Gå til innhold

Psykolog?

Gjest Gjest_anonym_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg har innsett at jeg trenger noen å prate med.

Hvordan kommer jeg i kontakt med en psykolog? Og hva koster det?

Jeg sliter veldig med angst og jeg trenger noen råd. Jeg må gjøre dette snart før jeg ombestemmer meg. Det er jo litt skummelt å prate med noen om mine psykiske problemer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Invicta
Skrevet

Bestill en time hos fastlegen din - h*n vil ta en prat med deg og henvise deg til en psykolog, som så vil sende deg en innkallelse til time.

Skrevet

det er kun fastlegen din som kan henvise deg til psykolog. det er ikke skummelt å snakke med en sykolog om sine sykiske problemer. det er jo det de gjør. de har jo flere hundre slike samtaler hver måned, de har kunnskaper og er der for å veilede og støtte deg så du skal bli bedre kjent med deg selv og fungere bedre. alle burde hatt en egen psykolog. det er godt å snakke når man først kommer seg dit og kommer igang. bare litt skremmende prosess å gå til legen og få henvisningen og gå til psykologen første gang. men jeg lover deg at man har godt av det :) ikke godt å ha det slik du forteller. vert der selv. hjalp med psykolog. lykke til og klemm :)

ps! koster rundt 250 pr time et sted, men du får skrive det på egenandelskortet :)

Skrevet

Som de andre sier, legen din ordner henvisning for deg. Har vel gått opp til 295 pr time nå (vet ikke hva det koster hos privat psykolog). Du får fort frikort med den prisen ihvertfall.

Skjønner at du er redd, men psykologen er der for å hjelpe deg, og for dem er det ikke det minste rart med folk som rødmer, skjelver eller gråter. Lykke til :klemmer:

Skrevet

Tusen takk dere. Jeg har nå lest om "sosial angst" på internet og har funnet ut at det er det jeg har. Alle symptomene er der. Jeg har bestemt meg for å prate med fast legen min. Synn at det var så dyrt da. Jeg er ung og arbeidsledig, men har tjent noen penger gjennom NAV kurs som jeg kan bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...