Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har gått 7 år med angst og fobier. Endelig fikk jeg antidepressive av legen og jeg fikk et utrolig bra liv. Møtte mennesker, handlet uten noe problemer. Men..Jeg har gått opp i vekt. Har fått et dilemma uten lignende. Jeg er aktiv uten like. Spiser sunnere enn de fleste. Men ser på vekten og den står stille. Og dette har den gjort i to mnd. Selv om jeg sliter og trener så svetten renner. Jeg takler ikke mere snart. Jeg må trappe ned over flere mnd. Men om det går til helvete så går det jo flere mnd før tablettene virker. Har noen erfaringer med dette?
Gjest Gjest_Baardsen_* Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har gått 7 år med angst og fobier. Endelig fikk jeg antidepressive av legen og jeg fikk et utrolig bra liv. Møtte mennesker, handlet uten noe problemer. Men..Jeg har gått opp i vekt. Har fått et dilemma uten lignende. Jeg er aktiv uten like. Spiser sunnere enn de fleste. Men ser på vekten og den står stille. Og dette har den gjort i to mnd. Selv om jeg sliter og trener så svetten renner. Jeg takler ikke mere snart. Jeg må trappe ned over flere mnd. Men om det går til helvete så går det jo flere mnd før tablettene virker. Har noen erfaringer med dette? Har selv forsøkt antidepressiva, og de kan ha ulike bivirkninger som f.eks. vektøktning. Om medisinen fungerer, vær veldig forsiktig med å velge den bort. Jeg ville vurdert doseringen utifra nytte (virkning/bivirkninger). Kan være denne bivirkningen mer eller mindre er prisen du må betale for noe som fungerer. Lykke til!
leirbål Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har ingen erfaring med det du beskriver. Men jeg kan ikke forstå at en øket vekt ikke er bedre enn det livet du hadde før? Det høres jo ille ut å ha det sånn, og vekten går sikkert ned etterhvert. Ikke slutt uten å ha diskutert dette grundig med legen først i hvertfall. 1
Gjest Kvinna Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har ingen erfaring med det du beskriver. Men jeg kan ikke forstå at en øket vekt ikke er bedre enn det livet du hadde før? Det høres jo ille ut å ha det sånn, og vekten går sikkert ned etterhvert. Ikke slutt uten å ha diskutert dette grundig med legen først i hvertfall. Helt enig. Det er mulig det finnes antidepressiva du ikke legger på deg av også. Selv gikk jeg på Fluoxetin en periode, og gikk ned i vekt.
Betty77 Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Kjempefint at du kommer deg ut blant mennesker og er i aktivitet, det hjelper virkelig på Jeg har selv ingen erfaring med slike medisiner - men om den hjelper for deg slik at du kommer deg ut er jo det veldig fint. Det sies jo at dersom man ikke spiser alle de kcal man skal ha så vil kroppen gå i 'sparebluss' og vi forbrenner ikke like bra. Spiser vi alle de kcal vi skal ha, og er i tilegg i masse aktivitet vil kroppen sakte men sikkert øke forbrenningen. Vet ikke om dette er riktig for deg, men bare en tanke som slo meg. Hvordan vet man hvor mye kcal man skal ha? Prøv vektklubb.no. Uansett - Lykke til!
krem Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har akkurat begynt på Wellbutrin Reatard og den skal virke på andre stoffer i hjernen som blant annet skal gjøre at man ikke legger på seg. Jeg har gått en periode på cipralex og har gått opp en god del (også fordi jeg ble trøtt av cipralex og orket ikke å komme meg ut av huset). Jeg klagde til legen og han mente det kunne være verdt å prøve Wellbutrin. Synes ikke det er en god ide å slutte med anti-depressiva uten å ha snakka med legen først. Kanskje det finnes andre alterantiver som kan passe bedre for deg? Uansett, lykke til!
Gjest gjest Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Hvordan har erfaringen din av wellbutrin retard vert Krem?
Gjest krem Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Krem her. Jeg måtte gå over på en kombinasjon av Wellbutrin og Cipralex. Jeg ble mer depirmert av Wellbutrin, og jeg fikk feber og skjelvinger. Kombinasjonen av de to har vært det beste for meg. Da virker det som om Wellbutrinen oppveier for trøttheten cipralexen gav meg. Jeg sliter med å gå ned i vekt, men jeg vil ikke slutte på medisinene for å gå ned i vekt. Uten medisinene ville jeg ikke klart meg like bra som jeg gjør i dag, så da får det bare være med vekta inntil videre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå