Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke sant. Det er så mye grønt, at de små splæshene med farge, gjør det bare kult. Jeg skal få strikket jakker av det garnet. Når de er ferdig, er det jakker og bukse + soaker/shortie på vei. Gleder meg! :)

Lykke til med syingen i dag! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aftenstjerne: God sommer til deg og dine også. :klem:

Saeria: Jeg gleder meg til å se det ferdig.

Vesla sov en time i sengen vår og når sover hun ved puppen min igjen. Helt typisk henne å være trøtt nå. Om en times tid må vi gjøre oss klare for å tusle til barselsgruppe. Og før det så skal jeg ha vasket flasker, ordnet mat og matet vesla, stelt oss begge og kledd oss også. Men først skal vesla få sove litt.

Skrevet

Det er alltid godt med en liten lur ved puppen. :hjerte:

Skrevet

Hei vennen, det skjedde noe rart med meldinga du sendte meg tidligere idag, kan du sende den om igjen? :klemmer:

Skrevet

*kopierer tunfisksalat-oppskrift*

:smilbla:

Skrevet

Hei vennen, det skjedde noe rart med meldinga du sendte meg tidligere idag, kan du sende den om igjen? :klemmer:

Bedre sent enn aldri, så nå er den sendt på nytt.

*kopierer tunfisksalat-oppskrift*

:smilbla:

Bare å kopiere det, den er veldig god - synes jeg da.

Da har vi kommet hjem fra barselstreff og Vesla har fått sitt første blåmerke. Hun satt på fanget mitt, lente seg frem og tok tak i en skål, skålen velter og treffer henne på kinnet. Det resulterer i mye snørr og tårer, og en blåstripe på kinnet under øyet.

Jeg tok det hele med fatning, men den ene mamma'n hun ble skikkelig lei seg. Og hun har to barn, mens det er jeg som er førstegangsmor av oss tre som var der i dag. Litt moro egentlig at det ikke var meg som hisset seg opp.

Skrevet

Dakar gullet. G har også sørget for å skaffe seg blåmerker. Her er det på leggene. han herjer og kaver så fælt, at det er umulig for han å unngå en blåveis og to. :ler:

Skrevet

Jeg tar det helt med ro. Klart det gjorde vondt, men jeg vet at det blir mange flere når hun begynner å krabbe og gå, det hører med.

Skrevet

Å ja, det vil bli litt gråt og tenners gnidsel, ja.

Skrevet

Kjenner at akkurat det er jeg ikke redd for, kan nok ha noe med jobben å gjøre tror jeg - man blir litt herdet på det området. Ja det gjør vondt, og man skal ha lov til å vise det, men det går over.

Skrevet

Sant det. G har slått seg til blods alt han. Nå er det jo fordi tennene holder på å vokse ut, og tannkjøttet er skjørt da. Et lite dunk, og blodet renner. Men det var ikke stas or han å tippe forover på snørra, nei. Da gråt han stort, stakkar. :(

Men det gikk over.

Skrevet

Det vil aldri være stas å tippe på snørra uansett alder, men det er jo noe de må gjennom en stund fremover.

Litt sliten kjenner jeg - tror varmen tar litt luven av meg for tiden.

Skrevet

Tanna har ennå ikke vist seg i munnen til vesla så her sutres det med jevne mellomrom, MEN nå er hun jo stort sett en blid jente så det skal ikke så mye til før hun er i godt humør igjen. I dag har vi vært på bæretreff og truffet mange fantastiske mamma'r som bærer sine små skatter. Jeg skal innrømme at det er litt deilig å treffe likesinnede, i barselsgruppa og stort sett ellers blir jeg sett litt rart på som velger å bære i annet enn BB. Jeg skal innrømme at vogn er fint, men sjal/meitai er vel så anvendelig - hver ting til sitt bruk. Og sjal er utrolig praktisk om man skal ned til by'n en tur.

Ellers merker jeg at jeg er litt sliten for tiden, hodet er tungt og jeg orker ikke så mye. Tror nok det har sammenheng med at det er så sinnsykt lummert i luften, ordentlig tung luft selvom det er fint vær. Håper virkelig at det snart smeller skikkelig til med ordentlig tordenvær - hadde vært så godt å bli kvitt den trykkende luften.

Skrevet

Uff, ja. Litt torden hadde gjort seg. er forøvrig enig med deg i at det er godt å treffe likesinnede.

Skrevet

Og der har jeg kjent toppen på den første tannen til vesla, et skarpt lite hjørne - er det rart hun har vært utenfor i dag sier jeg. Den er ikke oppe ennå, men første delen har brutt gjennom tannkjøttet, selv Mannen kjente den i kveld.

Ingen sying i kveld - har en hodepine fra helvete så jeg orker rett og slett ikke å konsentrere meg ved symaskinen.

Skrevet

da er det ikke lenge igjen. God bedring. :klem:

Skrevet

Her skjer det ikke mye egentlig. Tanna har ennå ikke helt kommet frem og hun surver verre. En blanding av tanna og varmen tror jeg.

I dag kommer mamma og søstra mi og skal passe vesla mens Mannen og jeg er på en liten date - sen lunsj tidlig middag. Kjenner at jeg gruer meg litt, men det går sikkert bra.

Skrevet

Det gikk veldig bra. Mannen og jeg koste oss masse på Gutta fra Calcutta, og vi klarte å ikke snakke for mye om vesla da. :fnise: Og da vi kom hjem møtte en blid veslemor oss sammmen med mamma og søstra mi. Mamma fortalte at de hadde hatt en veldig fin ettermiddag sammen. Hun hadde lånt "bæretingen" til Mannen, fått hjelp av søstra mi til å knyte den på seg og båret vesla rundt i leiligheten. Hun synes det var såååå lurt med sånne bære"ting". :lol: Skulle likt å se mamma bære vesla på magen i en babyhawk med sorte og grå flammer. Ikke helt mamma's stil, men nå lurer jeg litt på om vi ikke må kjøpe noe mormor-vennlig å bære i også. Håper det blir flere slike øyeblikk, hvor mamma bærer frivillig OG jeg får se det. :hjerte:

Ellers har jeg fått gjort masse på Onbagen min i dag, nå gjenstår kun å sy stroppene og bagrommet sammen - håper å få det gjort i morgen. Når den er ferdig skal jeg ta masse nerdebilder. :fnise: Gleder meg masse til å bruke den kjenner jeg.

Skrevet

Slike små riskorn som Vesla har begynt og få... søtt!

Koselig at dere fikk ut litt på egen hånd.

Vi snakker stadig om at vi burde, men... det har blitt fryktelig vrient og sette ord til handling noen ganger... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...