Beauté Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 I det siste har jeg fått reaksjoner på hendene etter sprit (antibac) og hansker i jobben. Det er så gale at det sprekker i huden, jeg er rød på hendene og det svir så sinnsykt... Noen råd? Jeg kjenner at Decubal hånd krem hjelper. Men ETTER jobben. Og så blusser det opp igjen siden jeg jobber hver dag med hansker.
Gjest stud.odont Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 I det siste har jeg fått reaksjoner på hendene etter sprit (antibac) og hansker i jobben. Det er så gale at det sprekker i huden, jeg er rød på hendene og det svir så sinnsykt... Noen råd? Jeg kjenner at Decubal hånd krem hjelper. Men ETTER jobben. Og så blusser det opp igjen siden jeg jobber hver dag med hansker. Hva slags hansker er det du bruker? Passer du på å skifte hansker ofte nok?
Beauté Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg skifter hansker i ett sett. Som tannlegeassistent så må jeg det. Det er sånne engangshansker. Kommer søren ikke på hva de heter. Hva slags hansker er det du bruker? Passer du på å skifte hansker ofte nok?
Solbærsaft Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 sjekk ut hva slags materiale hanskene er laget av. Kanskje du er allergisk mot latex?
Gjest stud.odont Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 sjekk ut hva slags materiale hanskene er laget av. Kanskje du er allergisk mot latex? Ja, det var det jeg også tenkte på. Trives bedre med plast enn med lateks selv. Selv en mild følsomhet mot stoffet som hanskene er laget av kan jo gi plager.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Det skal finnes hansker med pudder inni (husker ikke hva disse heter dessverre), har du tilgang på sånne? Eventuelt kan du jo ha tynne bomullshansker inni engangshanskene? Vet ikke hvor praktisk det er ifm tannlegejobbing, men det tar jo ikke mange sekundene ekstra. Finnes det forresten noe annet enn antibac du kan bruke? Og har du mulighet på håndkrem etter hver omgang med antibac? Ut fra beskrivelsen din høres det like sannsynlig ut at hendene dine reagerer på den som på hanskene. Vet du om du reagerer på begge deler?
Virvel Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Hansker med pudder i trodde jeg nesten ikke var å oppdrive lenger? :klø: Mange reagerer nemlig på det også, jeg for min del synes pudder er hundre ganger verre enn latex... Nitrilhansker er derimot mer allergivennlige, og i motsetning til vinyl (som er håpløst) er de nesten like elastiske som latex. De er ofte mindre glatte også, hvis det er viktig for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå