Gå til innhold

Forlover som glemmer bryllupsdatoen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart å spørre om man må holde tale - i fler av bryllupene jeg har vært i har ikke forloverne holdt taler (noen ganger sang eller film i stedet, andre ganger ikke noe slikt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jøss, jeg syntes at forloveren min gjorde meg en tjeneste . Og hun slapp til og med både tale og kjoleprøving! :ler:

Det slapp jeg også da jeg var forlover for en venninne. Så lenge jeg dukket opp til vielsen så var det greit. :ler: Veldig glad for at hun hadde så avslappet forhold til det, ellers ville jeg nok blitt en smule stresset (og takket pent nei).

Om det er ære eller ikke å bli spurt om å være forlover, så burde vedkommende ihvertfall ha fornuft nok til å skrive ned når bryllupet er, og ikke spørre bruden om det hele tiden.

Det er jeg enig i. Jeg kan forstå at man kan tulle med datoene en gang, men når man må spørre første gang så bør man ha åndsnærværelse nok til å notere det ned (evt. legge inn i kalenderen på mobilen).

Skrevet

Så utrolig trist at man skal beskylder for å være bridezilla fordi man forventer at ens forlover oppfyller visst plikter. Ja, visse ting er ikke praktisk mulig å gjennomføre pga, jobb & familie men herregud, ikke rart samfunnet går i oppløsning når man ikke kan kreve noe av noen lengre.

Det er en ære å bli spurt om å være forlover. Men jeg mistenker at mange kommende bruder ikke informerer om hva som er en forlovers oppgaver og hva som forventes av dem når de takker ja. Det er ikke bare å "underskrive et skjema" og "dukke opp i kirka". Så utrolig deprimerende det er å lese så nedlatende prat om et at livets virkelige store merkedager.

Skrevet
Så utrolig trist at man skal beskylder for å være bridezilla fordi man forventer at ens forlover oppfyller visst plikter. Ja, visse ting er ikke praktisk mulig å gjennomføre pga, jobb & familie men herregud, ikke rart samfunnet går i oppløsning når man ikke kan kreve noe av noen lengre.

Det er en ære å bli spurt om å være forlover. Men jeg mistenker at mange kommende bruder ikke informerer om hva som er en forlovers oppgaver og hva som forventes av dem når de takker ja. Det er ikke bare å "underskrive et skjema" og "dukke opp i kirka". Så utrolig deprimerende det er å lese så nedlatende prat om et at livets virkelige store merkedager.

Kjempe flott innlegg :klemmer:

Du fikk sagt det jeg mener, litt enklere forklart enn meg :fnise:

Skrevet

Når jeg leser denne tråden skjønner jeg virkelig at folk er forskjellige...og blir skremt over hvor få forventninger og hvor lite noen synes å være knyttet til vennene sine! Herregud..."hvis jeg skulle ha holdt tale for hun jeg var forlover til vet jeg ikke hva jeg skulle ha sagt" (?). Eh - hvorfor er du forlover da?

Jeg giftet med i sommer, hadde min beste venninne som forlover. Hun gjorde en kjempejobb og storkoste seg med å være min forlover; laget et flott utrikningslag, hjalp meg med blomster, holdt en super tale som det blir snakket om i vår omgangskrets enda. Hadde flere andre venninne som også holdt taler - og dette er vanlig blant mine/våre venner. Tror det tilsammen ble holdt 14 (?) taler i bryllupet. Nei, aner ikke hva slags bakgrunn andre har, men trådstarter har all grunn til å være skuffet spør du meg. Det er snakk om vanlig folkeskikk (som synes å være mangelvanre blant skremmende mange her inne...).

Skrevet

Jeg har vært forlover for 2 av mine venninner og det var en stor ære å bli spurt og ikke minst koselig. Jeg holdt en liten tale i begge bryllupene men jeg skjønner at det skremmer mange, uansett vil de aller fleste klare å si noen ord. Hvis man er så forknytt og innesluttet har man ingenting å gjøre som forlover (men det er min mening). Hvis man ikke kan ofte noen avtaler for å hjelpe med å finne kjole eller hjelpe til med å bestemme borddekking eller andre småting så takk nei. Be bruden finne noen andre.

Skrevet (endret)
Når jeg leser denne tråden skjønner jeg virkelig at folk er forskjellige...og blir skremt over hvor få forventninger og hvor lite noen synes å være knyttet til vennene sine! Herregud..."hvis jeg skulle ha holdt tale for hun jeg var forlover til vet jeg ikke hva jeg skulle ha sagt" (?). Eh - hvorfor er du forlover da?

Eh....fordi jeg ble spurt vel.... ;) Og fordi min venninne Ikke ønsket noe utdrikkingslag eller tale, og jeg bodde uansett 40 mil unna så førstnevnte ville blitt litt vanskelig å arrangere om hun så hadde ønsket det. (Da tror jeg nok jeg ville sagt nei til "oppdraget" og bedt henne velge noen som holdt til litt nærmere. Hjelp med kjole var rimelig uaktuelt siden det var bunad som var foreslått antrekk under festen.

Uansett, det har da ingenting med å være knyttet til vennene sine å gjøre, men om å faktisk høre etter hva det er de selv ønsker på dagen (og forsåvidt før).

Endret av Cata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...