Gå til innhold

Aselia's dagbok


Aselia

Anbefalte innlegg

Da skal jeg også lage meg en kostholds- og treningsdagbok :) Mest for min egen del for å få oversikt over treningen, men også for å kanskje få litt råd og tips fra dere ;)

Har trent i perioder siden jeg var 15 (er 22 nå). Det har for det meste gått i spinning, step og litt styrketrening. Etter nyttår har jeg ikke gått så mye på saltimer, har heller begynt å jogge på tredemølle, som oftest 45-60 min ca 3 ganger i uka.

I morgen skal jeg ha en veiledningstime på treningssenteret der jeg skal få opplæring med styrkeapparatene og kanskje litt tips til hva og hvordan jeg bør trene osv, så fra i morgen av kommer jeg til å fokusere mer på styrke i tillegg til kondisjon på tredemølla.

Er 163 cm og 51 kg, så jeg er normalt slank med smal beinbygning. Målet mitt med treningen er å stramme opp spesielt på mage, rumpe og lår og få litt mer muskler.

Kostholdet synes jeg er det vanskeligste av alt. Prøver å spise noenlunde sunt/normalt i ukedagene og kose meg i helgen. Spiser som oftest 4 måltid for dag + mellommåltid de dagene jeg trener.

Håper på å få masse tips fra dere, både om trening og kosthold. Bare å spørre om dere lurer på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat:

Frukost: 2 brødskiver med kjøttpålegg

lunsj: 2 brødskiver med kjøttpålegg / ost, 1 banan

mellommåltid: 1 banan

Middag: 1 porsjon fullkornspasta, kjøttboller, litt peppersaus og litt salat, lite glass skummet melk

Mellommåltid: 1 glass biola

Kvelds: Liten porsjon go'dag kornblanding med skummet melk

Ellers har jeg drukket en del vann og litt bris

Trening:

42 min på tredemølla. Tar 3-4 pauser med rask gange i 2 min inn i mellom for å hente meg litt inn. Målet er å klare å løpe sammenhengende ;)

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

frukost: 2 brødskiver med kjøttpålegg

lunsj: 2 brødskiver med kjøttpålegg, 1 banan

middag: 2 brødskiver med 2 karbonader

kvelds: 2 brødskiver med kjøttpålegg, 2 glass skummetmelk

Huff, altfor mye brød i dag. Var på seinvakt, så det ble ikke tid til skikkelig middag i dag.

Hadde treningsveiledningstime i dag, gikk kjempebra! :) Fikk satt opp et program som jeg tror kommer til å bli bra. Har ikke erfaring fra styrketrening på apparater, så dette kan bli spennende! Gleder meg til å komme i gang. I tillegg til den veiledningstimen jogget jeg i 30 min ( sammenhengende faktisk..kondisen blir bare bedre :) ). Jeg legger ut treningsprogrammet i morgen!

God natt ;)

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frukost: 2 brødskiver med kjøttpålegg / ost

Lunsj: 1 brødskive med kjøttpålegg

mellommåltid: 1 brødskive med ost, 1 glass biola, 1 kiwi

middag: 1 pitabrød og 1 hvitløktortilla med kyllingkjøttdeig og salat

I dag har jeg ikke vært på trening. I følge treningsprogrammet skal jeg trene 3 ganger i uka, 4 hvis jeg får tid. I morgen må jeg gå til jobben, det tar ca en time, så da tar jeg det som trening :) Fredag skal jeg begynne på styrkeprogrammet, var ned på senteret i dag, men det var ikke helt ferdig enda, så hun skulle prøve å gjøre det klart til fredag :) Gruer meg til å være den eneste jenta der som trener styrke..huff :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Tror jeg må finne en erstatter for det brødet, spiser altfor mye av det. Har hvertfall bytta ut litt av det usunne pålegget :)

Frukost: 2 brødskiver med paprikaost / kalkunpålegg med agurk og paprika

lunsj: 2 brødskiver med paprikaost / kalkunpålegg med agurk og paprika

mellommåltid: Liten skål med frukostblanding, mager vaniljekesam og frukt (som jeg ikke ble mett av) og 2 brødskiver med ost og jordbærsylte, ett glass biola

Middag: 10 små kjøttboller, fullkornspasta, ananas, løk og brokkoli

kvelds: 1 kiwi

Trening:

Gått til jobben som tar 50 min. Var innom treningssenteret i dag, men styrkeprogrammet er fortsatt ikke ferdig. I morgen har jeg fri fra jobb, så da tror jeg at jeg bare blir hjemme, så tar jeg treningen på lørdag :)

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten og treningen nå i helgen er egentlig ikke verdt å nevne , har stort sett spist det jeg har hatt lyst på.

Mat i går:

frukost: 2 brødskiver med kjøttpålegg

lunsj: 1 rosinbolle

middag: halv medium pizza på peppes

kvelds: Liten porsjon tacogryte, salat og nachochips + frukt dyppet i varm sjokolade etterpå

Sist men ikke minst: 1 brødskive med ost og sylte

Var ikke på trening i går, men var på shopping hele dagen, så jeg fikk hvertfall gått en del :) Var på jentekveld etterpå, derfor 2 "middager" :sukk:

Mat i dag:

frukost: 2 brødskiver med kjøttpålegg, 2 glass skummetmelk

lunsj: 2 kiwi, 1/2 kopp kaffe

mellommåltid: 2 brødskiver med ost og sylte, 1 glass biola

middag: Ca 1/2 kyllinfilet med tacokrydder, fullkornsris, litt nachochips og salat.

Hadde egentlig store planer om å dra på trening i dag, spinn 45 og styrke 45, men jeg orka bare ikke..tar 10 min å gå til bussen, så det er litt tiltak noen ganger. Frista heller å bare være hjemme å gjøre unna litt husarbeid :jepp:

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner på samvittigheten at det er noen dager siden forrige treningsøkt.. men jeg har jo trent 3 ganger, så det er jo greit nok. 3 ganger er hvertfall minimum, 4 er bra :D Skal prøve på 4 økter neste uke :enig:

Mat:

frukost: 2 brødskiver med kalkunpålegg, 1 1/2 glass appelsinjuice

middag: 1 porsjon lasagne, salat og brød

Huff, dårlig matvaner i helgen ser jeg, men skal skvise inn et kveldsmåltid senere :)

Gleder meg til trening i morgen! Da skal jeg hente styrkeprogrammet mitt :) Tror jeg tar en ren kondisjonøkt på tredemølla i morgen, og så kikker jeg på styrkeprogrammet når jeg kommer hjem og så tar jeg min første styrkeøkt på tirsdag ;) Ønsk meg lykke til :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på samvittigheten at det er noen dager siden forrige treningsøkt.. men jeg har jo trent 3 ganger, så det er jo greit nok. 3 ganger er hvertfall minimum, 4 er bra :D Skal prøve på 4 økter neste uke :enig:

Mat:

frukost: 2 brødskiver med kalkunpålegg, 1 1/2 glass appelsinjuice

middag: 1 porsjon lasagne, salat og brød + 2 små ispinner til dessert

kvelds: 1 lite hjemmelaget rundstykke med kjøttpålegg, 1 glass appelsinjuice

Huff, dårlige matvaner i helgen ser jeg..

Gleder meg til trening i morgen! Da skal jeg hente styrkeprogrammet mitt :) Tror jeg tar en ren kondisjonøkt på tredemølla i morgen, og så kikker jeg på styrkeprogrammet når jeg kommer hjem og så tar jeg min første styrkeøkt på tirsdag ;) Ønsk meg lykke til :goodbye:

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frukost: 2 brødskiver med kjøttpålegg / kalkunpålegg,

lunsj: 2 brødskiver med kalkunpålegg, 1 banan + 1 klementin

Mellommåltid: 1 knekkebrød, 1 banan

Middag: 2 pitabrød med kylling, tacokrydder og salat

Mellommåltid: 1 glass biola

Kvelds: 1 liten brødskive med brunost, 1 /2 glass appelsinjuice

Trening:

I dag fikk jeg henta treningsprogrammet mitt :D Så i dag tok jeg en kondisjonsøkt (langintervall på tredemølle) 45 min. Etter det tok jeg rygghev 10 x 3. Rygghev skal jeg alltid ta både i styrkeøktene og i tillegg til kondisjonsøktene :)

Her er styrkeprogrammet som jeg skal utføre 1-2 ganger i uka i tillegg til 2 kondisjonsøkter:

Skråliggende benpress 60 kg 12 x 2

Brystpress 15 kg 12 x 2

Skulderpress 5 kg 12 x 2

Sittende roing 15 kg 12 x 2

Leg curl 15 kg 12 x 2

Nedtrekk til bryst 20 kg 12 x 2

Rygghev 10 x 2

Torso rotation 10 kg 12 x 2

Etter 6 økter skal jeg øke til 3 sett :) Hva synes dere? Burde jeg trene mer mage, rumpe og lår siden det er det jeg ønsker mest å stramme opp?

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frukost: 2 brødskiver med brunost, 1 klementin

lunsj: 2 brødskiver med brunost

mellommåltid: 2 knekkebrød med hvitost / brunost, 1 glass biola

middag: 1 porsjon taco (kyllingkjøttdeig), 1 glass cola :S

Trening:

10 min ellipsemaskin (oppvarming)

Skråliggende benpress 60 kg 12 x 2

Brystpress 15 kg 12 x 2

Skulderpress 5 kg 12 x 1, 10 kg 12 x 1

Sittende roing 15 kg 12 x 2

Leg curl 15 kg 12 x 2

Nedtrekk til bryst 20 kg 12 x 2

Rygghev 10 x 2

Torso rotation 10 kg 12 x 2

Fikk ikke helt til den torso rotation maskina. Fikk bare til å vri til venstre side, ikke til høyre. For man skal vel trene begge sider av magen? Er ikke helt fornøyd med styrkeprogrammet må jeg si. Syntes det var for lite øvelser, det tok jo bare 20 min å gjennomføre + oppvarmingen som tok 10 min. Men når jeg skal øke til 3 sett så tar det vel litt lenger tid. Jeg hadde grudd meg litt til å være eneste jenta i styrkesalen, men jeg hadde nesten hele for meg selv så det var ikke noe problem :ler:

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt støl i dag, så det må jo være et godt tegn ;) I dag blir det ikke trening, men i morgen tenkte jeg kanskje å ta intervall 5 x 5 på tredemølla før jobb :) Hvis jeg orker å stå opp litt tidligere da. Hvis ikke blir det hvertfall etter jobb :)

Mat:

Frukost: 2 ristede brødskiver med kalkunpålegg og paprika / brunost, 1 glass appelsinjuice + 1 banan

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frukost: 1 brødskive med brunost, 1 banan

lunsj: 3 brødskiver med brunost / kalkunpålegg

mellommåltid: 3 knekkebrød med ost og sylte

middag: 1 1/2 tortilla med kjøttdeig, tacokrydder og salat

Trening:

Rakk ikke den bussen jeg hadde tenkt i dagtidlig. Sto opp kl 6 for å ta buss halv 7, men så suste bussen forbi før jeg kom til busstoppet :tristbla: Så jeg måtte vente i 40 minutter i minusgrader..herlig morgen! Så jeg rakk bare 30 min på mølla i dag, ikke så veldig fornøyd med det men. Sånn ble det i dag :sukk:

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frukost: 1 brødskive med brunost / kalkunpålegg, 1 banan

Mellommåltid: 1 svele med smør og sukker

Lunsj: 1 kakestykke, 2 brødskiver med kalkunpålegg

Mellommåltid: 2 brødskiver med honning

Middag: Ca 1/2 kebabrull, 1 glass cola

Har virkelig fått skeia ut i dag, huff og huff :sjenert:

Trening:

Gått til jobben i raskt tempo 50 minutter

Endret av Aselia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...