Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det fortsatt ferie, og da er rytmen deretter - sløv. :fnise:

I natt måtte Mannen ut kl 0300 for å kjøre bil, noe man så klart gjør på den tiden av døgnet. Det hadde sammenheng med at han tittet ut av kjøkkenvinduet på vei til badet og så at bilen sto med lysene på. Så for å være sikker på at batteriet ikke gikk tomt og at alt funket som det skulle bestemte han seg der og da for å gå ut og kjøre en tur - han måtte jo ut uansett. Jeg fikk ikke sove så lenge han var ute og kjørte, så ble lite søvn på oss begge i natt. Men var greit at han som faktisk måtte ut fikk sove litt lenger enn jeg som kunne sløve i senga. Så da Vesla våknet krøp jeg opp i senga hennes, og der lå vi og koste oss til hun fant ut at det var på tide med en potte tur.

Deilig med en Vesla - mamma morgen, er en stund siden jeg faktisk har hatt overskudd til det, men nå kjenner jeg at jeg begynner å nærme meg å være meg selv igjen. Og det er VELDIG deilig, er ikke helt fremme ennå, men det kommer seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi kommet hjem fra en lang biltur. Først gikk turen til Bergen og Saeria-heimen, der var vi fra mandag til onsdag - og koste oss med godt selskap og en fin by. Etter Bergen gikk turen til Ålesund og broder'n med familie. Der var vi fra onsdag til fredag, også veldig koselig. I begge byene fikk jeg se på de små brødrene som var kommet til verden i familiene. Herlige små gutter. :hjerte:

Og som om det ikke var nok å få hilse på to så søte smågutter, fikk jeg også bære min lille nevø E MASSE. For jeg måtte jo demonstrere bæretøyene broder'n og kjære får låne av meg. Så her ble det både meitai og slyngebæring. :rodmer: Og når lille E i tillegg har vondt i magen og roer seg så fint i bæretøy på tantes bryst - er det klart jeg bærer. :fnise:

Og selvom vi har kost oss MASSE, så er det utrolig godt å komme hjem igjen også. Nå har vi en uke igjen med ferie sånn ca og vi skal bare ta det med ro, være familie og prøve å finne på koselige ting sammen.

Skrevet

Stille og rolig lørdag, Vesla er hos besteforeldene og Mannen og jeg sitter på hver vår pc. Denne uken har også vært full av ting:

Mandag var stille og rolig for vi trengte alle en pause.

Tirsdag var det på tide med en harry tur til Sverige for å handle.

Onsdag hadde jeg dobbel kjøretime, og på ettermiddagen dro vi til J for å spise middag og hilse på foreldrene hennes som var innom.

Torsdag hadde jeg også dobbel kjøretime, og etter det fikk vi besøk av T og JH. Vi gikk tur i skogen, før vi spiste god lunsj hjemme på verandaen vår. Veldig koselig å se de igjen. Siden de venter barn i oktober fikk T låne masse gravidtøy fra Saeria og meg.

Fredag nok en dobbel kjøretime, megler som kom innom etter det og så dro vi til svømmebassenget og koste oss en god stund. Vi var alle herlig slitne etterpå. Vesla fikk lov til å bestemme hvor og hva vi skulle spise, og vi endte opp på det faste kinesiske stedet til besteforeldrene. :)

Lørdag, i dag, Vesla ble hentet av besteforeldrene for et par timer siden og det er mulig at Mannen og jeg skal på kino etterhvert.

I tillegg har jeg klart å strikke en bolero til meg selv denne uken, begynte på lørdag og ble ferdig i går. Fargene på bildene er ikke helt riktige, det er en mye rikere lillafarge. Herlig garn jeg har fått av Saeria. :)

IMAG0887_medium2.jpg

IMAG0888_medium2.jpg

Skrevet

Mannen og jeg dro på kino, og så "Snowwhite and the Huntsman" - anbefaler helt klart den filmen. :) Etter filmen spiste vi sushi til middag (så nemlig en tidlig ettermiddagsforestilling). Og da vi kom hjem ryddet vi ut av kjøkkenskapene og tok vekk alle de glassene vi ikke skal beholde - det ble nesten 50 glass totalt - har VELDIG mange glass nemlig. De glassene vi skal kvitte oss med får et vennepar av oss. :) Og etter det så satte vi oss godt til rette i sofan og så flere episoder av "Game of Thrones" - herlig serie. Og tilslutt så vi filmen "American Pie, Reunion". Lo så vi nesten trillet ut av sofaen.

I dag har vi hentet Vesla hos besteforeldrene, men før det dro vi til en stille parkeringsplass ute i skogen og der fikk jeg kjøre litt med bilen vår. Neste gang blir det mer veikjøring tenker jeg.

Skrevet

Høres ut som en koselig alenedag for dere to! :hjerte:

Skrevet

Morsomt med den filmanbefalingen din.

Ei venninne av meg så filmen og mente at det var det dårligste av film hun noen gang hadde sett.

:ler:

Skrevet
:goodbye: Det høres ut som om det har vært en bra sommer. Og så utrolig deilig med litt barnefri med kino og middag. Har du ferie en uke til?
Skrevet

Høres ut som en herlig ferie og ikke minst en god kjærestedag :hjerte: Det er også godt å lese at du begynner å komme til hektene igjen :tommel:

Herlig bolero :jepp:

Skrevet

Høres ut som en koselig alenedag for dere to! :hjerte:

Det var det, lenge mellom hver gang så de nytes når de kommer. :)

Morsomt med den filmanbefalingen din.

Ei venninne av meg så filmen og mente at det var det dårligste av film hun noen gang hadde sett.

:ler:

Godt vi har forskjellig smak sier bare jeg. :lur:

:goodbye: Det høres ut som om det har vært en bra sommer. Og så utrolig deilig med litt barnefri med kino og middag. Har du ferie en uke til?

Jeg hadde ferie mandag og tirsdag. Onsdag begynte jeg i ny jobb.

Og ja det er godt med barnefri innimellom.

Høres ut som en herlig ferie og ikke minst en god kjærestedag :hjerte: Det er også godt å lese at du begynner å komme til hektene igjen :tommel:

Herlig bolero :jepp:

Vi har kost oss masse i ferien, selvom ikke være har vært det beste alltid.

Takk, har brukt den nesten hver dag hele denne uken

Så fin bolero!

Takk - er veldig fornøyd med den.

Boleroen har som sagt blitt brukt nesten hver dag denne uken, så den var helt klart noe jeg trengte. :)

Jeg begynte i ny jobb og Vesla i ny barnehage på onsdag, vi trives så langt veldig godt begge to. Dette er veldig lovende - heldigvis.

I dag har jeg vært ute med B i kveld og kost oss masse, deilig med venninneskravling.

Skrevet

Så godt å lese at dere trives begge to! :klem:

Skrevet

Mandag og full dag i jobb og barnehagen. Det har gått greit for min del, men litt verre for Vesla. Det er dessverre tungt å måtte stå opp kl 0600 etter ferien og i tillegg måtte forholde seg til nye mennesker på alle kanter. Så jeg skjønner jo at hun fikk en "melt down" etter lunsj, fordi hun var sliten og lei - selvom hun hadde sovet 30 minutter (Vesla mi som sluttet med dagsoving før ferien). Det gikk heldigvis bedre etter at hun fikk låne en vogn og fikk hvile seg litt mer, hun sov ikke, men fikk seg en hvil alene uten andre rundt seg. Så i morgen blir vogna med og hun skal faktisk få sove i den med eget teppe og løven.

Det som imponerte meg var at hun oppi alt det som skjedde klarte å be om å få gå på potten i barnehagen. :bolledeig: YES!! Vi er på rett spor når det gjelder bleieslutt. Hjemme går hun nemlig nesten alltid uten bleie nå, bleien må på når vi skal kjøre bil eller gjøre ting som innebærer at vi ikke har muligheten til å gå på do. Og jeg føler at vi helt klart er på det rette sporet nå.

Dette etter at JEG følte at hun var treg med dette, endte med at jeg begynte å se meg rundt og se hvor tidlig/sent andre begynte med det. Og da fant jeg ut at vi faktisk var relativit "tidlig" ute med å ha en jente som faktisk interesserer seg for potte/do.

Skrevet

Kjempeflinke vesla! Synes ikke hun er sent ute.

Skrevet

Snart ukeslutt, og jeg har nå vært i nye jobben i 3 uker. Koser meg på jobb!! Våkner hver morgenen og vet at: "I dag blir en fin dag!" Helt utrolig, dette er en følelse jeg ikke har hatt på et par år - er nesten skummelt hvor godt det er. I tillegg har Vesla det bra på nye avdelingen sin, hun babler i vei om hva som skjer/ikke skjer + at hun forteller oss at hun gleder seg til "I morgen, for da skal jeg i barnehagen". Dette er også noe som ALDRI skjedde i forrige barnehage, så det er helt klart et godt tegn.

Ellers har Vesla kommet så langt at hun nå går uten bleie når vi er hjemme, men den må på når vi skal kjøre bil, være ute, i barnehagen eller sove. Men vi nærmer oss bleie-slutt helt klart.

Skrevet

Gode dager hos deg for tiden, det er bra og lese!

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...