Gå til innhold

Hvor handler du ditt garn?


Jane F.

Anbefalte innlegg

Jeg spørr ganske enkelt "hvor handler du garnet ditt?

Er ganske ny i strikkeverden men har funnet ut at det er mange lure garnselgere rundt om, både på nett og gatelangs.

Hvilken forhandler er din favoritt og hvorfor velger du å handle der? Er det utvalget, servicen, eller bare det at tanta di driver butikken og du får god rabattsmiley

Takk hvis dere tar dere tid til å svaresmiley og happy valentines til alle sammensmiley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Søta_*

Meg og mamma har pleid å handle garn på europris siden mamma ikke tåler ull. har kjøpt akryl garn.

Andre plasser er så dyre og man må kjøpe en hel pakke hvis dem må bestille.

Ellers ser jeg stoffogsil.no har rimelig garn hvis man bor i nærheten av butikken.-vet ikke hvordan frakten blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder, alt etter hva jeg skal ha. Garnbutikker for garn med god kvalitet. Europris og Nille for enkelt og helt greit garn, Spar kjøp for til tider billig og ikke så aller verst garn og Bogerud når jeg er i nærheten.

Og selvsagt internett for det litt mer spesielle.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her handles det mest på sparkjøp, veldig ok og billig garn. Og så har jeg hatt en tendens til å handle inn (eller hamstre, om du vil :fnise: ) en del i januar, for da har sparkjøp hatt 20% rabatt på alt garn de to siste årene. Mulig at de hadde det før det og, men da fikk jeg det ikke med meg... Skal jeg ha "finere garn" går jeg til en litt mer spesialistert lokal butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnbutikker eller internett. Sjelden jeg handler på Nille, der finner jeg knuter på garnet hele tiden. En sjelden gang på Sparkjøp.

Liker best litt kvalitet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner like ofte knuter i "kvalitetsgarn" som i Nille-garn. Men så spørs det ofte hva det skal brukes til, kjøper stort sett ikke garn på Nille til store og fine prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeguri

Jeg stikker mye og liker ikke billiggarn fra Nille, Europris og Rema 1000, og anbefaler deg derfor å styre unna det. Hvis du kjøper kvlitetsgarn blir plaggene finere, holder seg lenger og slites mindre i vask. Bor i Bergen og handler mye på strikkebutikken på Hesthaugen i Åsane (over veien fra Living), Modellstrikk i vaskerelven, Nøstebarn, Nilsen på Bryggen og Husfliden.

For nettbutikker se todamer.no, 123knit.com, malsenogmor.no og pinnsvindesign.no. På garnstudio.no ligger det massevis av gratis oppskriter, håndarbeidsskole og garnbeskrivelser,

Kos deg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler alltid på garnbutikken der jeg bor. Liker å kjøpe kvalitetsgarn, da jeg legger ned mye arbeid i det jeg strikker, og jeg vil ikke sitte igjen med en følelse av at arbeidet ikke blir like bra som det kunne ha blitt fordi jeg sparer noen kroner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg handler alltid garn hos garnbutikken. Da får jeg skikkelig garn som er godt å strikke med :) Går aldri på disse billigbutikkene. Garnet holder seg ikke like fint, det er vondt på fingrene og rett og slett ekkelt å strikke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler stort sett på fabrikkutsalget til Sandnes Garn. Bor i området, så tar meg bare 20 min å kjøre dit. Hamstrer som regel litt når jeg er der, og kjøper stort sett 2.sorteringsgarn eller utgåtte farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Fabrikkusalg høres bra ut.. Kanskje noe å stikke innom på ferie?

Selv handler jeg mye på nettbutikker.

www.todamer.no

www.hverdagsliv.no osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vet at spørsmålet mitt ikke passer helt inn her, men vil ikke lage ny tråd bare for det: kan jeg hekle med all slags garn? Merker at jeg har blitt superhekta på hekling uten engang å ha prøvd, og nå surfer jeg og ser på garn, men ser at noen av butikkene har noe som er garn til hekling, mens det andre står det ikke noe på. Kan jeg ikke bruke de til hekling? Og hvordan vet jeg hvilken pinnestørrelse jeg skal bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Hoff og Garnhuset. Fordi det er de to garnbutikkene som finnes her i byen.

Har kjøpt på Rema en gang og, men syns ullgarnet deres er alt for lite mykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vet at spørsmålet mitt ikke passer helt inn her, men vil ikke lage ny tråd bare for det: kan jeg hekle med all slags garn? Merker at jeg har blitt superhekta på hekling uten engang å ha prøvd, og nå surfer jeg og ser på garn, men ser at noen av butikkene har noe som er garn til hekling, mens det andre står det ikke noe på. Kan jeg ikke bruke de til hekling? Og hvordan vet jeg hvilken pinnestørrelse jeg skal bruke?
Ja, du kan hekle av all slags garn, og anbefalt pinnestørrelse står på magebeltet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...