Gå til innhold

Halsbrann..


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen som har råd mot halsbrann? Vært veldig mye plaget med det de siste dagene. Har lest om noen "kjerringråd" på nett, men ser ikke ut til at det hjelper..

Takk for svar :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vanlig" mat :gjeiper: Drikker mest brus og iste. Eneste forskjellen er at jeg har vært flink å drukket mye vann i det siste. Er iskaldt ute, dermed blir vannet også det, og da blir det godt. :) Men tror ikke det er vanlig å få halsbrann av vann...

Skrevet

Mandler har jeg hørt skal funke:P

eller samarin?:o

om det fortsetter burde du gå til lege, og bli henvist på gastro det er utrolig kjedelig og gå med halsbrann:S

Skrevet

"Vanlig" mat kan jo være utrolig mye forskjellig... I mine øyne er det for eksempel ikke vanlig å drikke brus og iste på daglig basis, men vann. Kanskje du kan utdype litt, slik at det blir litt lettere å gi råd?

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Mandler kan jeg ikke spise, har veldig til mandel/nøtteallergi, så må ha med meg adrenalinsprøyte over alt.

Men dette med samarin kan jeg prøve ja. Er vel noe som skal løses opp i vann det, ala Nyco?

Ja, får se det an noen dager om det gir seg først. :)

Skrevet (endret)

Oi beklager:-/

Så at noen anbefalte et glass melk før leggetid,

skrell en rå potet... skyll den i kaldt vann og spis den.

Noen sier det hjelper og andre ikke...!!

Ja det fins i pulver og brusetab, og bare legg det i et glass vann og så skal det drikkes når det bruser. mener jeg!!

finnes noe annet å , men er visst litt dyrere:-/

Endret av Siiw
Skrevet
"Vanlig" mat kan jo være utrolig mye forskjellig... I mine øyne er det for eksempel ikke vanlig å drikke brus og iste på daglig basis, men vann. Kanskje du kan utdype litt, slik at det blir litt lettere å gi råd?

Tja.. Spiser vel brødskive eller rundstykker til brødmåltider, med pålegg som blant annet skinke, ost, egg, salami.. Egentlig det meste som folk flest spiser på maten sin, utenom ting som inneholder fisk eller nøtter/mandler.

Til middag spiser jeg feks. spagetti m/ kjøttdeig, pizza, svinekjøtt m/chips og stekte grønnsaker, kylling m/ ris og saus, kjøttkaker m/ potet, gulrot og saus. Er iallefall det jeg har spist de siste fem dagene. :)

Skrevet
Oi beklager:-/

Så at noen anbefalte et glass melk før leggetid,

skrell en rå potet... skyll den i kaldt vann og spis den.

Noen sier det hjelper og andre ikke...!!

Ja det fins i pulver og brusetab, og bare legg det i et glass vann og så skal det drikkes når det bruser. mener jeg!!

finnes noe annet å , men er visst litt dyrere:-/

Okei, da skal jeg ta å kjøpe meg det i morgen.

Rå potet ja, der sier du noe:) Det har jeg hørt at skal fungere. :)

Takk skal du ha :))

Skrevet
Hei!

Lurer på om det er noen som har råd mot halsbrann? Vært veldig mye plaget med det de siste dagene. Har lest om noen "kjerringråd" på nett, men ser ikke ut til at det hjelper..

Takk for svar :klemmer:

Om dette er en engangsgreie, så er det veldig greit å få tak i tyggetabeletter på apoteket. De fungerer som syrestillende for magen, og lindrer kjapt. Om du vet at du skal ut ikveld, ta en tyggetablett før du begynner å drikke, alkohol kan være en forferdelig dårlig idè om man har halsbrann. :tristbla:

Om det er et kontinuerlig problem; hold deg unna veldig sure viner, ren sprit, sterk mat, og syrlige saker. Og ta alltid med deg tabletten i vesken just in case.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...