert, tenk på hensikten med utredningen - gjør så godt du kan :-)
Gjest Huffsa Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 (endret) Takk for svar Er på torsdag jeg skal dit, så jeg hadde skrevet feil.. Sto i brevet at det var fra halv 5 til ca halv 9, det virker fryktelig lenge. Men man får vel pauser ogsånt? Eller det styrer jeg kanskje litt selv? Endret 17. februar 2010 av Huffsa
Gjest Huffsa Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Man får vel ikke vite resultatet med en gang gjør man? Får man det da evt gjennom psykologen min på samme senter, brev i posten eller hva? Og må man videre til lege for å få evt medisinering, eller får man det av nevroteamet?
kriztine Skrevet 17. februar 2010 #10 Skrevet 17. februar 2010 Takk for svar Er på torsdag jeg skal dit, så jeg hadde skrevet feil.. Sto i brevet at det var fra halv 5 til ca halv 9, det virker fryktelig lenge. Men man får vel pauser ogsånt? Eller det styrer jeg kanskje litt selv? Jeg hadde også utredning på samme tidspunktene som deg. Jeg fikk en liten kvarters pause. Men det er jo individuelt hvor lang pause man trenger da. Disse timene gikk ganske fort synes jeg.=)
kriztine Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Man får vel ikke vite resultatet med en gang gjør man? Får man det da evt gjennom psykologen min på samme senter, brev i posten eller hva? Og må man videre til lege for å få evt medisinering, eller får man det av nevroteamet? Jeg fikk ikke vite resultatet med en gang, jeg fikk brev i posten ang resultatet og nevro.psykolog videresendte papirer til psykiateren som igjen hjalp meg med medisiner og slikt.
Gjest Huffsa Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Takk for svar Merker jeg er litt stressa, og vet at jeg ikke klarer meg med 15 min pause på så lang tid, men det sier jeg ifra om.. Er det noe mer du syntes er verdt å nevne?
kriztine Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Takk for svar Merker jeg er litt stressa, og vet at jeg ikke klarer meg med 15 min pause på så lang tid, men det sier jeg ifra om.. Er det noe mer du syntes er verdt å nevne? Nope=) lykke til imorgen da=)
Gjest Huffsa Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 Nope=) lykke til imorgen da=) Takk
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Jeg ble utredet, fikk diagnose og resept på 1 dag. Det varte fra kl 08.30 - 17.00. Tilltross for at jeg var en veeeldig utålmodig turbo, så gikk tiden kjempefort Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Takk for svar Merker jeg er litt stressa, og vet at jeg ikke klarer meg med 15 min pause på så lang tid, men det sier jeg ifra om.. Er det noe mer du syntes er verdt å nevne? Du vil få tilbud om pause når du trenger det. Det er bare å gi beskjed om/når du blir sliten, så legges det inn en pause. Du trenger ikke stresse med dette.
Gjest Huffsa Skrevet 23. februar 2010 #17 Skrevet 23. februar 2010 Det gikk ganske greit, han var veldig hyggelig Skal tilbake i morgen å prate om testen og skulle ha med kjæresten min siden han kjenner meg best. Lurer på hvorfor egentlig..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå