Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

52 prosjekter hørtes mye ut, så må si du er flink som har gjort så mye allerede! Skjønner ikke hvordan du får tid jeg :sjenert:

God påske og lykke til med soverommet :klemmer:

Skrevet

52 prosjekter ja.. :daane:

Jeg hadde ett jeg i fjor. :fnise:

Men det var et digert teppe i bestemorruter da. Så det tok litt tid. Men likevel liksom..

Skrevet

Synes du er riktig så flink, jeg!

Takk vennen. Akkurat nå det gjelder dette føler jeg meg flink. :fnise:

52 prosjekter hørtes mye ut, så må si du er flink som har gjort så mye allerede! Skjønner ikke hvordan du får tid jeg :sjenert:

God påske og lykke til med soverommet :klemmer:

Jeg har tid i pausen på jobben, på kvelden når jeg ser på tv og innimellom når Vesla leker - utenom alt det andre jeg gjør så klart. :fnise:

52 prosjekter ja.. :daane:

Jeg hadde ett jeg i fjor. :fnise:

Men det var et digert teppe i bestemorruter da. Så det tok litt tid. Men likevel liksom..

Er jo imponert over det prosjektet ditt da, det var jo ikke et stort prosjekt, men mange små. :lur: Så om jeg ser at jeg ikke rekker 52 sånn som jeg teller nå så vil jeg telle et par votter som to prosjekter. :fnise: Men foreløpig ser det ikke ut til at jeg trenger det.

Nå er det kun 1/2 dag igjen til påskeferie, gleder meg til flere dager sammenhengende med fri.

Skrevet

Synes det er imponerende med 52 prosjekt ila 52 uker uansett størrelsen på de :jepp:

Jeg hadde ikke klart det, eller kanskje hvis jeg hadde fått telle med alle kortene jeg lager gjennom et år, både bursdag og julekort ++ ;)

Skrevet

Synes det er imponerende med 52 prosjekt ila 52 uker uansett størrelsen på de :jepp:

Jeg hadde ikke klart det, eller kanskje hvis jeg hadde fått telle med alle kortene jeg lager gjennom et år, både bursdag og julekort ++ ;)

Det er snakk om kreative prosjekter så jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle kunne telle med de. :)

Nå er Vesla hos besteforeldrene sine, og vi er alene hjemme. Helt merkelig tomt her, men litt godt også siden formen ikke er helt på topp. Jeg er skikkelig tett og forkjøla med en liten ørebetennelse. :( I dag rydder vi og gjør klar rommet vårt for tapetriving, så starter vi med rivingen i morgen tenker jeg. Ellers holder jeg på med å strikke bukser til Vesla. Har bare beina igjen nå så er halvveis sånn ca. Da er det bare 1 dukkebukse, 2 barselsgaver, 1 el. 2 bursdagsgaver og 1 topp igjen på strikkelisten så langt, men den gror jo stadig da. Mannen ønsker seg en genser til neste vinter og jeg ønsker meg et stort sofateppe og et fint sjal/teppe. Her er nok å gjøre uansett. :fnise:

Skrevet

Ønsker dere en fin påske -tiltross for litt rusk i formen!

:klemmer:

Skrevet

Her har vi brukt dagen på å skrape tapet av veggen på soverommet vårt. Det går sakte, men sikkert fremover. Det tar MYE lenger tid enn vi trodde det ville ta, så vi blir ikke ferdige i løpet av påsken - dessverre. Så vi må nok beregne å bruke 1 eller 2 helger til etter påske kun på tapet stripping. :sukk: Men nå har vi begynt så skal vi fullføre. Kan jo dessverre ikke holde på så lenge utover kvelden pga at vi skraper på veggen og det bråker ganske godt, det er jo tross alt helligdag nå. Etter middag og før vi legger oss er planen å vaske ned det som er igjen på den ene veggen og la det tørke til i morgen, og se om det gjør det lettere i morgen. Om det gjør det lettere skal vegg nr 2 vaskes ned av meg tenker jeg, mens Mannen skraper den veggen som alt er vasket ned.

Er glad Vesla ikke er hjemme, for her er det skikkelig rotete nå. I tillegg skal Mannen og jeg sove på rommet hennes i natt.

Jeg klarte å ødelegge stuebordet vårt i går. :fnise: Jeg bryr meg faktisk ikke om at det er ødelagt for jeg vil ha et nytt bord, Mannen derimot ble sur. Jeg klarte å rive ned platen som er under bordet, TO ganger. :lol: Bordet er ikke pent lenger, og vi kjøpte det kun fordi det var det eneste av de vi tenkte på som var på lager da vi skulle ha bord. Platen kan festes igjen uten problemer, for det er flere "hakk" til hyllefestene under bordet. Jeg må bare passe på å ikke sette føttene på hyllen og så legge vekt på. :sjenert:

Skrevet

Det er jo umulig å ikke legge bena på den plata under bordet. :ler:

Tapetstripping er fæle greier.. lykke til med jobben!

