Gå til innhold

Bytte p-pillemerke


Fremhevede innlegg

Skrevet

Byttet fra yasminelle til loette pga. mellomblødninger med yasminelle. Yasminelle hadde jeg da gått på i et par år.

Loette har ikke hjulpet noe på melloblødningene. De kommer akkurat på samme tidspunkt som de gjorde med yasminelle. Nå er jeg lei av å ha "mensen" i over to uker hver måned, og har ikke særlig lyst til å begynne på enda ett brett med loette, da det ikke synes som om disse hjelper det minste. Absolutt ingen foranding i blødningsmøsteret, hverken til det bedre eller værre.

Har lyst til å gå til legen og be om noe med mere hormoner i, feks, yasmin.

Har noen byttet piller etter kun to måneder? Føler jo det er litt tidlig etter så kort tid, men tror virkelig ikke at en måned til vil endre noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er lei!

Det går sikkert fint å bytte merke igjen nå, men jeg tror likevel jeg hadde prøvd å la det gå en måned til, det kan hende det tar litt tid.

Skrevet

Usj ja. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Likte de gamle pillene så bra, og yasmin er vel omtrent det samme som yasminelle bare med litt mer østrogen. Likte yasminelle ellers svært godt, merket ikke at jeg gikk på dem. Litt mer uggen følelse i kroppen av loette, samt at sexlysten er sånn omtrent lik null. Føler meg litt som en zobie til tider...

Nei, jeg får vel kanskje bite tenna sammen, og prøve en måned til og krype til legen om en måneds tid kanskje. Kanskje jeg bare må gjennom noen sykluser...

Noen som har erfaring med p-pille bytte pga. mellomblødninger? Hvor fort merket dere en bedring?

Skrevet

Usj ja. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Likte de gamle pillene så bra, og yasmin er vel omtrent det samme som yasminelle bare med litt mer østrogen. Likte yasminelle ellers svært godt, merket ikke at jeg gikk på dem. Litt mer uggen følelse i kroppen av loette, samt at sexlysten er sånn omtrent lik null. Føler meg litt som en zobie til tider...

Nei, jeg får vel kanskje bite tenna sammen, og prøve en måned til og krype til legen om en måneds tid kanskje. Kanskje jeg bare må gjennom noen sykluser...

Noen som har erfaring med p-pille bytte pga. mellomblødninger? Hvor fort merket dere en bedring?

Skrevet

Jeg byttet faktisk til loette pga mellomblødninger med mercilon.

Tok et par måneder hvis ikke jeg husker feil! :)

Så du må kanskje smøre deg med tålmodighet... Hva med å ta en tur innom apoteket og spørre? De er veldig hjelpsomme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...