Gjest Gjest_Søta_* Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Fikk en 3 dagers kur med triometoprim - tror jeg det heter. Dette hjalp ingenting, og jeg sliter med følelsen at jeg må på do hele tiden og at det brenner nedentil. Jeg dro til legen i dag og fikk resept på kur nr 2. Dem sente til apoteket så jeg fikk ikke hentet den før ettermiddagen og da ble jeg forskrekket at kuren var den samme som sist,,, Er det normalt? Torsdag, fredag og i dag har jeg måtte være hjemme fra jobb pga smertene.. Og tidligere i dag fortalte jeg sjefen min at jeg kom på jobb i morra, for jeg skulle til legen å få ny medisin (som pleier å gi virkning bare noen timer etterpå) og helt sikkert klarte jobb i morra... Men nå er jeg jammen meg i tvil på hva jeg skal gjøre Er så fortvilet..... Sitter med kunder og telefoner dagen lang som er ganske krevende, og med problemet mitt å løpe på dø hele tiden er helt forferdelig....
Tuppatuppa Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Er " proff " ift. dette problemet; og lurer derfor på om f.eks. legen din hadde sendt den første urinprøven din til syrking / evt. har ham sendt nr 2 til syrkning?? En dyrkning, vil f.eks. kunne fortelle hvilke type bakterier det her er snakk om, og hva du evt. er resistent mot av antibiotika. Ikke alle typer paser oss alle. At ikke kur virker flrste gang, tilsier at man bør prøve en annen type for en kur nr. 2. Jeg forelår at du ber om Eppocillin ( veldig affektiv!! ( evt. at du ber om Appocillin med Sulfa - denne funker- uansett ) Enkelte er allergisk mot sulfa - sjekk opp i tidligere historikk om du er - spør f.eks. din mor. Om ikke prøve er sendt til dyrkning - forlang at dette blir gjort - ta om nødvendig en ny tissprøve, som de kan sende. Be også om å få vite hva det er utslag på vedr. tisseprøven din; er det såkalt fullt utslag, eller er det spesifikke høye utslag på enklete punkter - isåfall hvilke punkter, og hva er verdiene!!??? Lykke til-håper det hjelper!! Klem
Tuppatuppa Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Hehehehe!! gikk litt fort i svingene her:: Korrigerer meg selv - Å sende urinprøve til dyrking - IKKE Syrking !!
¤Pernille¤ Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Det hender jeg får samme kur to ganger på rad, da medisinen av og til ikke tar alt første gang. Men vanligvis så prøver man et annet merke. Synes du skal ringe legen og høre hva de sier, jeg! Føler meg deg! Klem fra UVI-magneten!
Gjest annemor30 Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Fikk en 3 dagers kur med triometoprim - tror jeg det heter. Dette hjalp ingenting, og jeg sliter med følelsen at jeg må på do hele tiden og at det brenner nedentil. Jeg dro til legen i dag og fikk resept på kur nr 2. Dem sente til apoteket så jeg fikk ikke hentet den før ettermiddagen og da ble jeg forskrekket at kuren var den samme som sist,,, Er det normalt? Torsdag, fredag og i dag har jeg måtte være hjemme fra jobb pga smertene.. Og tidligere i dag fortalte jeg sjefen min at jeg kom på jobb i morra, for jeg skulle til legen å få ny medisin (som pleier å gi virkning bare noen timer etterpå) og helt sikkert klarte jobb i morra... Men nå er jeg jammen meg i tvil på hva jeg skal gjøre Er så fortvilet..... Sitter med kunder og telefoner dagen lang som er ganske krevende, og med problemet mitt å løpe på dø hele tiden er helt forferdelig.... Et godt råd til senere: Gå på do etter sex, da det er ukjente bakterier som forårsaker UVI:-)
¤Pernille¤ Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Det er et godt råd, ja I tillegg til å ta tranebærkapsler!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Det er da Selexid som er vanlig å få når man har uvi.
Gjest annemor30 Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Det er da Selexid som er vanlig å få når man har uvi. ja, og triometoprim..
¤Pernille¤ Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Ikke for alle Jeg har kun fått det én gang...
Gjest annemor30 Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 ja, og triometoprim.. Vi gir både trimoteprim og selexid behandlinger for uvi.. ikke samtidig da;-)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Jeg foreslår at du går lengre enn 3 dager på kuren, forleng den gjerne til 5-7 dager. Dersom man da ikke har hatt effekt kan man bytte antibiotika. Dersom det er gjort en dyrkning av urin kan man korrigere valget av antibiotika etter resistens-egenskapene. Lykke til! Obs! Noen ganger kan det være en infeksjon med klamydia som forårsaker plagene.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Jeg hadde UVI en gang, og fikk en kur med en gang. Da de sendte den til dyrking viste det seg at jeg hadde to forskjellige bakterier, og måtte ta en annen type kur i tillegg. Dette var begge tidagerskurer. Forhør deg med legen din, du, si fra at du ikke har blitt bedre og at du lurer på om du trenger en annen kur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå