Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #21 Skrevet 15. februar 2010 jeg ville følt meg som offer for et overgrep om jeg ikke hadde sjangs til å finne ut hvem mine biologiske foreldre var. det er et grunnleggende behov hos alle mennesker, og jeg tror det ville være en stor belastning å aldri kunne vite. Som et offer for overgrep så blir jeg faktisk støtt av dette utsagnet.
Disturbed Skrevet 15. februar 2010 #22 Skrevet 15. februar 2010 Det er en ganske hard påstand. Dersom biologisk tilknytning er vrøvl, hvorfor er det da voksne og barn, som søker sine biologiske røtter? Adopterte gjør det, det samme gjør barn som har blitt til av kunstig befruktning. Nå skal ikke jeg påstå at biologisk tilknytning er vrøvl, men jeg synes det er blitt ganske så oppskrytt og vel mye vektlagt. Man er liksom ikke noe helt menneske dersom man ikke kjenner til sitt biologiske opphav; det er et behov nedfelt i alle mennesker uansett oppvekst og hva slags liv man har levd. Og det er ikke sånn... Jeg er utenlandsadoptert, og har egentlig aldri følt noe behov for å finne noe som helst biologisk. Nysgjerrig ja; men ikke mer enn det. Jeg har slått rot her i landet, og har all min familie her, så hvorfor skal jeg da ha behov for å oppsøke en annen familie på den andre siden av kloden? Veldig mange mener jeg har dette behovet, og at jeg undertrykker det. Det er visst svært vanskelig å forstå eller akseptere at jeg kanskje ikke tenker helt som dem, all den tid jeg er adoptert og de ikke er det... jeg ville følt meg som offer for et overgrep om jeg ikke hadde sjangs til å finne ut hvem mine biologiske foreldre var. det er et grunnleggende behov hos alle mennesker, og jeg tror det ville være en stor belastning å aldri kunne vite. For meg så er ikke biologi sentralt i det hele tatt. Når man er vokst opp i en biologisk familie slik majoriteten er, så er det sikkert vanskelig å se for seg at man ikke kjenner moren eller faren sin. Men jeg tenker altså ikke slik i det hele tatt. Jeg kjenner mora mi godt jeg! Hun som fødte meg derimot, hun kjenner jeg jo ikke. Men hun er ikke interessant, da hun ikke har vært noen del av livet mitt. For å svare på det opprinnelige innlegget: at homofile/lesbiske blir gode foreldre er jeg ikke i tvil om; foreldre-egnethet dreier seg om alt annet enn seksuell legning, og på det grunnlaget er jeg veldig positive til at de skal kunne få barn på den ene eller den andre måten.
Berentsens Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #23 Skrevet 15. februar 2010 At maskineriet er i full stand til å fungere spiller ingen rolle all den tid naturen har valgt bort nøkkelen(sæden) til å få det til å fungere, ved å gjøre kvinnen omprogrammert til å kun ønske å ha samleie og samliv med en annen kvinne som ikke produserer sæd. Naturen har ikke valgt bort noe som helst. Lesbiske er anatomisk og fysiologisk like heteorfile kvinner. Du forsøker å forklare dette på en biologisk måte, men du får det ikke helt til. Lesbiske blir gravide, og de har tilgang på sæd, noen har til og med sex med menn for å bli gravide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå