Gå til innhold

Nice- reise tips takk


Ravn1

Anbefalte innlegg

Jeg skal mest sannsynlig til Nice i sommer med samboer,har aldri vært der før og tar gjerne imot noen reisetips.

Noen tips til hotell som ligger ikke så langt fra stranden,ting å se,utflykter osv. :)

Takker og bukker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nice :hjerte:

Vi bodde på La Malmaison, ligger midt i mellom togstasjonen og promenaden/stranda, men om dere planlegger å være ute på kveldstid vil jeg anbefale et hotell som ligger nærmere promenaden, helst i promenaden. Horer og andre trekker ut på gatene om kveldene, og da er det ikke kult å være de eneste turistene som går oppover de gatene på kveldstid.. Veldig bra på dagtid, da :lol:

-En tur på stranda er et must, selv om den er steinete og ikke bra å bare ligge å sole seg på med mindre du har noe tjukkere å ligge på enn et håndkle.

-Ta på GODE sko og gå opp til restene av borgen eller hva det nå var, husker ikke helt. En utrolig utsikt over Nice der på dagtid (om du googler "nice" på bilder er oversiktsbildene som dukker opp tatt fra den høyden). På kveldstid er det fantastisk lys der oppe, pga lyskastere som ligger i buskaser og i trær :) Var ikke der oppe på kvelden, men så hvor fint det var fra promenaden!

- Gågata! Her har de gode restauranter med god service - eller så var vi bare veldig heldig med dem vi valgte. Shopping brydde jeg meg ikke mye om, siden prisene er ganske stive (les:samme som i norge). De har en del merkebutikker om du er interessert og har råd til sånt ;)

- Ta toget over til Italia, eller til Monaco. Vi skulle det, men siden vi er litt retarded skjønte vi ingenting da vi sto midt i folkemengden på stasjonen :biggrin:

- Om dere er interessert i kultur og sånt, har jeg ingen tips. Vi var der i to uker og gjorde egentlig ingenting "spesielt". Slappa bare av i konstant skyfri himmel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :hjerte:

Vi bodde på La Malmaison, ligger midt i mellom togstasjonen og promenaden/stranda, men om dere planlegger å være ute på kveldstid vil jeg anbefale et hotell som ligger nærmere promenaden, helst i promenaden. Horer og andre trekker ut på gatene om kveldene, og da er det ikke kult å være de eneste turistene som går oppover de gatene på kveldstid.. Veldig bra på dagtid, da :lol:

-En tur på stranda er et must, selv om den er steinete og ikke bra å bare ligge å sole seg på med mindre du har noe tjukkere å ligge på enn et håndkle.

-Ta på GODE sko og gå opp til restene av borgen eller hva det nå var, husker ikke helt. En utrolig utsikt over Nice der på dagtid (om du googler "nice" på bilder er oversiktsbildene som dukker opp tatt fra den høyden). På kveldstid er det fantastisk lys der oppe, pga lyskastere som ligger i buskaser og i trær :) Var ikke der oppe på kvelden, men så hvor fint det var fra promenaden!

- Gågata! Her har de gode restauranter med god service - eller så var vi bare veldig heldig med dem vi valgte. Shopping brydde jeg meg ikke mye om, siden prisene er ganske stive (les:samme som i norge). De har en del merkebutikker om du er interessert og har råd til sånt ;)

- Ta toget over til Italia, eller til Monaco. Vi skulle det, men siden vi er litt retarded skjønte vi ingenting da vi sto midt i folkemengden på stasjonen :biggrin:

- Om dere er interessert i kultur og sånt, har jeg ingen tips. Vi var der i to uker og gjorde egentlig ingenting "spesielt". Slappa bare av i konstant skyfri himmel :)

Takk for svar!

Er det slik at strand og shopping er i samme området?Jeg tror nok vi kommer til å ligge på stranden, kjipt at det er steiner og ikke sand :sjenert: Men en får vel taki sånne sol stoler?

Toget til Monaco høres bra ut,håper bare vi finner ut av det. Tenker å være der nede i ca. to uker. Så det er vel nok tid til å få med seg noe av byen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan leie solstoler, ja. Vet ikke prisen, siden vi aldri benyttet oss av det.

En ting jeg glemte å nevne var den vann-underholdninga på stranda. Kanskje feil ord det:P Du kan velge mellom å sitte på en "båt" bak en scooter, eller henge i en parachute bak en scooter. Vi valgte sistnevnte, og det var helt SYKT morsomt :D Kosta oss rundt 600kr om jeg ikke husker feil, men det var verdt det :)

Gågata/shopping og stranda/promenaden er ikke samme sted, nei. Men det er sånt som du finner fort ut av. Med en gang vi ankom hotellet fikk vi kart over byen, og en ansatt tegna opp hvor forskjellige "attraksjoner" var i forhold til hotellet vårt. Veldig greit!

I enden av gågata begynner ei trafikkert gate med shopping, der finner du H&M bla.a. Hvis jeg ikke husker feil er det et fint kjøpesenter et sted oppover denne gata (tenker ikke på det røde som er i enden av gågata). Jaja, dere finner fort ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Solsengene er kjempe dyre å låne, koster 250 kr for en halvdag.

Vi hadde en tynn madrass under håndkle, det fungerte fint. Ellers anbefaler jeg luftmadrasser :)

Vi leide leilighet privat www.leilighetinice.no ligger midt mellom shoppinggata og stranda. Kjempe hyggelige utleiere og nydelig leilighet.

Vi likte oss kjempe godt i Sør-Frankrike og drar tilbake i år og, til bla. Cannes (leiligheten var utleid da vi skulle ha ferie).

Det er veldig lett og billig og ta toget rundt omkring, så det trenger du ikke å bekymre deg for.

Anbefaler å dra litt rundt, til feks. Cannes (der er den sandstrand), Antibes (fin båthavn), Monaco (greit å ha vært der, ellers ingenting å se på). Ca 5-10 min tog ligger det en veldig fin strand, først stopp mot Monaco, det kan jo være et alternativ til rullestein stranden i Nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jentetur 3 ggr til Nice. To av gangene har vi overnatta på Hotel Helvetique, et rimelig 2* hotell som absolutt anbefales. Value for money. Tror twinroom kosta rundt 75 euro natta, den eneste støyen vi hørte kom fra aircoen, og sentralt: rett bak øverste hjørnet av Place Massena, lett tilgjengelig også for oss mennesker født uten retningssans :biggrin: 5 min til strand, gågate og gamlebyen, 10 min til busstasjonen.

Om strandsenger: er du først ved azurblått hav og har reist hele veien fra Norge så vurderer iallefall jeg kostnaden med å ligge komfortabelt som overkommelig. Husker ikke nøyaktig pris og prisene varierer av VIP-grad på den gitte 'private' stranda. Regn med mellom 8 og 18 euro pr seng pr dag (kan sikkert gjøres dyrere enn det også), men her får du også toaletter, omkledningsrom og dusj lett tilgjengelig, stråmatter helt ned mot vannkanten, evt. servering ved senga og lunsjrestaurant bak. Badesko anbefales uansett.

I fjor tok vi lokalbussen opp til fjellandsbyen Eze Village. Anbefales! Middelalderby med botanisk kaktushage balanserende på en fjelltopp, litt av en utsikt :)

Og seff båthavna med alle gromme båtene, gamlebyen Nice Vieux med trange trange gågater og Cours Sayela, skalldyr, friske salater og rosèvin..

God tur!

Mvh, Gustav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nice :hjerte: You'll fall in love..

Det er helt fantastisk vakker by. Ta dere god tid til å utforske gatene som ligger mot havet. nyydelige områder.. Min favoritt by nr 1. Er noe udefinerbart der for min del. Uslåelig vakker i mine øyne. Nyt byen og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg skal mest sannsynlig til Nice i sommer med samboer,har aldri vært der før og tar gjerne imot noen reisetips.

Noen tips til hotell som ligger ikke så langt fra stranden,ting å se,utflykter osv. :)

Takker og bukker for svar!

En tur til Saint Paul de Vence bør dere få med dere. Koselig og spesiell landsby oppover mot fjellene. Det går buss dit fra hovedbuss-stasjonen i Nice. Husker ikke helt hvor lang tid bussturen tok, en til halvannen time kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...