Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har så lyst på en ny parfyme, men har ikke ork til å lukte på og prøve ørten parfymer i butikken. Tenkte heller å bestille samples. Men jeg kan jo ikke bestille halve butikken heller :)

Fins det noen sites hvor man kan sammenligne parfymer. F.eks., hvis man liker den og den, så liker man gjerne den og den? Gjerne sortert etter "kategorier" el.l.?

Jeg er ute etter en parfyme som ikke er kjempetung, ikke kvalmende søt, ikke "fjortis", osv. Jeg liker veldig godt Burberry weekend og Jean Paul Gaultier. Brukte Tresor før når jeg var yngre, men nå synes jeg denne er bare kvalmende.

Ønsker også egentlig tips til manneparfymer som er litt i samme sjangeren som Lagerfeldt Photo.

Burberrys weekend er en blomsteraktig og fruktig duft som sprudler. Den er frisk, myk og avslappet. Inneholder bl a fersken og ringblomst i en herlig blanding.

Duftnoter: fersken, aprikos, ringblomst, tangerin, alpefiol, villroser, iris, sandeltre, vanilje og sedertre

...

Classique fra Jean Paul Gaultier ble lansert 1993, og er en varm, krydret, blomsteraktig duft, med en sensuell tone som passer på kvelden. Den har dufter som roser, vanilje og tonkabønne i seg.

Toppnote: appelsinblomst, tangerin, narcisser og anis

Hjertenote: ingefær, orkidé og ylang ylang

Bunnote: vanlje, amber, sandeltre, tonkabønne og musk

...

Trésor fra Lancôme ble lansert 1990, og er myk, blomsteraktig og romantisk med duft av roser, fersken og jasmin.

Duftnoter: roser, aprikosblomst, fersken, iris, jasmin, liljekonvall, syrin, sandeltre, amber, musk og vanilje

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Sephora har en Parfyme-finner som ser ut til å stemme ganske bra. Jeg la inn favorittparfymene mine, og fikk anbefalinger om resten av de jeg også er potensiell til å kjøpe. :)

Jeg brukte alternativ 1, ved at jeg la inn merket, og klikket "go". Etter dette klikket jeg på linken til den parfymen jeg var interessert i alternativer til.

I følge denne "kalkulatoren" så er "Givenchy: Very Irrésistible Givenchy" et alternativ til Burberry Weekend. Til Lagerfeld Photo så anbefaler den "Gendarme: Gendarme" et alternativ. Om dette stemmer, aner ikke jeg... :)

Skrevet

Tusen takk! Skal sjekke den ut!

Skrevet

Noen som vet om flere steder enn fragranceX og ebay som selger samples?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...