Gå til innhold

Personlig Bilskilt til Norge NÅ!


Gjest Gjest_Torbjørn_*

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, overrasket over at du ikke påstår at gravide og gamle dør av at vi ikke har tulleskilt på biler. For det kunne du jo. Koblingen er opplagt. Her kommer det til å flomme over av midler.

Anonymkode: 4c3aa...65d

Så for å oppsummere: Når venstresiden vil bruke velferdsstatens penger på trafikksikkerhetsarbeid er det bra. Når FrP finner en måte å la de med mest penger betale uten at det går utover noen andre er det dårlig. Den kognitive dissonansen din er overveldende.

Anonymkode: 56217...ea8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du misforstå poenget: Det er umulig mye penger i dette. Skal si 1000 mennesker bestiller slike skilt med et overskudd på 5000*1000=5 mill kr. Dette gomler systemet opp på et blunk.

Anonymkode: 4c3aa...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du misforstå poenget: Det er umulig mye penger i dette. Skal si 1000 mennesker bestiller slike skilt med et overskudd på 5000*1000=5 mill kr. Dette gomler systemet opp på et blunk.

Anonymkode: 4c3aa...65d

Etter første dag var det bestillt skilt for 49millioner. Tror det blir noen friske midler tilovers etterhvert.??

Så de som vil kan nå få skiltet de ønsker. Staten får friske millioner. Alle burde være fornøyde. Et tulleforbud er borte.

Kan ikke skjønne motstanden fra forbudsryttere. Hva er det egentlige problemet?? At det er de blå som har ordnet det og da SKAL man klage?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var et fint beløp! Tror alltid det er færre tullinger enn det faktisk er i Norge.

Grunnen til min skepsis personlig - jeg kan ikke snakke for andre - er at all forskning viser at folk har dårlig hukommelse når det kommer til øyeblikk der skiltnummer trengs. Jeg er usikker på om diverse tulleskilt er lettere å huske enn vanlige skilt. Mangfoldet av skiltformater gjør det mindre oversiktlig å skille mellom skilt.

Anonymkode: 4c3aa...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til min skepsis personlig - jeg kan ikke snakke for andre - er at all forskning viser at folk har dårlig hukommelse når det kommer til øyeblikk der skiltnummer trengs. Jeg er usikker på om diverse tulleskilt er lettere å huske enn vanlige skilt.

Anonymkode: 4c3aa...65d

Selvsagt er det lettere å huske bokstaver og tall som former et ord eller en kort frase enn en tilfeldig rekke av bokstaver og tall.

Anonymkode: 56217...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, prt90 skrev:

Blodharry

Du har ikke bil. Sikkert ingen interesse for bil og mener åpenbart at bil er negativt uansett. Jeg er enig at nyere BMW/AUDI/PORSCHE med baby, mytoy, gullet, fast, hotshit og slike ting  åpenbart er harry. 

Men det finnes entusiaster som har brukt år på å restaurere en importert veteranbil. De kan nå velge HORC, SUNBEAM, TALBOT, BEETLE, PONTIAC, DODGE, NASH, CHARGER,MUSTANG, BELAIR osv isteden for BS 2357X.  Det blir noe annet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Commander skrev:

Men det finnes entusiaster som har brukt år på å restaurere en importert veteranbil. De kan nå velge HORC, SUNBEAM, TALBOT, BEETLE, PONTIAC, DODGE, NASH, CHARGER,MUSTANG, BELAIR osv isteden for BS 2357X.  Det blir noe annet.

 

Merkevarebeskyttede navn kan ikke registreres.

Anonymkode: 56217...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

Blodharry

BLOHARY er fortsatt ledig.

Anonymkode: 56217...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkevarebeskyttede navn kan ikke registreres.

Anonymkode: 56217...ea8

Men noen har alikevel M0PAR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...