Nótt Skrevet 20. august 2010 Forfatter #1821 Skrevet 20. august 2010 Ser sånn ut ja. Det er bare å lære seg å strikke det, er ikke så vanskelig. Bare spør Saeria.
Saeria Skrevet 20. august 2010 #1822 Skrevet 20. august 2010 Jeg sier bare...når til og med JEG klarer det...knittinghelp.com er et supert sted. Samme med youtube. Bruker mest KH nå da. Supert uansett om du strikker kontinentalt, eller englesk (som meg).
Nótt Skrevet 20. august 2010 Forfatter #1824 Skrevet 20. august 2010 Da er jeg ferdig med en bursdagsgave. Det er et flerfarget skjerfsjal med heklet kant. Og jeg har faktisk heklet kanten og ikke strikket en pyntekant som jeg lurte på om jeg skulle gjøre. Ganske stolt av meg selv. Bilde kommer kanskje, må bare få damp-presset det først, for nå har det krøllet seg innover seg selv.
Nótt Skrevet 21. august 2010 Forfatter #1825 Skrevet 21. august 2010 Da er vi hjemme etter å ha vært på øl- og matfestival. Å kalle det en matfestival var vel å overdrive litt, men en ølfestival var det helt klart. Vi har smakt på en del øl ingen av oss har prøvd før, og kost oss masse med *Enigma* og Wolfmoon + en venninne av Wolfmoon. Purple traff vi også på. Vesla sjarmerte som vanlig alle hun traff på. Hun fikk gråpapir av en mann til å leke med også. Da vi gikk fra Kubaparken, tuslet vi bort til Bondens marked i Birkelunden. Først gikk jeg innom Du store Alpakka og kjøpte en strikkepinne og 500 gram med garn. Og på Bondens marked kjøpte vi en 1/2 kg lynghonning. Og jeg kjøpte meg en kopp med en honningdrikk som var veldig søt og god, og akkurat passe forfriskende. Oppskrift: 1/4 kg honning 1,5 l vann sitrondråper serveres varm eller kald alt etter som. Etter å ha tuslet rundt på bondens marked gikk vi rolig opp mot Carl Berner og tok banen hjem. Nå sitter Vesla og Mannen på gulvet og leker. :rødme:
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. august 2010 #1826 Skrevet 22. august 2010 Veldig hyggelig å treffe deg igjen i går, og ikke minst å endelig få møte vesla. Hun er veldig søt
MarianneE Skrevet 22. august 2010 #1827 Skrevet 22. august 2010 Apropos strikking.... Når t.om jeg klarer det, da kan alle! Igår begynte jeg på denne: http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=204713&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter Søt, ikke sant? Lurer på om du skal ha med Vesla til bryllupet, jeg. Ja, jeg har lyst til og se henne annet enn på bilde, skjønner du...
Nique Skrevet 22. august 2010 #1828 Skrevet 22. august 2010 falt ut av mine innlegg igjen, så må bare få lagt deg til.
Gjest Skrevet 22. august 2010 #1829 Skrevet 22. august 2010 Koselig å se dere i går, selv om det ble kort. Visste jo ikke at dere skulle dra mens vi stod i pølse/øl-kø! Gøy å se Vesla. Kjempesøt jente. Jeg liker barn som smiler og er blide altså!
Nótt Skrevet 22. august 2010 Forfatter #1830 Skrevet 22. august 2010 Wolfmoon: Det var veldig hyggelig å se deg igjen, er altfor lenge siden sist. Vi å virkelig prøve å treffes igjen om ikke så altfor lenge. Purple: Nei vi hadde vel ikke tenkt å gå da, men så var det en liten en som var litt lei og sliten, så da måtte vi gå så hun fikk sove. MarianneE: Nei Vesla skal ikke være med i bryllupet, hun skal være hos sine besteforeldre den helgen. Så du å nok nøye deg med bilder av henne. Nå sitter jeg med farge i håret hos venninne J. Hun har tatt seg tid til å farge håret mitt, og jeg skal massere henne som takk.
dreia Skrevet 22. august 2010 #1831 Skrevet 22. august 2010 *snik meg ut igjen før eg planlegg fleire strikkeprosjekt eg aldri vil få tid til å gjera ferdig*
Nótt Skrevet 22. august 2010 Forfatter #1832 Skrevet 22. august 2010 Joda tid til å gjøre dem ferdig får du, du må bare ikke begynne på sånne enorme prosjekter. I dag har jeg gjort ferdig den første hjemmelagede julegaven, og begynt på gave nr 2. Føles deilig å ha kommet igang med å lage gaver. Nå må jeg bare finne ut hva søstra mi skal få til jul og så er nesten alle gavene ferdig planlagt faktisk.
Nótt Skrevet 22. august 2010 Forfatter #1833 Skrevet 22. august 2010 Da har jeg nyfarget hår og nyfargede øyenbryn - deilig å føle at man ser bra ut igjen, og ikke utvasket. Så nå er jeg nesten klar for bryllupet til Ashelia og kjære, må bare ordne antrekk til selve dagen. Skal se over det jeg har i skapet og kanskje sy ut et skjørt som jeg har sydd selv.
Nótt Skrevet 23. august 2010 Forfatter #1834 Skrevet 23. august 2010 Nå har jeg funnet noe jeg kan lage av restegarnet som ble igjen etter at jeg strikket skjerfsjal i gaver. Jeg skal strikke perlearmbånd. strikke armbånd med perler. Poster bilde når det er laget ferdig, er spent på resultatet selv for å si det sånn.
dreia Skrevet 23. august 2010 #1835 Skrevet 23. august 2010 Joda tid til å gjøre dem ferdig får du, du må bare ikke begynne på sånne enorme prosjekter. I dag har jeg gjort ferdig den første hjemmelagede julegaven, og begynt på gave nr 2. Føles deilig å ha kommet igang med å lage gaver. Nå må jeg bare finne ut hva søstra mi skal få til jul og så er nesten alle gavene ferdig planlagt faktisk. Eg får nok tid til å gjera ting ferdig når eg pensjonerer meg. Med mindre eg er like voldsom på planlegging då også. Viktig å tenka framover. Men du - nesten ferdig med planlegging av julegaver? Eg har ikkje begynt å tenka tanken ennå - det er jo kjempelenge til jul. :dåne:
Nótt Skrevet 23. august 2010 Forfatter #1836 Skrevet 23. august 2010 Når vi ikke har så mye penger så må planlegging av julegaver til i god tid. Har tenkt å lage en liste og legge i bloggen min for de som er interessert. Dessuten er jo planen å lage en del gaver i år, og da MÅ jeg jo være tidlig ute.
dreia Skrevet 23. august 2010 #1837 Skrevet 23. august 2010 Eg kunne også tenkt meg å laga ein del gaver, men klarar ikkje å sjå at eg skal få tida til det.
Nótt Skrevet 23. august 2010 Forfatter #1838 Skrevet 23. august 2010 Nå sitter jeg på kveldene og i bilen når vi kjører steder å strikker så derfor får jeg tid. Får faktisk strikket ganske mye i bilen når vi kjører til og fra sviger eller mamma eller venner som bor et stykke unna. Og når vi har vært i Sverige har jeg strikket begge veiene og det blir jo noen timer til sammen det.
Nótt Skrevet 23. august 2010 Forfatter #1839 Skrevet 23. august 2010 (endret) Da er liste over julegavene laget og der er det en del som må lages ja. Og et par stykker jeg ikke aner hva skal få. :klø: Endret 23. august 2010 av Nótt
Nótt Skrevet 24. august 2010 Forfatter #1840 Skrevet 24. august 2010 Jeg har hodepine.... Har hatt hodepine siden i går. Det var så ille i går at jeg satt i sofan og så ingenting. Endte med at jeg to to smertestillende og gikk og la meg rett etter at vi hadde lagt Vesla. Dvs la meg før 2030, sovnet og sov helt til kl 0600. Det gjorde godt, men hodepinen er fortsatt ikke borte. Har tatt smertestillende i dag også. Så langt i dag har jeg tatt oppvasken, gjort klart til bleievask og vært på helsestasjonen. I dag var det 6 måneders kontroll og vaksiner for vesla, det gikk veldig bra. Hun vokser slik hun skal og vaksinene gikk veldig bra selvom hun gråt litt. Vesla veier nå 7370 gram og 68,5 cm lang. Så da er det ikke så rart at noen av bodyene i 68 nå er litt små. Det hjelper jo ikke at hun bruker tøybleier for de gjør jo at bodyene blir litt korte. Men så utrolig søt hun er i tøybleier da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå