Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei vennen :klemmer: Nå er jeg oppdatert! Vært travle dager denne uka så har ikke fått vært innom før nå :sjenert:

Forresten: Er rosa greit om det er ugle på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen :klemmer: Nå er jeg oppdatert! Vært travle dager denne uka så har ikke fått vært innom før nå :sjenert:

Forresten: Er rosa greit om det er ugle på?

Skjønner at du har hatt mye å gjøre - og sånn er det jo til tider for alle. :klem: Så ikke tenk på det.

Dessverre er ikke rosa greit uansett, liker ikke fargen rosa - er det det går på her.

---------------------------------------------------------------------------------------------

I dag har jeg vært på skogstur med venninne J. Vi har gått og gått i flere timer, 4 1/2 for å være på den sikre siden. Eller vi hadde kanskje 30 minutters pause til sammen underveis så vi gikk totalt i 4 timer. Veldig deilig, men det var ikke meningen at vi skulle gå så lang tur. Problemet var det at vi svingte feil et sted og rota litt før vi fant rette stien igjen. :fnise: Nå er heldigvis ingen av oss redd når vi går i skogen g vi finner alltid tilbake igjen. Denne gangen fikk vi litt hjelp av en utrolig hyggelig eldre mann. Det var veldig godt å komme hjem igjen etter en slik tur, til Mannen og Vesla.

Mannen har nemlig hatt alene-dag med Vesla i dag, og det var visst ikke helt enkelt. Hun har vært veldig lei seg og grått mye. Hun har jo ikke skjønt noenting siden mamma'n hennes ikke har vært hjemme, og hun er jo ikke vant til å være alene med pappa'n så lenge av gangen. Så det var en litt betuttet Vesla som hilste meg da jeg kom opp trappene, jeg fikk et smil da jeg kysset henne på kinnet, men det var under tvil. :fnise:

Er redd for at jeg kommer til få betale for denne skogturen i morgen, det spørs om jeg kommer meg ut av senga. :lol: Det er tross alt over et år siden sist jeg var ute og gikk på denne måten. MEN fy søren så digg det var!!!! :bolledeig: DET ER VÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Stakkars vesla og mannen da :tristbla: Det er jo ikke så lett for en sånn liten en å forstå hvorfor mamma er borte! Og ikke lett for mannen heller. Min datter er også litt "mammadalt", naturligvis fordi det er meg hun desidert er mest sammen med, og da blir det ikke så enkelt for pappaen. Men det går seg til! Før du vet ordet av det, er vesla pappajente ... ;)

Skrevet

Det er det jeg regner med - at hun ender opp som pappadalt. :fnise: Nei det er ikke lett for noen av dem, men jeg tror de bare har godt av å være sammen sånn. For det er faktisk den eneste måten Mannen ser hvordan det faktisk er å være hjemme med en liten en.

Skrevet

Det er det jeg regner med - at hun ender opp som pappadalt. :fnise: Nei det er ikke lett for noen av dem, men jeg tror de bare har godt av å være sammen sånn. For det er faktisk den eneste måten Mannen ser hvordan det faktisk er å være hjemme med en liten en.

Klart de begge har godt av det! :klemmer:

Skrevet

Bare kjente at jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet da jeg kom hjem og hørte hvor vanskelig det hadde vært. :sukk: Men det er jo sånn det er å være mamma.

Skrevet

Jupp. Det er godt for begge å være alene.

Skrevet

Er fullstendig klar over det, og enda bedre er det jo for meg å få litt alene tid. Merker at det trengs også - bare å få være meg og ikke mamma eller kjæreste.

Skrevet

Bare kjente at jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet da jeg kom hjem og hørte hvor vanskelig det hadde vært. :sukk: Men det er jo sånn det er å være mamma.

Det skal du ikke ha (selv om mammahjertet ikke hører etter nå ...). Vesla var jo sammen med pappaen sin! De trenger jo tid sammen for å utvikle samme nære bånd som du og vesla allerede har gjort. :klemmer: til hele familien Nótt.

Skrevet

Det skal du ikke ha (selv om mammahjertet ikke hører etter nå ...). Vesla var jo sammen med pappaen sin! De trenger jo tid sammen for å utvikle samme nære bånd som du og vesla allerede har gjort. :klemmer: til hele familien Nótt.

Jeg vet det så utrolig godt, det bare gjør vondt når jeg hører at hun har grått seg i søvn fordi pappa'n ikke var god nok. Men de trenger tiden til å bli ordentlig kjent UTEN meg tilstede.

Skrevet

Skjønner, var A og S som hadde funnet en liten barnesekk som var formet som en ugle som de lurte på å kjøpe til Vesla, men så var den visst hovedsaklig rosa :fnise: Så da skal jeg si ifra at det ikke er aktuelt ;)

Skrevet

Det er klart de trenger tiden, og hun hadde jo pappa der for å trøste, selv om det tilsynelatende ikke hjalp stort. Det hadde vært noe annet om hun hadde grått for seg selv, uten noen som gav trøst.

Men at sånt kjennes i mammahjertet...ja, det er klart. Er ikke bedre selv der, altså... :sjenert: :kgbaby:

Skrevet

Skjønner, var A og S som hadde funnet en liten barnesekk som var formet som en ugle som de lurte på å kjøpe til Vesla, men så var den visst hovedsaklig rosa :fnise: Så da skal jeg si ifra at det ikke er aktuelt ;)

Så søte de er da. :hjerte: Den sekken skulle jeg gjerne ha sett, vet du hvor de så den???

Det er klart de trenger tiden, og hun hadde jo pappa der for å trøste, selv om det tilsynelatende ikke hjalp stort. Det hadde vært noe annet om hun hadde grått for seg selv, uten noen som gav trøst.

Men at sånt kjennes i mammahjertet...ja, det er klart. Er ikke bedre selv der, altså... :sjenert: :kgbaby:

Det er godt å høre at jeg ikke er alene der, regnet nesten ikke med det.

Skrevet

På Accessorize :) Den ligger ikke på nettbutikken deres da :/

Skrevet (endret)

Da kan jeg gå innom og se der i morgen. Det ser nemlig ut til å bli en bytur på meg, enda jeg sa at jeg ikke hadde tenkt meg ut. :fnise: Fikk en sms av en studievenninne sm lurte på om jeg ville møte henne til en café tur. Må bare finne en café med en bakgård slik at vi kan ha barnevognene der.

Endret av Nótt
Skrevet

Vesla har sovet 10 timer i natt. Utrolig deilig for en sliten mamma å slippe og stå opp tidlig. Nå ligger hun fornøyd ved siden av meg i sofan på teppet sitt og holder på med lekene sine. Og da har hun sovet en drøy time etter at hun fikk frokosten sin. :sjarmor: g på den timen har jeg fått laget meg frokost, ryddet på rommet hennes, hengt opp bleievasken som ble satt på da vi laget frokost til vesla, og kost meg med frokost og litt alene tid på laptopen. Etter at hun våknet har jeg satt på en maskin med ulltøy og ryddet sammen tøy som skal vaskes generelt og ryddet ferdig på rommet hennes. Tror dette blir en litt effektiv dag - kan se sånn ut i hvertfall. :fnise:

Skrevet

Nå ligger vesla skikkelig fornøyd i sofan ved siden av meg og prater. Det er så herlig å høre lydene hun lager når hun ligger sånn som nå. :rødme:

Skrevet

Det synes jeg er kjempe viktig!

Og dere har godt av det alle tre.

-Du har godt av og overlate Vesla til sin far for at du skal kunne få ut og lufte deg litt, trekke frisk luft alene. TRO meg, du vil sette enormt pris på det seinere om du venner dere alle til det tidlig. Også er det godt og slappe av og ikke tenke på andre enn seg selv litt.

-Han har godt av, mange menn tror at det og være hjemme med en baby er som og ligge på sofaen og spise sjokolade.

Det er det IKKE, og det tror jeg de har godt av og oppdage så kjapt som mulig.

(mener ikke at din mann tror det)

-Vesla har godt av og få noen flere og forholde seg til.

Merker jeg ble litt engasjert nå.

:fnise:

Skrevet

Moro at du blir så engasjert MarianneE. Og nå er jeg så heldig at jeg har en mann som overhodet ikke tror at dette er en lek - heldigvis.

Skrevet

Mannen min innrømmet glatt etter pappaperm at det var mye mer slitsomt enn han hadde regnet med. Han trodde ikke at jeg bare lå og slesket meg, men han hadde nok ikke helt forstått hvordan det var å være alene med en krevende baby. Jeg har inntrykk av mannen din som veldig snill og flink, Nótt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...