Skrevet

Kjiper'n med bordet, men... som du sier... du vil jo ha nytt og nå får du jo det!

:fnise:

Skrevet

Det er jo umulig å ikke legge bena på den plata under bordet. :ler:

Tapetstripping er fæle greier.. lykke til med jobben!

Det er helt jævlig faktisk... nå er 1 1/2 vegg tatt, dvs 2 1/2 igjen. :murvegg:

Det er faktisk umulig å ikke legge beina på den plata, ser jo at jeg gjør det automatisk selvom den nå ligger på gulvet. :fnise:

Kjiper'n med bordet, men... som du sier... du vil jo ha nytt og nå får du jo det!

:fnise:

Blir ikke kjøpt noe nytt før vi flytter, så vi flikker litt på det vi har enn så lenge.

Nå har Mannen og jeg vært ute og spist indisk med to av hans kolleger. Koselig som alltid.

Resten av kvelden skal tilbringes i sofakroken med tv og strikketøy.

Skrevet

Vesla er så søt, hun lukker døra inn til rommet sitt når hun vil være i fred og leke. Og nå har hun holdt på der inne og leke fint i snart 30 minutter. En stille og rolig dag i dag, ingen planer annet enn at søstra mi skal komme innom en tur. Jeg skal strikke på ullbuksa til Vesla og komme litt lenger på 52 i løpet av 52 utfordringen :fnise: Akkurat nå har jeg 3 ting på pinnene, og jeg pleier aldri å ha flere ting gående på en gang. MEN sånn blir det når en ting ikke kan bli ferdig før jeg får mer garn, Vesla måtte prøve buksa før jeg kom meg videre og den siste tingen tror jeg faktisk blir rekket opp og laget til noe annet...... :sjenert:

Skrevet

Siste fridag, og vi våknet av en liten jente som hadde stått opp selv idag. Det er noe hun aldri gjør, så kanskje vi er inne i en ny periode?

Har ingen store planer i dag, annet enn at vi skal prøve å skrape litt mer tapet. Hvem som skraper og hvem som tar seg av Vesla er ikke bestemt ennå.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Dere må bare si fra hvis dere trenger hjelp til å skrape en helg Nott, jeg er i alle fall i Oslo de to neste helgene hvis dere vil ha hjelp :)

Skrevet

Dere må bare si fra hvis dere trenger hjelp til å skrape en helg Nott, jeg er i alle fall i Oslo de to neste helgene hvis dere vil ha hjelp :)

Du skal ikke se bort i fra at vi tar imot det tilbudet. :lur:

_________________________________________________________________________________________________________

Nå er det på tide å strikke en sommertopp til Vesla, men jeg vet ikke hvilken oppskrift jeg skal velge. Valget står mellom: Non stop top, Bobinskyog Little rose.

Garnet er Dashing Dachs Dach sox og fargen er Granny Smith.

Setter pris på alle innspill.

Skrevet

Da har Vesla fått nye ullbukser, som er tiltenkt brukt til høsten. Men Vesla vil ikke ta de av seg, så da må de være gode å ha på. :sjarmor:

Slik ser de ut liggende på senga, og slik ser de ut på en velvillig modell. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> Fargen er ikke riktig da den ble for kald, her er den mer riktig - en skikkelig fin lillafarge.

Skrevet

Er det Pixie dust?

Jeg ville forresten strikket non stop top med DD garnet. Jeg vet at akkurat det garnet gjør seg veldig godt i ribb. Alternativt ville jeg strikket den siste du linket til. :)

Og den non stop topen, var et godt forslag som jeg kan bruke gradient garnet mitt på. Nå er det sportweight, men det er jo bare å strikke med en annen pinnestørrelse, evt. strikke en str.mindre, ikke sant?

Skrevet

Er det Pixie dust?

Det er Pixie dust ja. Andre buksen jeg strikker til henne av det garnet faktisk. Den første strikket jeg for et drøyt år siden og er akkurat passe i lengden nå. :fnise:

Jeg ville forresten strikket non stop top med DD garnet. Jeg vet at akkurat det garnet gjør seg veldig godt i ribb. Alternativt ville jeg strikket den siste du linket til. :)

Er Non Stop Topen jeg vurderer mest. Vet ikke om jeg helt liker ermene bare, men det kan jeg jo evt bare endre på da. :lol:

Og den non stop topen, var et godt forslag som jeg kan bruke gradient garnet mitt på. Nå er det sportweight, men det er jo bare å strikke med en annen pinnestørrelse, evt. strikke en str.mindre, ikke sant?

Det skal bare være å strikke en størrelse mindre, meeen nå skal denne visstnok være litt liten i størrelsen da. Prøv deg litt frem sier jeg, prøv på G underveis da får du best passform. Er sånn jeg gjør med Vesla nemlig. "Tvinger" henne til å prøve underveis så jeg vet om det passer eller ei.

Skrevet

Er det Pixie dust?

Du burde sjekke denneang tjukkere garn forresten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...