Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Hei! Jeg har tenkt å bruke denne www.tine.no/8751.cms oppskriften til fastelavnsboller, men lurer på hvordan jeg skal gjøre hvis jeg ønsker å heve den over natten? Blir det annerledes når det er lite smør i, eller har det ikke betydning?Skal jeg bare ta i halvparten mengde gjær? Tenkte det var greit å lage deigen i dag, så kan jeg bake ut og steke i morgen. Noen som er gode på kaldheving? Tusen takk for svar!!
Gjest navnelapp Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Du brukar same mengde gjær om du kaldhevar eller varmhevar, men husk at kaldheving må skje i kjøleskap eller veldig kald gang/loft. Sjekk temperaturen, det bør ikkje vere meir enn fem grader. Kor mykje feitt som er i har ikkje noko å seie anna enn at feitare deig vert tyngre enn magrare sånn generelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå