Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Skjønner godt du er trøtt da. Her er det en liten som ligger og sover etter en LANG dag i barnehagen. Det ble jo ingen førstelur til fast tid, så han sloknet fort, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tenke meg at han var sliten etter første dag i barnehagen, er litt av en overgang for de små.

Her har Vesla faktisk gått nesten to meter to ganger i dag. :dåne: Det går rivende fort dette her. Å ligge på rygg eller mage er ikke moro, men stå, "hoppe" og gå er det beste, så kan hun til nød godta å sitte. I dag reiste hun seg faktisk selv, hun satt på låret mitt og snudde seg mot sofaryggen tok tak og dro/reiste seg selv. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at han var sliten etter første dag i barnehagen, er litt av en overgang for de små.

Her har Vesla faktisk gått nesten to meter to ganger i dag. :dåne: Det går rivende fort dette her. Å ligge på rygg eller mage er ikke moro, men stå, "hoppe" og gå er det beste, så kan hun til nød godta å sitte. I dag reiste hun seg faktisk selv, hun satt på låret mitt og snudde seg mot sofaryggen tok tak og dro/reiste seg selv. :sjokkert:

Oj så flink ho er :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj så flink ho er :Hehe:

Helt utrolig ja.

Det var jenta si det! :smilbla:

:jepp: Ganske så stolt kan man si.

Jøss! :dåne:

Det kan man også si ja.

Vesla må jo være en superunge :rødme:

Så bra lampa traff der den traff da og ikke kom på vesla!

Hun er bare helt utrolig. :hjerte:

Og ja det var veldig godt.

:goodbye:

:vinke:

Nå har hun dansgått bortover gulvet til musikken fra So You Think You Can Dance. :rødme: Hun er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blogg*

Nå står Mannen på kjøkkenet og lærer vesla å steke pannekaker. :rødme: Hun sitter i høystolen og ser på hva han gjør, mens han forteller og skravler i vei. :fnise: Han er så søt når han holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 6 måneder siden i dag ringte vi sykehuset og sa at vi kom inn - veene mine var så kraftige at jeg ikke orket å være hjemme lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ett år siden lå jeg i ørska på rommet med gutten ved siden av meg. :hjerte:

Du fikk jammen ikke den enkleste fødselen, vennen min. Der var jeg mer velsignet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den enkleste fødselen hadde jeg ikke, men jeg tenkte over det i dag: Under hele fødselen så tenkte jeg ikke en eneste gang at jeg skulle be om smertestillende. Ganske imponert over det, for jeg kunne jo ha ombestemt meg selvom jeg hadde ønske om å føde uten smertestillende midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Det synes jeg var bra gjort Nótt, sterk var/er du :Nikke:

Det går fort fremover med vesla ser jeg! De blir så fort store :happy:

Håper alt er bra med dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke akkurat det jeg tenkte på heller. Jeg var nysgjerrig på om akupunktur kunne hjelpe, og det hjalp på selve utdrivingen. I åpningsfasen syntes jeg bare den ene nåla var plagsom.

Trøsten er vel at man kan halvere tiden på føding til en evt. nestemann. For min del, betyr det en mye mer intens fødsel, og min var jo ganske intens fra starten av. Søster gikk jo fra 3 cm til ferdig med føding på under en time med nummer tre, og det var mildt sagt jævlig intenst. INGEN pause der, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minttu: Takk. :sjenert: Ja det går veldig for fremover - skummelt fort egentlig.

Saeria: Hvor lang tid brukte du egentlig på fødselen??

Da er Vesla snart 6 måneder. Skulle ønske jeg kunne si at det er en fin dag, men så langt i dag har den egentlig vært altfor lang allerede. :sukk: Hun begynte i natt kl 2330, før jeg i det hele tatt hadde sovnet... Lempet henne over i senga mi og koblet på puppen, det holdt til 0130 ca og da var Mannen oppe og skiftet bleie og laget flaske. Litt var det hun ville spise og så var det pupp igjen. Det var av og på puppen frem til 0700. Da skiftet vi bleie igjen og laget ny flaske. Og sove noe mer var bare tull, så nå sitter jeg her med en liten en sovende på ryggen og drømmer om å legge meg selv, men vet ikke om jeg tørr å ta henne ned. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var i underkant av 8 timer. Med tette rier fra start. Gikk jo fra 3 minutter mellom til 2, på en halvtimes tid, om ikke mindre. Og 1 minutt mellom og litt mindre i store deler av fødselen. Ingen ri var kortere enn 45 sekunder. De fleste på 1-1,5 minutt.

Men det gikk nå på et vis det og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. De fleste av oss er jo det, men er jo glad at jeg fikk en forholdsvis grei fødsel. Er ikke alle forunt det. Ser jo på svigerinne som nesten mistet førstemann. Hun har ikke fødekropp, rett og slett, og knalltunge fødsler. Ikke rart det blir planlagt ks nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er første kvelden Vesla sover på eget rom. Skal innrømme at det er litt rart, vet jo at det kommer til å gå så bra. Men litt vemodig er det jo at hun nå har blitt så stor. Samtidig er det jo litt godt å se at hun blir større og mindre avhengig av oss, men det er jo heldigvis lenge til hun ikke vil trenge meg på den måten hun gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...