Gå til innhold

Bryllup: hvor lenge etter forlovelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag overrasket kjæresten meg med å spørre om jeg ville gifte meg med ham. Vi har ikke kjent hverandre lenge, det var absolutt ikke forventet. Likevel, alt føles rett og vi er sikre på at vi vil ha hverandre. Han ga meg sin mors (og mormors) forlovelsesring, men sa at vi kunne kjøpe en ny, om jeg ville det. Det vil jeg selvfølgelig ikke, synes ringen er nydelig. Foreløpig tenker vi å gifte oss i november 2011 som han foreslo. Jeg vil helst vente i ett år til, pga. økonomi, men han mener at det er skikk og bruk å gifte seg så raskt. Jeg trodde ikke at sånne regler talte lenger, men dere her inne vet sikkert bedre enn meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel veldig delte meninger om dette. Jeg personlig mener man bør gifte seg innen et år etter forlovelse, men strengt tatt har det jo ingenting å si for andre enn dere, så dere må jo bare gjøre det som passer dere. ;)

Gratulerer med forlovelsen!

Endret av Draum
Skrevet

Vi ble forlovet i mai i fjor, og gifter oss i slutten av juli i år, så litt over 1 år og 2mnd etter forlovelsen.

Jeg synes 1-2 år er passe tid, med mindre man har noen spesielle grunner til å vente lenger (som f.eks studier).

Skrevet

den vanlige skikken er vel å gifte seg ett år etter forlovelse

Skrevet
den vanlige skikken er vel å gifte seg ett år etter forlovelse

Jepp. Personlig tenker jeg vel at alt under 2 år er OK. Jeg synes bryllupet bør være i overskuelig fremtid, men her er det like mange svar som det finnes brudepar. :)

Skrevet

Personlig syns jeg det er helt opp til paret å avgjøre når de skal gifte seg.

Men dere bør sette en dato innen et år etter forlovelsen dersom dere virkelig mener dere skal gifte dere.

Ikke det at det har noen betydning - jeg vet om flere som har vært "bare" forlovet i flere år uten å ha gifte planer.

Skrevet

Så lenge man faktisk har planer å gifte seg, så er det helt opp til paret det gjelder. Vi gifter oss i august 2011, tre år etter at vi ble forlovet. Jeg synes det er viktigere å ha det økonomiske i orden, framfor å haste med å gifte seg når man egentlig ikke har råd. Ærlig talt synes jeg dette med skikk og bruk er ganske utdatert i forhold til dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi gifter oss ca 18 mnd etter vi forlovet oss, og det er passelig tid for oss, selv og jeg helst ville hatt det innen 1 år...

Det er likevel timing (veldig mange i vennegjengen som gifter seg i år, samt økonomi) som gjør at vi venter litt ekstra..

Jeg syns som mange andre her at man ikke skal vente så altfor lenge etter forlovelsen - er ingen tilhenger av å forlove seg for å være LITT mer sammen:) Men syns alt opp til 2 år er ok:)

Skrevet

Vi giftet oss 2 år etter at vi forlovet oss, mest på grunn av økonomi og kanskje litt på grunn av at min kjære måtte bli vant med tanken. :fnise:

Jeg synes at dersom bare datoen er satt, så spiller det ingen rolle om det er 1 år eller 5 år etter forlovelsen. Jeg er ikke så fan av å forlove seg bare for å forlove seg liksom.

Gratulerer så mye!

Skrevet

opp til hver enkelt . at jeg å typen venter i 3 år er vårt valg.tross alt vi som skal betale dette bryllupet og man trenger tid på å spare

Skrevet

Selv skal vi gifte oss på forlovelsesdatoen, 2 år etter (i 2011).

Gjest Gjest_Lille_Lotta_*
Skrevet

Har akkurat forlovet oss. Har planer om å gifte oss sommeren 2011. ...,med mindre vi skulle være så heldige å bli gravide i mellomtiden :rødme:

Vil nemlig helst ikke være gravid med stor mage og alt det kan føre med seg. Da utsetter vi eventuelt bryllupet.

Skrevet

Som Yvonne sier: Det som passer dere er det riktige. Vi skulle egentlig gifte oss fire måneder etter at han fridde, men så kom det en mage i veien og bryllupet ble utsatt et år... Sånn skjer... :)

Skrevet

Noen er opptatt av at bryllupet skal stå innen et år etter forlovelsen, men det har jo egentlig ingen som helst betydning. Selv giftet vi oss fem år etter at vi forlovet oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...