Gjest Gjest_Søta_* Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Har vært en del plaget med urinveis infeksjon det siste halve året. Fredag kveld merket jeg symptomene og begynte med en tablett jeg hadde liggende. Jeg ringte legen torsdag morgen og fikk tablett etter kl 16.00 Jeg oppdaget da at det er de samme tablettene som jeg har fått tidligere. Men nå i dag er det ikke blitt noe bedre. Har vondt i magen/nedentil og det svir/brenner så fælt. Og føler jeg må på do hele tiden... Faen ass, dette ødelegger hele min lørdagskveld med kjæresten - i tilegg til at jeg nå sitter å lider på jobb. Jeg har tatt en paralgin forte + en paracet uten hjelp. Sist tok det en uke før jeg ble frisk. Jeg trodde nesten at jeg hadde fått noen kjønns sykdom, men ble testet og legen fant ingenting. Noen råd?
Gjest wahaj Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Begynn å drikk appelsinjuice, tranebærjuice, eller andre sure drikker, eller ta tranebærkapsler, regelmessig. Ellers hold deg unna søtt (drikke, godis, melk) og gjær.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Det er mange slike tråder her inne, men: 1. Ta en varm dusj, med dusjhodet opp mot dine private deler. Bruk så varmt vann du bare greier og går dette så lenge du gidder. Det tar i hvertfall bort mye av smertene for min del. 2. Tranebærkapsler 3. Drikk masse juice, vann med sitronsaft og te. 4. Pakk deg godt inn i varme pledd og slapp av.
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Åh,,, får ta de rådene ja... Ikke godt å sitte på jobb nå nei... buhu....
LillePetrine Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg sverger til Tranebærkapsler, og har gjort det i mange år. De har gjort meg mer hardfør for infeksjonene, samtidig som en skikkelig "hestekur" hjelper hvis jeg kjenner at det kommer. Jeg har alltid pleid å gå på Selexid når infeksjonen har kommet(reseptbelagte..desverre. Gud vet hvor mange sene netter jeg har trasket rastløst opp og ned gangene hos legevakten). Da tar man et par tabletter om dagen i ca en ukes tid. Vanligvis pleier symptomene å gi seg etter max 24 timer. Om de ikke gjør det; ring legen umiddelbart. Det kan bety at infeksjonen ikke er urinveisinfeksjon, men blæreinfeksjon, mye mer alvorlig. Ellers, det mest nyttige rådet jeg noensinne har fått om urinveisinfeksjoner: Stadfest hvorfor du får det. Mange jenter får det etter å ha hatt sex. Gå på do og uriner umiddelbart etter sex, så minimerer du sjansen for urinveisinfeksjon betraktelig.
Gjest J27 Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har i perioder vært svært plaget selv også, men har lært å ta mine forhåndsregler nå. Kan liste dem punktvis :gjeiper: - aldri sitt på kalde flater - ta tranebærkapsler hver dag gjennom vinteren - gå alltid på do etter sex, selv om du bare får ut noen få dråper - ikke vent med å gå på do når du kjenner du må tisse - om du kjenner symptomer, kjøp inn masse appelsinjuice og pakk deg så inn i varme pledd. hold deg hjemme til det verste er over!!! - pass generelt på å ikke fryse eller være kald, spesielt når symptomer melder seg. Føler virkelig med deg, og håper du snart kan bli kvitt disse tilbakevendende plagene. Husk at urinveisinfeksjoner må tas alvorlig HVER GANG!!
¤Pernille¤ Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Ta deg et varmt bad hvis du har badekar, og sitt med varmeflaske i korsryggen! Ellers bør du si ifra til legen om medisinen ikke virker. Da bør du prøve en annen! Tranebærkapsler er også veldig effektivt, som flere nevner
*Numi* Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Dra til legen igjen! Det finnes ulike bakterier som forårsaker urinveisinfeksjon, og derfor finnes det også ulike medikamenter for å behandle det. Virker ikke den ene, må man prøve en annen. Råder deg til å dra til lege umiddelbart, og ikke vente og prøve å behandle det selv, da det kan spre seg til nyrene om man er uheldig. Lykke til! Endret 13. februar 2010 av *Numi*
Torine Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 Tipset om å gå på do etter sex tror jeg er det beste tipset jeg kunne få. God bedring
¤Pernille¤ Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Enig med *Numi*. Det kan spre seg og bli ganske så ille hvis du ikke blir kvitt det. Nyrebekkenbetennelse for eksempel er ikke noe å spøke med, det er VONDT! Endret 13. februar 2010 av ¤Pernille¤
Siiw Skrevet 13. februar 2010 #11 Skrevet 13. februar 2010 reis til legen, og så får du han til og sende inn urinprøve på dyrking er no sånt. som dem finner ut hvilken antibiotika som fungerer på den bakterien.. og når du har fått ordentlige medesiner så begynner og du forebygge!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå