Nótt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #4661 Del Skrevet 17. mars 2012 Slet med å få logget inn på KG i går, så gårsdagens liste kommer nå: Kjøretime Vasket alle gulv Ryddet litt LANG t-banetur med Vesla Hentet Mannen på jobb Sushi til middag I dag kommer barselsgruppen og vi skal ha dobbel 2-årsdag her, så tiden etter at Mannen dro til flyplassen har blitt brukt på å rydde og ordne leiligheten. Det er snart klart for et besøk bestående av 4 barn og 2 gravide damer, vi blir totalt 8 stykker her. Fullt hus og stormende jubel! Kjenner jeg er klar for at Vesla sover godt etterpå, for jeg har ikke sovet siden kl 0500. Da sto Mannen opp for å dra til flyplassen og sette nesa mot Sri Lanka. Foreløpig er ikke noe annerledes enn når han drar på jobb, men regner med at jeg lbir litt ensom etter at Vesla har lagt seg i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. mars 2012 #4662 Del Skrevet 17. mars 2012 Ja, det lir ofte tomt og litt ensomt etter den minste har lagt seg. Det syntes jeg også forrige helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #4663 Del Skrevet 17. mars 2012 Sånn da har barselsgruppen dratt, jeg har ryddet opp alt, vasket over gulvene og Vesla har sovnet. Jeg må vaske opp senere i dag og når Vesla våkner skal vi ut med søppel og handle litt. Det var litt godt når alle hadde gått og det ble rolig her inne, og Vesla var flink og lekte på rommet sitt mens jeg ryddet og vasket. Litt protester ble det så klart da hun fikk beskjed om å sove, men med mamma i sengen så hjalp det så klart. Det store i dag for Vesla var ikke besøket av de 4 barna, men det at hun bæsjet på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. mars 2012 #4664 Del Skrevet 17. mars 2012 Flinke vesla! Godt dere har kost dere med besøk. Vi har hatt en rolig dag. G og pappaen har vært ute og matet endene, lekt litt på lekeplass og gått tur. Nåer det snart avgårde for å handle og kjøpe leker som G kan ha hos farmor. Farmor kom nemlig opp med penger, for det er så lite aldersadekvate leker hos henne. Bare babyting i grunnen. G har bestemt at han gjerne vil ha en stooor trailer eller bilfrakter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #4665 Del Skrevet 17. mars 2012 Denne dagen har vært lang... Vesla sloss mot å sove, nå ligger hun å messer i senga si og bare tuller. Heldigvis så hyler hun ikke, som for litt siden - før jeg gikk ut av rommet. Håper hun sovner snart, og at hun sover lenge i morgen. Dagens liste: Vesla bæsjet på do Fin "bursdagsfeiring" med barselsgruppa Vesla ville sitte på ryggen på vei til og fra butikken Vasket opp alt etter besøket Vasket over stue-, gang- og kjøkkengulv etter besøket Bortsett fra små episoder har Vesla og jeg kost oss i dag. Noen sånne episoder må jeg nok regne med denne uken, siden jeg er alene med henne og hun ikke helt skjønner dette at pappa er bortreist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. mars 2012 #4666 Del Skrevet 17. mars 2012 Ja, små episoder blir fort en del av dagliglivet. Særlig når det plutselig er brutte forventninger, lavt blodsukker, eller sterke meninger ute og går... Men G er stort sett søt som sukker han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #4667 Del Skrevet 17. mars 2012 Her har det nok vært en blanding av uvanlig mye sukker, slitenhet og egne meninger (uvanlig mye sukker pga sjokoladekake - som hun vanligvis aldri får). Glemte å få med at jeg har vasket 2 maskiner med klær etter at besøket hadde gått. Føler meg som en skikkelig husmor med alt jeg har fått gjort hjemme de siste 2 dagene. Og det verste (?!) er at jeg har kjøpt tørrmopper og våtmopper (sånne engangsgreier) for å kunne gå over gulvene hver kveld/ettermiddag - for å slippe å skure gulv hver gang jeg vasker de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. mars 2012 #4668 Del Skrevet 17. mars 2012 Man skulle tro du var fødeklar og bygget rede før riene satt i gang! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #4669 Del Skrevet 17. mars 2012 Ja ikke sant. Nei, jeg kjenner det igjen fra da jeg var i permisjon, gjorde jo akkurat det samme da, ryddet, vasket og ordnet. Styrte og stelte som en skikkelig husmor. Er jo greit å ha noe å fylle de stille timene med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. mars 2012 #4670 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg hadde jo tidenes varmeste sommer å gå høygravid på, men malte jo vegger så det kostet etter, og trøkket i meg et ufornuftig antall vannis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #4671 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Trøtt... Sånn går det når jeg ikke klarer å legge meg i fornuftig tid, og Vesla våkner nesten prikk kl 0630. Hun var snill i dag og var rolig i senga vår med blåbærmelk og barnetv, fikk ligge til klokka var 0830 nesten. Laget en god frokost med stekte potetbiter, bacon, stekt egg og rundstykker. Vesla var fornøyd med den frokosten hun også. Nå har vi vært på rommet hennes et par timer snart, hun leker og jeg strikker dukkebukse, snakket med Mannen på Skype har vi også gjort. Det var godt å se han, men Vesla ble litt lei seg da. Solbrent i panna har han alt blit etter kun en dag borte, er godt å varmt der han er 32 grader. For varmt for meg, er glad det er sol her i dag jeg. Om en drøy time får vi besøk av en venninne og hennes tre barn. Endret 18. mars 2012 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mars 2012 #4672 Del Skrevet 18. mars 2012 Kose deg med besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #4673 Del Skrevet 18. mars 2012 Nå er det stille og rolig i heimen, kjenner at det var veldig godt. Det var veldig koselig med besøk, heldigvis gikk vi ut etter en liten stund. Vesla synes det ble litt mye med 3 barn som overtok alle lekene hennes, dvs 2 av dem gjorde det den minste satt mest på gulvet i stua. Vi gikk ut og var ute i ca 2 timer, ungene koste seg masse ute og lekte, godt med plass. B og jeg fikk pratet ut om masse rart, og det var også godt. Det ser faktisk ut til at Vesla er ferdig med å sove på dagen i helgene. I går måtte jeg slåss veldig med henne for å få henne til å sove, så i dag fant jeg ut at jeg skulle prøve uten dagsoving. Det gikk veldig greit, selv etter 2 timer ute. Hun var klart sliten, men ikke sutrete som hun har vært før. Og leggingen i kveld gikk som en lek, veldig deilig for min del i hvertfall. Etter at hun sovnet har jeg fått tatt oppvasken og nå slapper jeg av i sofaen, før jeg skal finne senga om ikke så altfor lenge. Tenkte å prøve å legge meg i rimelig tid i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mars 2012 #4674 Del Skrevet 18. mars 2012 Her var det en sliiiiten gutt som sovnet på et blink. Ingen dagsoving her heller i dag...Eneste aberet er at badingen trakk litt ut, så det spørs hvor villig han er til å stå opp i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 18. mars 2012 Forfatter #4675 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg håper at Vesla sover litt lenger enn vanlig i morgen, for det hadde gjort meg godt. Noen fordeler må man ha ved å ha senvakt på jobb. Så om hun sover til kl 8 i morgen blir ikke jeg lei meg. Dagens liste: Kose morgen i senga Vasket en maskin med klær Besøk av B og hennes tre barn Vært ute i ca 2 timer Lett legging Vasket opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #4676 Del Skrevet 19. mars 2012 Sove til kl 0800 gjorde hun langt i fra, hun våknet og skrek kl 0450 i natt. Mest sannsynlig drømt noe vondt, så da var det bare å være med inn i sengen med meg. Hun sovnet ganske fort, det var verre med meg. Jeg sovnet til slutt, men når Vesla da våknet 0645 og var klar for dagen, var jeg langt i fra klar. Og kvelden var i samme duren, sove er tull. 1 time brukte jeg på å få henne til å sovne. Jeg har lite å gå på for tiden så lunten min er deretter kort dessverre. Nå sover hun heldigvis, og jeg håper hun sover hele natten gjennom for morgendagen blir lang uansett hva som skjer. Jeg vurderer veldig å slutte med dagsoving i barnehagen, Vesla bruker veldig lang tid på sovne på kvelden og tuller og tøyser mye. I går gikk det lett å legge henne, og da hadde vi droppet luren på dagen. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for jeg føler at hun trenger å sove på dagen, men så er det denne tullingen på kvelden da. Dagens høydepunkt for meg var veien til barnehagen i dag; Vesla satt på ryggen min i MT'n og koste seg masse. Hun ville nemlig ikke i barnehagen, så jeg måtte lokke veldig for å få henne med meg. Så bak på ryggen min satt en liten jente som slappet helt av og jeg tror faktisk hun duppet av der bak. DET gjorde godt for et ekstremt slitent mammahjerte. Dagens liste: Vesla kosende på ryggen min på vei til barnehagen Fulltallige voksne på jobb i dag Snakket med Mannen, svigers, mamma og søstra mi på Skype i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. mars 2012 #4677 Del Skrevet 19. mars 2012 Uff, det er ikke lett i den perioden mellom å sove og ikke sove på dagtid altså.. Håper du får en god natt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. mars 2012 #4678 Del Skrevet 19. mars 2012 Hva med å korte ned på lengden på luren i barnehagen? Det kan jo hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4679 Del Skrevet 20. mars 2012 Det kan hjelpe ja, men vi gjør ikke noe med det i dag. I dag holder vi oss pent hjemme, for Vesla kastet opp ved midnatt og jeg nå på morgenkvisten. Natten har vi tilbragt på badegulvet begge to, for Vesla fikk panikk ved tanken på å gå og legge seg i senga vår og kanskje "hoste opp" der. (hoste opp = kaste opp) Jeg er litt (les: ekstremt sliten) og har vondt i hele kroppen etter en natt på et hardt badegulv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #4680 Del Skrevet 20. mars 2012 Ringte mamma og begynte å gråte i telefonen, så sliten er jeg faktisk, og hun kommer for å hjelpe meg i dag. Og det enda hun egentlig har en travel dag på jobb. Snille mamma'n min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå