Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en enslig person som har søkt om gjeldsordning. Jeg er veldig klar over at det å få innvilget en slik ordning er som å vinne i Lotto, og at jeg skal være utrolig glad hvis jeg får søknaden innvilget.

Men jeg lurer på hvordan dere som har vært i lignende situasjon har "overlevd" psykisk og økonomisk? Jeg merker ihvertfall at alt er veldig tungt og vanskelig nå. To dager etter lønn, må jeg få hjelp fra andre for å få mat og hygeniske artikler pga at hele lønnen går til regninger...og likevel er de beløpene bare en dråpe i havet i regningshelvetet. Sånn har det vært de siste 2 årene i tillegg til selvfølgelig kreditorer som ringer masse og brev og trusselbrev fra sinte kreditorer, namsmann, trekk i lønn osv.

Jeg har virkelig forsøkt å ordne opp for meg - jeg har sendt brev til kreditorer om forslag til nedbetaling, jeg har betalt x antall kroner for at en person skal jobbe for meg ift. kreditorer etc, men jeg FÅR DET IKKE TIL. Og som sagt har det endt i søknad om gjeldsordning. Men søknaden tar visst litt over et halvt å behandle, så HVORDAN GREIER MAN SEG FRAM TIL DA???

Èn sak er hvordan klare å betale husleie, busskort, mat osv, men ikke minst hvordan overleve psykisk???? Jeg merker ihvertfall at ALL ståpåvilje er blåst bort, jeg skvetter når tlf ringer,tar ikke tlf med mindre det er noen jeg kjenner, jeg tør ikke åpne hvis det ringer på, jeg ser ikke folk i øynene lengre, jeg gråter for ingenting, jeg er musestille når jeg er hjemme (i tilfelle noen ringer på...),jeg er ukonsentrert - føler at jeg ikke greier å tenke klart på noe som helst osv. Jeg har rett og slett bare lyst og ork til å ligge gjemt under dynen. Greit nok...sikkert tegn på depresjon dette, men uansett hva : HVORDAN GREIE Å STÅ I DETTE????? Hva gjorde dere som har vært i denne situasjonen???

Beklager langt og rotete innlegg, men jeg setter stor pris på om noen kan svare på dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
Jeg er en enslig person som har søkt om gjeldsordning. Jeg er veldig klar over at det å få innvilget en slik ordning er som å vinne i Lotto, og at jeg skal være utrolig glad hvis jeg får søknaden innvilget.

Men jeg lurer på hvordan dere som har vært i lignende situasjon har "overlevd" psykisk og økonomisk? Jeg merker ihvertfall at alt er veldig tungt og vanskelig nå. To dager etter lønn, må jeg få hjelp fra andre for å få mat og hygeniske artikler pga at hele lønnen går til regninger...og likevel er de beløpene bare en dråpe i havet i regningshelvetet. Sånn har det vært de siste 2 årene i tillegg til selvfølgelig kreditorer som ringer masse og brev og trusselbrev fra sinte kreditorer, namsmann, trekk i lønn osv.

Jeg har virkelig forsøkt å ordne opp for meg - jeg har sendt brev til kreditorer om forslag til nedbetaling, jeg har betalt x antall kroner for at en person skal jobbe for meg ift. kreditorer etc, men jeg FÅR DET IKKE TIL. Og som sagt har det endt i søknad om gjeldsordning. Men søknaden tar visst litt over et halvt å behandle, så HVORDAN GREIER MAN SEG FRAM TIL DA???

Èn sak er hvordan klare å betale husleie, busskort, mat osv, men ikke minst hvordan overleve psykisk???? Jeg merker ihvertfall at ALL ståpåvilje er blåst bort, jeg skvetter når tlf ringer,tar ikke tlf med mindre det er noen jeg kjenner, jeg tør ikke åpne hvis det ringer på, jeg ser ikke folk i øynene lengre, jeg gråter for ingenting, jeg er musestille når jeg er hjemme (i tilfelle noen ringer på...),jeg er ukonsentrert - føler at jeg ikke greier å tenke klart på noe som helst osv. Jeg har rett og slett bare lyst og ork til å ligge gjemt under dynen. Greit nok...sikkert tegn på depresjon dette, men uansett hva : HVORDAN GREIE Å STÅ I DETTE????? Hva gjorde dere som har vært i denne situasjonen???

Beklager langt og rotete innlegg, men jeg setter stor pris på om noen kan svare på dette.

Jeg vet sånn noenlunde hvordan du har det. Har opplevd det samme selv, men var nok i en heldigere stilling for jeg hadde hus som jeg solgte med stor fortjeneste og kjøpte meg et langt rimeligere hus.

Allikevel kjenner jeg angsten din, redselen for telefoner, ukjente biler i oppkjørselen ol. Husker at jeg gjemte telefonen på jobb slik at ingen så at det ringte og at jeg ikke turde ta den uten at jeg visste hvem som ringte. Tenkte alltid at dersom de vil meg noe så får de legge igjen beskjed. Uff - en fryktelig tid som jeg aldri vil tilbake til. Husker all gråtingen og at jeg ofte bare tok bilen og kjørte langt avgårde.

Banker og inkassofirmaer eier ingen skrupler. I vårt tilfelle gikk lånet til inkasso uten at vi fikk forslag til hvordan ordne opp. På den tiden satt jeg med to store aksjeposter og kunne solgt unna og reddet det hele tilbake på skinner.

Nå har jeg ordnet opp i alt, sitter veldig bra i det økonomisk med nesten gjeldfritt nydelig hus og helt gjeldfri ny bil. Har selvsagt skiftet bank og kommer aldri noensinne til å nærme meg Dnb NOR igjen - makan til inkompetente saksbehandlere og eiendomsmeglere skal man lete lenger etter.

Ting har roet seg helt hos meg nå, jeg har det utrolig fint, men jeg har seriøse planer om et brev jeg skal sende banken hvor jeg forklarer hele saken fra min side og hvor de skal få stå til ansvar for sine handlinger og forklare meg hvorfor ting gikk som det gikk.

Det er masse som skal på bordet, men det krever stort pågangsmot og krefter å sloss mot overmakten.

Lykke til videre, husk at alt ordner seg til slutt. Det gjelder bare å holde ut.

Gjest annemor30
Skrevet
Jeg vet sånn noenlunde hvordan du har det. Har opplevd det samme selv, men var nok i en heldigere stilling for jeg hadde hus som jeg solgte med stor fortjeneste og kjøpte meg et langt rimeligere hus.

Allikevel kjenner jeg angsten din, redselen for telefoner, ukjente biler i oppkjørselen ol. Husker at jeg gjemte telefonen på jobb slik at ingen så at det ringte og at jeg ikke turde ta den uten at jeg visste hvem som ringte. Tenkte alltid at dersom de vil meg noe så får de legge igjen beskjed. Uff - en fryktelig tid som jeg aldri vil tilbake til. Husker all gråtingen og at jeg ofte bare tok bilen og kjørte langt avgårde.

Banker og inkassofirmaer eier ingen skrupler. I vårt tilfelle gikk lånet til inkasso uten at vi fikk forslag til hvordan ordne opp. På den tiden satt jeg med to store aksjeposter og kunne solgt unna og reddet det hele tilbake på skinner.

Nå har jeg ordnet opp i alt, sitter veldig bra i det økonomisk med nesten gjeldfritt nydelig hus og helt gjeldfri ny bil. Har selvsagt skiftet bank og kommer aldri noensinne til å nærme meg Dnb NOR igjen - makan til inkompetente saksbehandlere og eiendomsmeglere skal man lete lenger etter.

Ting har roet seg helt hos meg nå, jeg har det utrolig fint, men jeg har seriøse planer om et brev jeg skal sende banken hvor jeg forklarer hele saken fra min side og hvor de skal få stå til ansvar for sine handlinger og forklare meg hvorfor ting gikk som det gikk.

Det er masse som skal på bordet, men det krever stort pågangsmot og krefter å sloss mot overmakten.

Lykke til videre, husk at alt ordner seg til slutt. Det gjelder bare å holde ut.

En bank her ute måtte stå tilansvar for 100000 kr da de hadde lånt ut penger uten å undersøke at vedkommende hadde inntekt til å betjene lånet..

Skrevet

Ærlig talt, satt du med store verdier i aksjer så burde du jo kunne ordne opp i dette selv. Man må da følge med såpass i økonomien at man for meg seg at lån ikke blir betalt til forfall...?! Å skylde på banken her synes jeg blir tåpelig, skulle de tvangssolgt aksjene dine??

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
Ærlig talt, satt du med store verdier i aksjer så burde du jo kunne ordne opp i dette selv. Man må da følge med såpass i økonomien at man for meg seg at lån ikke blir betalt til forfall...?! Å skylde på banken her synes jeg blir tåpelig, skulle de tvangssolgt aksjene dine??

Helt feil. Problemet vårt var at min mann visste om dette. Det var snakk om ett avdrag på huset, og på grunn av en feil så fikk han bare kvart lønn den måneden. Da han oppdaget dette etter halvannen måned så fikk han helt panikk og turde ikke fortelle meg tingenes tilstand. Jeg fikk vite om det da jeg fikk telefon fra inkassorfirmaet etter to måneder.

Mannen fikk avtalt time med banken og gikk dit for å få refinansiert. Da kom sjokket, lånet i sin helhet var overført inkassofirmaet, så vi fikk beskjed om å forholde oss til dem heretter .. DA startet et halvt års helvete for min del, ingenting nyttet, alt var steilt til tross for at vi hadde sikkerhet i bøtter og spann - i tillegg til de nevnte aksjepostene - som selvsagt banken burde ha sett på før de sendte lånet til inkasso. Aksjepostene mine stod på VPS-konto i nettbanken - åpent for alle med innsyn.

Mer skal jeg ikke fortelle her, dette er en sak jeg kommer til å ta videre i banken nå når jeg endelig har fått alt skiftet over til ny bank.

En medvirkende årsak til vanskelighetene i ettertid var det bankens egen eiendomsavdeling som stod for. Anbefaler aldri noen å bruke sin egen banks eiendomsavdeling til fastsettelse av takst på hus. I vårt tilfelle satte de en takst 2,5 mill under salgssum. Så enten var megleren inkompetent eller så var det avtalt spill.

Skrevet
Helt feil. Problemet vårt var at min mann visste om dette. Det var snakk om ett avdrag på huset, og på grunn av en feil så fikk han bare kvart lønn den måneden. Da han oppdaget dette etter halvannen måned så fikk han helt panikk og turde ikke fortelle meg tingenes tilstand. Jeg fikk vite om det da jeg fikk telefon fra inkassorfirmaet etter to måneder.

Det tok halvannen måned for mannen din merket at han hadde fått kvart lønn en måned? Her er det vel mannen din du bør sparke ut av huset, og ikke skylde på banken. Hvis dette er riktig, må han jo uansett ha holdt inkassovarsel som dere har fått per post hemmelig for deg. Husk at banken har INGENTING å tjene på at dere misligholder et lån.

Skrevet

kanskje vi kan avslutte denne diskusjonen og heller se om noen kan hjelpe TS med det h*n lurte på... så kan dere heller diskutere videre i en annen tråd.

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
Det tok halvannen måned for mannen din merket at han hadde fått kvart lønn en måned? Her er det vel mannen din du bør sparke ut av huset, og ikke skylde på banken. Hvis dette er riktig, må han jo uansett ha holdt inkassovarsel som dere har fått per post hemmelig for deg. Husk at banken har INGENTING å tjene på at dere misligholder et lån.

Hva min mann angår så er det en privat-sak og ikke diskusjonstema her. Alle kan få panikk og være etterpåkloke - selv du.

Bankens avgjørelse kostet oss dyrt - vanvittig dyrt. 2-3 millioners lån med over 10 prosent rente i et halvt år koster dyrt. Og for at banken skal ta lånet tilbake måtte vi betale enda mer, for de tok lånet tilbake og ville gjerne beholde oss som kunder.

Det er dyrt å gjøre feil idag, man blir straffet på det groveste, jeg har opplevd så mye vanvittig på dette halvåret at jeg kunne skrevet bok om det.

Uansett så synes jeg ikke bankene skal få dure frem som de vil, de skal ihvertfall måtte forklare sin avgjørelse - spesielt avgjørelser som er fatale for mennesker. Og at en megler hos en såkalt seriøs eiendomsmegler kan ta sånn feil i en verdivurdering sier meg at vedkommende enten bør finne seg et nytt yrke eller vurdere sin link til banken og ikke la det skinne sånn gjennom neste gang vedkommende kommer i samme situasjon.

Gjest Blondie65
Skrevet

Du trådstarter:

Hva slags hjelp har du fått til nå? Har du hatt kontakt med rådgivere i kommunen? Jeg vet at disse har ventetid, men kanskje du må stille deg i den køen, likegodt først som sist i fall søknaden din ikke går din vei?

Uten at du skal svare oss her på detaljer, hva er det som gjør at du har havnet i dette uføret. Er det en situasjon du har avsluttet slik at det ikke påløper flere kostnader?

Bor du så billig som du kan?

Det du betaler av regninger hver måned, er det inkassosalær, rente i mente, og andre gebyrer? Hva med å betro deg til en eller annen du stoler på som har peiling på økonomi og som kan hjelpe deg til å se og ta tak i de steder der det finnes muligheter.

Selvsagt finnes det situasjoner der det virkelig er helt håpløst, men noen ganger kan det som virker håpløst for en få sin løsning ved at et par nye øyne ser på det. Ofte er det også sånn at når man skal begynne på denne jobben virker den som et uoverstigelig berg, mens når man begynner på klatreturen ser en at en stadig vinner terreng og kommer etterhvert over til den andre siden. Har du en slik resurs som kan hjelpe deg i din familie eller vennekrets?

Har du forsøkt å snakke med rådgivere i banken din, bedt de hjelpe deg? Ja jeg hørte at du sa at du hadde betalt noen for å se på dette, men på meg virker det helt feil. Det er jo nettopp penger du ikke har. Jeg har hørt en del negativt om en del av disse rådgivningstjenestene og ofte er det bedre at man gjør noe av jobben selv, men får hjelp til å vite hva jobben består i.

Du har rettigheter i forhold til å få rådgivning, og det finnes også forskjellige støtteordninger. Har du fått hjelp til å finne ut av disse?

Skrevet
Helt feil. Problemet vårt var at min mann visste om dette. Det var snakk om ett avdrag på huset, og på grunn av en feil så fikk han bare kvart lønn den måneden. Da han oppdaget dette etter halvannen måned så fikk han helt panikk og turde ikke fortelle meg tingenes tilstand.

Utrolig holdning. Banken sin skyld at mannen fikk panikk da han ikke klarte å betale regningene sine!

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
Utrolig holdning. Banken sin skyld at mannen fikk panikk da han ikke klarte å betale regningene sine!

Hjelpe meg, du må ha seriøse problemer. Har vel aldri sagt at det var bankens feil, men det som skjedde det påfølgende halvåret var bankens feil.

Dersom du tror banker aldri gjør feil så kan du risikere å få noen skikkelige dukkerter.

Jeg har skrevet mitt innlegg for å fortelle TS at jeg forstår hennes problemer og hennes følelse av maktløshet og redsel. Dersom det eneste du har å bidra med er å henge deg opp i detaljer som ikke har med saken å gjøre så bør du av hensyn til TS trekke deg pent ut av denne diskusjonen.

Skrevet (endret)

Har inngått gjeldsordning. Syntes det var ganske fælt i den perioden som trådstarter er i nå. Men fikk økonomisk rådgivning på NAV. NAV kontaktet kreditorene, fikk oversikt over all gjeld og søkte om gjeldsordning for meg. Fikk svar på søknaden om gjeldsordning ganske fort, og da roet det psykiske stresset seg.

Gjeldsordningen varer i 5 år, og for min del er den da ferdig om et halvt år. I løpet av de 5 årene kan du ikke eie noe av større verdi, og du må leve på lav inntekt. Du kan f.eks ikke ha en bil som er verdt mer enn ca 60 000 kroner. Dersom du har høyere inntekt enn det som blir ansett som nødvendig så blir du trukket i inntekten hver måned for å nedbetale gjelden.

Det er også svært viktig å ikke stifte ny gjeld i denne perioden, for da forfaller gjeldsordningen og da har du like store problemer som du hadde før du fikk gjeldsordning.

Når det har gått 5 år så er du gjeldsfri. Da blir resterende gjeld slettet og du kan starte med blanke ark. Så det er en veldig fin mulighet dersom man har rotet det skikkelig til og ikke har mulighet til å komme ut av uføret på egenhånd.

NAV tilbyr økonomisk rådgivning, og dersom det er ønskelig kan de hjelpe til med å sette opp budsjett og finne ut av hvordan du skal klare deg på lav inntekt i disse årene.

Endret av Aeryn
Gjest Gjest_klara_*
Skrevet

Vi er en av de mange som virkelig har følt kolapse i økonomien.mannen min arbeider med noe som virkelig tok skade av finans krisen.Vi har hatt det sånn gått over et år nå.

Men du må holde ut:) det går bare oppover.uansett hvor vanskelig det kan være å hvor mørkt det ser ut.Vi refinansierte huset vårt.delte opp hver regning.Betaler faste avdrag i måneden.Har ringt å ordnet med avdragsfitak.kontaktet sosial kontoret som satte et møte med meg å gjeldsrådgivern i kommunene.som ringte å satte ut noen regninger,fikk et sosialt lån på de regningene som hastet.

Men jeg må si til meg selv at det kommer bedre tider.selv om det er en bratt oppoverbakke.

Jeg ble selv psykisk syk av dette, å har å mange angst problemer.men jeg føler heldigvis at jeg MÅ ta telefonen vist den ringer, sånn at jeg får ordnet med det, forklare sitvasjonen.

å det går som regel alltid bra, å så lenge du har venner, familie som stiller opp som du føler du kan prate med løfter det en byrde bare av det.Det er mange som bor her jeg bor som sliter økonomisk, å det hjelper meg på en måte at vi ikke er alene om dette.

Jeg søkte om å ta ut feriepengene mine også, for jeg vet at vi har bedre råd når sommeren nermer seg enn vi har nå, (pga arbeid sitvasjonen)

Jeg kjøper ikke noe uten at jeg virkelig trenger det, men mat har vi alltids.kjøper mye på tillbud.Har å barn, å handler klær på loppemarked, fine klær,( vi bor på en liten plass) også arver fra kjente.

Ønsker penger til bursdager, å tinger vi trenger.

du kan å alltids bestille deg legetime å forklare sitvasjonen, å få foreksempel sovetabeletter, noe jeg sliter med når "stååa" er verst.

Du må å kobble av, du kan ikke la deg selv tenke på dette hele tiden, da blir du syk, sette deg ned å pust skikkelig inn å ut å "tving" deg selv til å¨fokusere på noe annet.Ikke la tankene vandre.Å vist du har inkasso eller noe å ringe kan du tenke foreksempel. " i dag er det fredag så jeg kan vente til mandagen med å ringe" , " å jeg skal ikke tenke på dette "problemet" i helgen, du fortjener å slappe av, å det trenger du.å når mandagen kommer bestemmer du deg for at kl. 10 skal jeg ringe.Å da setter du deg ned å ringer kl. 10.

Det kommer bedre tider, jeg lover deg . Sender deg en klem , hold oss oppdatert så stikker jeg innom å ser hvordan det går med deg :):klemmer:

lykke til :)

Gjest TrådstarterNN
Skrevet

Tusen takk for veldig gode innspill og råd :)

Jeg har kontaktet gjeldsrådgivningskontoret i kommunen - det var de som anbefalte meg å søke om gjeldsordning. Har time der igjen om 2 uker.

Nei, jeg bor IKKE på billigst måte, men har sagt opp leieavtalen nylig - har 3 mnd oppsigelse.

Jeg har for ikke lenge siden fortalt min mor og en venninne om hvordan ting er, og får mye støtte og hjelp fra de. Det er en lettelse å ha fått sagt det, for jeg har holdt dette skjult for alle. "Alle" har inntrykk av at jeg er en ryddig person med full kontroll over alt i livet, og de har ikke skjønt hvorfor jeg har trukket meg tilbake fra alt sosialt osv de siste årene. Men det er jo fordi jeg ikke har råd til kino, en kopp kaffe på kafe o.l...De har trodd at jeg har vært sur og ikke interessert faktisk :ler:

Samtidig vil jeg også påpeke at selv om jeg har gjeld til langt over hodet, så har jeg aldri, aldri levd noe som helst form for luksusliv. Jeg handler klær på HM, har ikke bil, leier bolig osv. Min årsak til dette uføret er en blanding av dumhet og uflaks...uten at jeg vil gå ytterligere inn på dette.Men summa summarum - det er MIN feil, og MITT problem. Men det blir ikke lettere av den grunn. Selv om min venninne og mor støtter meg, så FORSTÅR de ikke hvordan det er likevel. Og jeg merker at de psykiske plagene mine bare blir flere og flere.Jeg går på jobb, og det koster meg utrolig mye.Når jeg kommer hjem fra jobb, går dagen med til grining og å passe på biler osv som kommer utenfor. Den eneste gangen jeg greier å slappe av, er på natten og på søndagene - da VET jeg at ingen kommer.

Og jeg syns det er VANSKELIG å måtte motta hjelp i form av at min snille mor og venninne gir meg mat osv. Jeg er veldig ,veldig glad for det,men syns det er grusomt likevel. Hvis det gir noe mening.

