Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Hei, Jeg lurte litt på hvordan det er vanlig å medisinere seg for en bipolar lidelse ettersom jeg har begynt å lure på om det er et problem for meg eller ikke. Noe som vet om abilify er en medisin man bruker for denne lidelsen? Er det vanlig å bruke tilleggsmedisin?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Hei du. Man medisinerer ikke seg selv for bipolar. Det er mange forskjellige bipolar-diagnoser, og det første må jo bli å finne rette diagnosen, hvis ikke det allerede er gjort. Deretter er det opp til legen å finne rette medisin for deg. Det er vanlig(tror jeg) med stemningsstabiliserende medisin som Litium eller Lamectal. Ved siden av det tar man ofte antidepresiva. Abilify vet jeg ikke hva er. Jeg har diagnosen bipolar 1, og bruker Lithionit(Litium) depottabletter og Cipralex(antidepresiva). Litiumen kan gi en del bivirkninger, men for meg er det verdt det. Håper du får god hjelp av legen din, og finner det beste for deg. Lykke til!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå