Gå til innhold

Vaskemaskin/tørketrommel i ett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett at det har kommet maskiner som er både vaskemaskin og tørketrommel i en maskin. Det høres jo helt fantastisk ut - hvis det funker da...

De maskinene jeg har sett har vært av mindre kjente merker og med en pris rundt 5000 kr. Da begynner jeg å bli litt skeptisk. For hvorfor kommer ikke de kjente merkene med slike maskiner? Og hvorfor er de så billige?

hmmm... Er det noen av dere som har erfaringer med slike maskiner? Jeg vil gjerne høre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg har en sånn maskin (stående i kjelleren).

Mine foreldre hadde den først i et halvt år før den gikk i stykker. Så reparerte de den (gikk på garanti) og kjøpte seg maskin OG trommel. Jeg bodde trangt og fikk den kombinerte. Fungerte fint en liten stund, så gikk tørkefunksjonen i stykker.

Maskinen fungerte fortsatt og ble brukt til vi flyttet. Men da kjøpte vi to deler igjen.

Slike maskiner tåler lite. Du kan ikke fylle opp trommelen og jeg fikk beskjed om å ikke vaske mer enn 2 ola-bukser om gangen. Det fungerer ikke for meg.

Dette er altså ENMANNS-maskiner. Eller var enmanns-maskiner kanskje.

Vår var fra Miele tror jeg. Den kostet nesten 10000 da den ble kjøpt. Men det kan jo hende at maskinene er bedre nå.

Skrevet

Flere av de mer anerkjente merkene har også kombi-maskiner, men da koster de gjerne 10.000 og oppover. Hadde planer om å kjøpe en slik maskin pga liten plass, men de vi så på hadde ganske lik vaskekapasitet som vanlige vaskemaskiner, men på tørketrommelen var det kun mulig å tørke ca halve vasken av gangen. Ble til at vi droppet det. Nå står maskinene oppå hverandre.

Skrevet

Jeg har en sånn maskin av merket Zanussi, som kosta meg omtrent 8000 i innkjøp for...tja.. sju år siden omtrent. Den er kjempebra og fungerer alldeles utmerket. Det eneste problemet er at klærne ikke blir helt hundre prosent tørre om maskina er full.

Uansett vasker den fint og fungerer på alle måter bra.

Suzy :blunke:

Skrevet

Ja, jeg har hatt en slik en..

Skrev litt om den under en tråd som omhandlet kondenstørketrommel, i korte trekk; hadde x-antall servicer på under et år og endte med å heve kjøpet og å kjøpe meg en vaskemaskin og tørketrommel for samme pris.

-Og ja, klærne ble aldri tørre, selv ikke da maskinen var helt ny og liksom skulle virke.

Skrevet

Hadde det selv en stund - og som de andre her sier så kan man bare tørke halve vasken. Litt av poenget er jo at man skal slippe å 'laste om'.

Har du liten plass er det et poeng å kjøpe det. Er jo greit å ha muligheten til å bruke tørketrommelen. Ellers kan man jo bare bruke vaskedelen hovedsaklig.

Skrevet

Jeg kan ikke si noe om kvelditeten på de nye maskinene, men min erfaring er altså dårlig.

En slik maskin kan fungere helt fint for 1-2 personer. Men om man har mye klesvask, så blir de upraktiske. For en barnefamilie vil det være helt bortkastet tror jeg.

Vi har planer om å ta opp vår ødelagte fra kjelleren når vi får ferdig et bad til, slik at den kan brukes som ekstramaskin. Kanskje vi får noen til å fikse trommelen også? Spørs litt på prisen.

For meg ville hele vitsen med en slik maskin være at tørketrommelen settes i gang rett etter at vasken er ferdig, men så lenge man må ta ut tøy, så blir jo dette bare tull.

Skrevet

Høres ikke ut som om det er noe for oss likevel. Vi er en familie på tre nå, og blir kanskje flere etterhvert. Det blir nok ikke mindre klesvask med årene, nei :roll:

Tenkte at det kunne være greit å ha bare en maskin, men det høres ikke ut til å være det heelt store for oss...

Skrevet

Hadde en sånn for 8 år siden, og vil ikke ha det igjen. Var praktisk og plassbesparende den gang, men det er ikke det viktigste lenger. Jeg synes det dummeste med den var at tøyet ble så innamri krøllete. For når det ligger "surrete" etter sentrifugen, og blir tørket i den samme tilstanden, så forblir det sånn. Og vitsen er jo borte litt hvis du må ta det ut, riste på det legge det inn igjen (og kanskje bare halvparten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...