Ble et laaangt klagebrev dette, men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si lengre, bortsett fra at jeg lurer på hvordan andre folk håndterer dette. Jeg har vært ute mang en vinternatt før, men dette overgår alt faktisk. Sikkret fordi alt tar tid og fordi det fremstår så håpløst. Men igjen - tusen takk for at dere har tatt dere tid til å lese og tilogmed svare meg :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Veldig glad for å høre at du får profesjonell hjelp og at du har personer i nærmiljø som kan hjelpe deg.

Husk det jeg sa: det kan virke uoverstigelig og som en laaaaang vei å gå, men man må begynne på den veien og det gjør man som regel i en ende og beveger seg fremover. Når man er i gang går det bedre.

Hilsen en som fant en DIGER haug med uåpnede konvolutter i en skuff (noe som selvsagt forklarte inkassovarsler på regninger som "aldri var mottatt"). Det var med den haugen som det er med dine problemer - man blir nødt til å begynne i en ende, og ydmyke seg ved å ringe og få en ordning på betalingen. Jeg var heldig nok til at dette ikke var gått til inkasso allerede men det kunne lett ha blitt det.

Skrevet

jeg er nok dessverre der du er..føltes nesten ut som at det var jeg som hadde lagt inn innlegget!

Men nok om det...

Hvor i landet bor du? jeg har lært meg masse i dette siste året jeg har brukt på utallige mailer,telefoner, hyl og skrik! excel ark, utallige forslag på løsninger osv osv...

men min trøst nå er at det hjelper ikke hvor mye de enn prøver å true meg! de får ikke mer slik situasjonen er nå. de klarte få mer av lønna mi enn hva de skulle. men fikk namsmannen i kommunen til å stoppe 2 trekk, slik at jeg har mer å leve av. dog mindre enn på gjeldsordning, men mer enn før..

jeg kvier meg selv forferdelig for å søke om GO.. vil klare ordne ting på egenhånd..

har du meldt deg inn i gjeldsofferalliansen? www.gjeld.org

du kan få masse tips og råd der!!

ellers så må du bare ta kontakt om du vil ha "råd,støtte osv" på veien.. bor selv på østlandet..

Skrevet
Hjelpe meg, du må ha seriøse problemer. Har vel aldri sagt at det var bankens feil, men det som skjedde det påfølgende halvåret var bankens feil.

Så det er bankens feil når de prøver å inndrive krav hos låntagere som ikke betaler? Fantastisk virkelighetssyn! Stakkars banker sier jeg.

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
Så det er bankens feil når de prøver å inndrive krav hos låntagere som ikke betaler? Fantastisk virkelighetssyn! Stakkars banker sier jeg.

Uffameg - stakkars deg, tror du virkelig ikke at banker kan ta feil?

Det er strenge krav til hvor mange påminnelser som skal sendes ut før de kan sende saker til inkasso, og det er krav til hvordan disse skal sendes.

Å få sendt store lån til inkasso kan få fatale følger for folk med dårlig økonomi, og til og med jeg som satt med store verdier fikk kjenne på kroppen hvor arrogante endel ansatte i inkassofirmaer oppfører seg mot folk som sliter fra før.

Jeg forstår veldig godt TS sin situasjon, den eneste gangen du kan slappe helt av er på kvelden når du egentlig burde sove, samt på søndagen.

Man vet ikke hvordan slikt føles før man sitter i det selv.

Skrevet
Uffameg - stakkars deg, tror du virkelig ikke at banker kan ta feil?

Det er strenge krav til hvor mange påminnelser som skal sendes ut før de kan sende saker til inkasso, og det er krav til hvordan disse skal sendes.

Å få sendt store lån til inkasso kan få fatale følger for folk med dårlig økonomi, og til og med jeg som satt med store verdier fikk kjenne på kroppen hvor arrogante endel ansatte i inkassofirmaer oppfører seg mot folk som sliter fra før.

Jeg forstår veldig godt TS sin situasjon, den eneste gangen du kan slappe helt av er på kvelden når du egentlig burde sove, samt på søndagen.

Man vet ikke hvordan slikt føles før man sitter i det selv.

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være banken sin feil. Det er en selvfølge at lån som ikke blir betalt går til inkasso. Det er ikke bankens feil at mannen din skjulte dette for deg. Hvis du satt med store verdier kunne du jo bare selge disse og betale ned inkassogjelden.

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet
Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være banken sin feil. Det er en selvfølge at lån som ikke blir betalt går til inkasso. Det er ikke bankens feil at mannen din skjulte dette for deg. Hvis du satt med store verdier kunne du jo bare selge disse og betale ned inkassogjelden.

Hold deg til TS sin sak og ikke min er du grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...