Gå til innhold

1001-1002-1003


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:kjempesinna: Hvorfor i he**** har vi denne regelen når ingen følger den? Hver dag skjer det, at en eller annen id** ligger rett opp i reva på meg. Dette er svært ubehagelig og ikke for å snakke om hvor uhøflig dette er. Av og til får jeg så jævli lyst til å bråbremse...........

Skulle ønske at man kunne få bot, for denne overtredelsen, da tror jeg det er flere som kunne moderere seg. Og så langt jeg vet er det lest ulykker der folk kjøre på hverandre bakfra.....hvorfor gjør vi ikke noe med dette......... :x :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig.

Jeg har funnet det effektivt å gi noen korte "blink" med bremselysene. Dersom det ikke hjelper, og vedkommende ligger *verkelig* nært (når du ikke kan se skiltet hans i bakspeilet er det *altfor* nært!) så bremser jeg ned til lusefart og legger meg ut til siden. Så får han kjøre forbi om han finner det for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Finnes ikke mere irriterende enn bilister som ligger klin inntill ræva på min bil.... :sinna:

Men hvis jeg f.eks følger fartsgrensen og bilen foran meg snegler seg av sted, så er det veldig irriterende det også, så noen ganger kan det hende jeg legger med rett bak for å vise irritasjon, men heldigvis er det skjeldent da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ligger i fartsgrensen bør folk holde seg i god avstand. Problemet er at mange biler har speedometer som viser helt feil hastighet. Selv nye biler har stor feilmargin i høye hastigheter. Så hvis du tror du ligger i 90, og i realiteten ligger i 75, kan dette oppfattes provoserende for en som ligger bak og har riktig hastighet på speedometeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger som regel fartsgrensen, men når jeg nærmere meg tettbyde strøk (dvs, blokker på begge sider og barn som leker på fortau), så slakker jeg betraktelig ned. I dag var det en jævel som lå tett opp i meg og fadermegrullan tuta på meg. :o Ble så forbanna at jeg tuta igjen :o Hørt sånnt :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en liten bil. Ja, den er liten, men til alle trailere og busser; dere trenger da ikke trampe på meg for det!

Føler meg spesielt liten i Ekebergtunnelen hvor fartsgrensen er 70 - jeg ligger over 80 og er omringet av stooooore ting som presser meg opp over 90. Komme rjo ikke unna heller, så jeg MÅ jo bare øke farta til mer enn 20 over... lurer på om jeg en dag møter en snill politi hvis det er fartskontroll. Må da få forståelse for det?

Fy flate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Av og til er det litt praktisk, synes jeg, når jeg for eksempel trenger en ny støtfanger eller skulle hatt ny baklykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems med håndbrekket, da settes ikke bremselysene på, og noen og enhver kan få seg en opverraskelse..... :sjarmor:

(Tex har en ex som er budbilsjåfør....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte forran en lastebil i dag, jeg.

En sånn svær en som var fullastet med store steiner.

Jeg lå 5 km/t OVER fartsgrensa og lastebilen lå helt oppi rumpa på meg.

Så tenkte jeg på denne tråden og bremset. Ikke mye, men nok til at fyren bak rattet merket det godt. i en sving satt jeg og pumpet på bremsen, slik at bremselynene blinket hele tiden.

Til slutt kjørte jeg kjempesakte :kul:

Han kom ikke nærmere da nei... Tulling!

Hadde mest yst til å stoppe bilen og gå ut, rive opp døra hans og spørre hvor mange meter han ville bruke på å stoppe i 80 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre du kjører som ei lus, så er jeg enig.

Effektivt: bråstopp!

Helt enig, men det pleier å hjelpe å bremse litt med bremsen ja. Men det som kanskje er mer irriterende er når jeg kjører scooter i sommerhalvåret, jeg kan ligge 10 km over fartsgrensen, samme som jeg ville med bil, men det stopper ikke bilene i å snuse på eksospotta mi. Irritasjonen går heldigvis over i skadefryd når de samme bilene ender opp i kø, og jeg bare suser av gårde :briller:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det fine med å kjøre Volvo er at du har tåkelys bak sterke nok til å kunne erstatte de fleste norske fyr langs kysten. Flash litt med dem, og duden bak bør ta et hint.

Folk som legger seg tett oppi vogntog og busser må uansett være noe av det dummeste på jord. Jeg har ikke sjanse til å se om det er noen bak meg om du ikke er synlig i speilene mine. Bremser jeg så kan jeg garantere at MIN bil vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arrrgh! Slikt er så utrolig irriterende o g veldig farlig!! Jeg bruker å blinke med bremselysene (men jeg syns I K K E at du skal bråstoppe. det får da være måte på å gjøre seg forstått)!!

Jeg kan også snu meg og se på vedkommende med mitt skarpeste blikk (uhu :roll: ) og kanskje vifte med pekefingeren (nei, ikke langfingeren :ler: ) da smiler han (for det er alltid en han...) som regel også er problemet løst uten agresjon.

Blir jeg skikkelig sur, hender det jeg kjører eeeeeenda saaaaaaktere men da snakker vi om terror balanse :wink: Det er faktisk litt morsomt, og som fortjent siden vedkommende faktisk prøver å presse deg til å kjøre fortere enn du selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg spesielt liten i Ekebergtunnelen hvor fartsgrensen er 70 - jeg ligger over 80 og er omringet av stooooore ting som presser meg opp over 90. Komme rjo ikke unna heller, så jeg MÅ jo bare øke farta til mer enn 20 over... lurer på om jeg en dag møter en snill politi hvis det er fartskontroll. Må da få forståelse for det?

Sålenge du holder deg i riktig felt (altså høyre), burde ikke dette være noe problem. Da kan jo folk bare kjøre forbi! Dersom du ligger i venstre felt, er du til hinder for trafikken som kommer bak, og bryter faktisk en paragraf i veitrafikkloven (som sier at man skal slippe forbi trafikk som kommer bakfra (med høyere hastighet), om nødvendig svinge inn til siden og stanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men høyre felt varierer der fordi det er flere avkjøringer - så det er ikke alltid riktig felt for meg er helt til høyre. For da havner jeg på Ryen og der er det nitrist altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...