Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Som har hatt nervesystemet på alarmberedskap i så mange år i oppveksten. At hele greia er overfølsomt i voksen alder, og går amok for den minste ting. Og som etterhvert reagerer med flatt immunforsvar og sykdom hver gang dette skjer? I mitt tilfelle oftest luftveisinfeksjoner/øre/nese/hals/lunge/bihule relatert. Hodepine, feber og sofamodus med masse snørr, antibiotika og smertestillende. Jeg har en kropp som reagerer akutt på en del ting som om man runder et hjørne og står ansikt til ansikt med en angripende løve. Hvor man automatisk vil snu på helen og løpe skrikende avgårde. Bare at det er jo ingen løver å løpe fra, så man blir stående frosset og kjenne adrenalinet pumpe ut i kroppen uten å kunne gjøre noe. Uansett hvor rasjonellt man tenker om det så gjør kroppen som den vil alikevel. Det legger seg et teppe over hjernen som ødelegger hukommelsen, konsentrasjonsevnen, søvnen, og man blir irrtabel, aggressiv, deprimert og utafor. I ukesvis. Er det flere der ute?
Sugerøret Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Ja jeg har et hyperaktivt neversystem som er konstant i alarmberedskap. Fryktelig slitsomt! mitt system "knakk" etter masse slit i ungdomsårene og nå med 11års kroniske smerter. Sensitiv mot berøring,lyder osv .. Hukommelse er ukjent ord,siter som fy Jo jeg kjenner meg igjen i mye av det du beskriver
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå