Gå til innhold

Kaldheving av bolledeig


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å bruke denne www.tine.no/8751.cms oppskriften til fastelavnsboller, men lurer på hvordan jeg skal gjøre hvis jeg ønsker å heve den over natten? Blir det annerledes når det er lite smør i, eller har det ikke betydning?Skal jeg bare ta i halvparten mengde gjær?

Tenkte det var greit å lage deigen i dag, så kan jeg bake ut og steke i morgen.

Noen som er gode på kaldheving?

Tusen takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du brukar same mengde gjær om du kaldhevar eller varmhevar, men husk at kaldheving må skje i kjøleskap eller veldig kald gang/loft. Sjekk temperaturen, det bør ikkje vere meir enn fem grader.

Kor mykje feitt som er i har ikkje noko å seie anna enn at feitare deig vert tyngre enn magrare sånn generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...