Gå til innhold

Brev fra helsestasjonen i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Testene de hadde tatt på meg viste jeg hadde fått klamydia. Dette skremte meg veldig, og jeg vet ikke noe om dette, bortsett fra at jeg gruer meg til å fortelle typen. Men jeg tror det er mest sannsylig jeg har det fra han, da jeg ikke har hatt noen andre enn ham, uten kondom. er redd for at han skal se på meg som en vandrende bakterie, kvittet meg nettopp med underlivssopp og nå dette. Men er det mest sannsynlig jeg har det fra han? Takk for SERIØSE svar. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har hatt sex med noen andre uten kondom, har du det nok fra ham, ja.

Klamydia smitter vel kun ved seksuell kontakt, mener jeg å huske...

Har han vært smittet lenge, tror du?

Usj, seksuelt overførbare sykdommer må være flaut å ha.

Noe å tenke på for dem som peiser i vei uten kondom på ONS.

Nok om dèt... :roll:

Håper du blir kvitt det, og at du finner ut hvor du har fått det fra. (Og eventuelt om denne typen din har vært ute og viftet med snoppen?)

Skrevet

Bare sånn til opplysning; klamydia kan du ha leeeeeeenge uten å vite om det og uten at du får noen plager av det. Menn hart også færre symptomer på klamydia enn kvinnene får.

Det er ikke nødvendigvis at typen din har "vært ute og viftet med snoppen". Snakk om å gjøre en fjær til ti høns.

Dessuten, det er ikke noe å være flau over om du har fått klamydia sånn sett, selv om man ikke går og prater om det. Utifra det du forteller virker det som om du ikke har hatt noen ons. Det kan skje den beste!

Ei venninne av meg fikk herpes den aller, aller første gangen i sitt liv som hun hadde samleie. Og hun hadde samleie med typen sin... Han visste ikke at han hadde det, fordi han hadde ingen symptomer... Så som sagt; det kan skje den beste!!

Lykke til...

Lillian

Skrevet

Et par tabletter - vips så er det over.

Kan vi ikke bare ha "den store klamydiadagen" der alle tar disse tablettene, også er vi ferdig med det? :wink:

Skrevet

Bare til opplysning så kjenner flere menn symptomer, enn kvinner..

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare fordi jeg nå skriver som gjest, trenger det ikke bety at jeg ikke er i noe seriøst forhold hvor vi begge ligger med alle i hytt og pine og drar på oss alskens sykdommer. Pratet med ham for litt siden, han ble ikke sinna, heldigvis, bare litt sjokkert over å ha hatt det. Vi skal bli kvitt det med tablett så blir alt bra, og sola skinner til oss osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

> "Menn hart også færre symptomer på klamydia enn kvinnene får. "

Dette er bare tull!

Menn får alltid symptomer av clamydia (det gjør drittvondt å pisse etter en kort stund).

Mange kvinner får ikke symptomer i det hele tatt.

Du kan godt sende clamydia videre selv om du bruker kondom.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Usj, seksuelt overførbare sykdommer må være flaut å ha.

Noe å tenke på for dem som peiser i vei uten kondom på ONS.

Usj, slik tankegang er med på at seksuelt overførebare sykdommer florerer. Her må en holdningsendring til slik at vi kan få bukt med problemet. Hvorfor er det mer flaut med chlamydia enn med lungebetennelse? Det er fordi folk reagerer akkurat som du gjør nå!

Håper du blir kvitt det' date=' og at du finner ut hvor du har fått det fra. (Og eventuelt om denne typen din har vært ute og viftet med snoppen?)[/quote']

Den var jo spesielt ufin, da! Har lest endel av innleggene dine før, lillesol20, dog uten å opdage at du er så full av fordommer... Skremmende! Først er gjesten bekymret over chlamydian, så skal du legge sten til byrden ved å antyde utroskap? Nei, dette likte jeg dårlig!

Gjest: Flott at du fikk snakket med typen din - og til orientering: Både menn og kvinner kan ha chlamydia UTEN å oppdage det, symptomene er nemlig forskjellig fra individ til individ!

Heksen har talt!

Skrevet

Bare til opplysning. Det er vanligere at menn ikke kjenner noe til sin chlamydia enn at kvinner får symptomer. det er desverre slik at det nok er flest menn som vandrer rundt og sprer smitte nettopp fordi de sjelden har symptomer. mange steder kan man nå teste menn bare med en urinprøve slik at det nå ikke finnes en god unnskyldning for ikke å teste seg.

Skrevet

Både menn og kvinner kan testes med kun urinprøve.

Skrevet

Som nevnt her kan man gå med Klamydia i lang tid uten at man merker noe som helst. Jeg har et vennepar som skulle forsøke å bli gravide, og i den forbindelse var venninnen min på en legesjekk. Lege sa at hun ville ta en Klamydia-test også for sikkerhetssksyld. Dette syntes venninnen min var merkelig fordi hun og samboeren har vært sammen i 3 1/2 år og begge testet seg da de gikk inn i forholdet. Så skjedde det at hun faktisk testet positiv på testen og ble helt satt ut. Tenkte selvfølgelig også på om kjæresten hadde vært utro, men det ble fort utelukket. Det andre som er mye verre - hun kunne være steril!

Kjæresten ringte å sjekket med sin lege og de kunne ikke finne noe i journalen hans om at han var blitt testet for Klamydia!!!! Han ble selvfølgelig drit forbanna siden han spesifikt ba om alle typer tester da han og min venninne gikk inn i forholdet. Så her hadde legen gjort en feil, som kunne vært skjebnesvanger om det viste seg at venninnen min var blitt steril.

Heldigvis så endte dette bra - det viste seg faktisk at da de var sammen til samtale hos legen, testet de positiv på graviditetstesten også! Så da fikk de tabeletter mot klamydia og kan samtidig glede seg over at en liten baby er på vei.

Dette viser bare at både gutt og jente kan bære på sykdommen uten at noen kjenner det og over lang tid. Det mest sjokkerende er at legen ikke utførte de testene som gutten ba om!!!

Skrevet

Helsevesenet består av mennesker. Mennesker gjør feil. Det er da ingen som går rundt og tror at feil ikke skjer? Helsevesenet praktiserer ofte "hvis prøven viser noe galt, tar vi kontakt", men det stoler jeg aldri på pga. jeg har førstehånds kjennskap til hvordan de sliter med bortkomne prøver. De er flinke til å spore dem opp, ja, men man kan ta litt ansvar selv. Bare som Obs!

Det verste med clamydia er at man kan bli steril av den. Det verste med kjønnsykdommer generelt, er at forbausende mange ikke har fått med seg at det IKKE finnes en enkel fix som å spise et par piller. Clamydia er fin sånn. De fleste andre har du for life.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...