Nótt Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #4621 Del Skrevet 5. mars 2012 Vdr. nettbrett: Jeg har en iPad akkurat nå, pga jobben. Jeg kan ikke fordra den. Å finne igjen en fil er en utfordring uten like, og... Blæ. Skulle jeg kjøpt et selv, ville jeg gått for et Android-brett. Evt. et litt større lesebrett hvis planen kun er å lese PDF-filer. Planen er ikke å bare lese pdf-filer på nettbrettet, men det blir mye av det. Er mye annet jeg kan komme til å bruke det til også, surfe på nettet og kanskje se en film eller to også. Har ikke tenkt å kjøpe det i morgen, så har heldigvis litt tid til å tenke på. Dagen i dag har vært jobb... og alt det det innebærer. Har fått levert 50% sykmeldingen min og ordnet med resten av uken slik at det er folk tilstede på avdelingen. Så i morgen har jeg "fri" og skal ta det med ro. Vi skal en tur til legen med Vesla og sjekke opp astmaen hennes + et par andre småting som plager henne. Etter det tenkte jeg vi skulle mate fuglene ved elven og så se hva vi gjør. Har tatt Vesla fri fra barnehagen og skal ikke stresse på noe vis i morgen. Dagens liste: Fint vær Bursdag på jobb Vesla som prøvde å bæsje på potta Mangler bare ermer på nye genseren til Vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. mars 2012 #4622 Del Skrevet 6. mars 2012 Herlige listene Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #4623 Del Skrevet 6. mars 2012 Takk pusilus. Dagen i dag har vært helt vidunderlig. Vi var hos legen med Vesla for en oppfølging ang astma-problematikken, og hun er bedre. Vi må fortsatt gi medisiner når hun blir tett, særlig ved forkjølelse. Skal tilbake i slutten av mai for nok en oppfølging. Etter legen dro Mannen på jobb, mens Vesla og jeg hentet medisin til den vonde tåen hennes - neglsopp... - så NÅ håper jeg virkelig at den tåa blir bra, og at hun slipper mer vondt. Og så var da så langt dagens høydepunkt på plass: mating av fuglene!! Vi hadde litt tørt brød liggende hjemme, og det hadde jeg tatt med meg så nå gikk vi for å mate fuglene til Veslas store glede. Det var moro å se øynene hennes når hun så at endene og svanene kom svømmende til da de skjønte at vi hadde litt brød til dem. Det ble litt skummelt da den store hvite svanen kom opp på land og begynte å vagge mot vogna, men da var det tomt for brød og vi fant ut at vi skulle tusle videre. Neste post var å stoppe på bakeriet slik at jeg fikk meg en caffe mocca og litt mat i magen, Vesla fikk seg en bolle og litt vann. Hun storkoste seg, og begynte å snakke med en eldre dame som satt bak oss. Endte med at vi hadde en koselig samtale alle tre. Lille store jenta mi som ikke er redd for å være sosial. Etter den samtalen takket vi for oss og tuslet ut i den store verdenen. Vesla fikk lov å gå selv nå siden vi var i gågaten, superflink til å høre var hun nå. Så vi tuslet bort til lekeplassen i gågaten og storkoste oss der, helt til lillesøsteren min kom med hunden sin. Jeg hadde nemlig fått tak i henne på telefonen, og hun var heldigvis hjemme - ellers hadde ikke dagen blitt på langt nær så bra. Etter at C kom måtte vi finne et sted for bleieskift, og endte opp på storsenteret. At tante C kom var virkelig stort for Vesla, og hun skulle bare leie tante C i hånda ikke mamma eller sitte i vogna. Så hun har gått utrolig mye mer enn hun pleier når vi er ute og farter. C og Vesla tuslet tilbake til lekelplassen, mens jeg fikk meg en tur inn på Nøstebarn og der kjøpte jeg en tunikavest til Vesla. De hadde den i ull/silke i lilla, men gråfargen på den i ren ull var mye finere, så da ble det grå ull. Vi holdt til på lekeplassen en god stund, men så kom den barnhage og da fant vi det lurt å trekke videre for både Vesla og hunden sin del. Hunden til C er litt sky av seg, og særlig når det kommer til barn. Ikke noe farlig, bare trekker seg klokelig vekk. Nå gikk vi til den store dyrebutikken, og Vesla fikk se på forskjellige dyr og fisker. Klappe kaniner fikk hun også. Så fant jeg ut at Vesla og jeg skulle ha litt lunsj før vi satte nesen hjem, C måtte hjem og stelle seg for hun skulle til by'n og møte kjæresten. Etter maten tok vi toget til Veslas store glede, tror nesten hun hadde gledet seg hele dagen til dette. Så her ble alt kommentert, og hun spurte (nesten litt redd) om vi skulle gå av på alle stasjonene - var nesten så hun var redd for å gå glipp av noe. Skjønningen min!! Etter togturen var det på tide å sove, men det ville hun ikke. Måtte nesten tvinge henne i horisontal stilling for å få det til, men det tok bare 10 minutter med litt trilling rundt før hun sovnet. Da vi endelig kom hjem, etter at jeg hadde fått gjort et par ærend mens Vesla sov, var vi rimelig slitne begge to. Så det ble en stille og rolig ettermiddag frem til Mannen kom hjem, da måtte jeg bare løpe på personalmøte på jobben. Måtte så klart hjelpe til med leggingen av Vesla da jeg kom hjem, men jeg kjenner at i dag var ikke det noe problem. Og det er sånn jeg vil ha det hver dag, ikke sånn som det har vært det siste snart 3/4 året. I dag kommer det ingen positiv liste siden hele dagen har vært så utrolig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. mars 2012 #4624 Del Skrevet 6. mars 2012 Så vakkert! Høres absolutt ut som en tipp-topp dag med skikkelig ålreite hverdagssysler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #4625 Del Skrevet 6. mars 2012 Det var akkurat det det var, og jeg ønsker å ha flere slike dager fremover, ikke bare stress og slitenhet som det har vært i det siste. Øyner et håp om at jeg faktisk kan bli meg selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. mars 2012 #4626 Del Skrevet 6. mars 2012 Det var en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. mars 2012 #4627 Del Skrevet 6. mars 2012 Så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #4628 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Dagen i går var ganske så langt fra sånn som tirsdagen var. I dag er jeg hjemme, skal ut etterhvert, men kjenner at jeg trenger denne dagen. Nå ser jeg på første episode med "Beretninger om begynnelser" og der ser jeg den ene legen som var innom da jeg var inne og skulle føde. Kjente jeg fikk litt ekstra klump i halsen og litt flashback til den kvelden hvor han var innom. Husker den følelsen av desperasjon for å få ut Vesla på best mulig måte for henne. Glad jeg slapp å forholde meg til den legen mer enn jeg måtte, for jeg slapp jo keisersnitt. MEN gal som jeg så kan jeg tenke meg å oppleve hele gravid og fødselsopplevelsen igjen. Endret 8. mars 2012 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. mars 2012 #4629 Del Skrevet 8. mars 2012 Trøsten er jo at det mest sannsynlig går betraktelig mye kjappere for deg om du skal føde igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #4630 Del Skrevet 8. mars 2012 Trøsten er jo at det mest sannsynlig går betraktelig mye kjappere for deg om du skal føde igjen. Det er en trøst, for jeg vet ikke om jeg vil gjennom en så lang fødsel en gang til. Men jeg er nå i hvertfall godt forberedt på hva en lang fødsel vil si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. mars 2012 #4631 Del Skrevet 8. mars 2012 Det er du. Godt du ikke visste det på forhånd, hvertfall. Det hadde ikke vært noe moro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #4632 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg har hatt min første kjøretime i dag, og det var GØY!!!! Kjørte rundt og rundt på den plassen vi var på, det var litt skummelt, men vanvittig gøy. Kjenner det litt i beina i dag, at jeg har gjort noe jeg ikke gjør til vanlig da. Kjenner at jeg gruer meg litt til neste time, for da skal jeg få lov å kjøre litt på veien, men gleder meg masse også. Dagens liste: Dusjet UTEN Mannen og Vesla hjemme Litt lang og ensom morgen Kjøretime Hentet Vesla i barnehagen Deilig ettermiddag med Vesla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. mars 2012 #4633 Del Skrevet 8. mars 2012 Så flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4634 Del Skrevet 9. mars 2012 Fredag morgen, men den kjennes ut som en mandag. Det var sinnsykt vanskelig å stå opp i dag, men nå er vi oppe alle tre. Mannen er trygt på jobb, mens Vesla sitter og spiser frokost foran barnetv og jeg er ferdig med min frokost, matpakker er pakket og nesten alt er klart for å gå i barnehagen. Kjenner at jeg er glad det er helg nå, og jeg har "fri" på mandag. Til uken skal jeg bare jobbe 2 dager, men så er det tilbake til strieskjorten....hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4635 Del Skrevet 9. mars 2012 Helg!!!! Sløv morgen med Vesla Sol da vi gikk hjem Oppløftende mail Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. mars 2012 #4636 Del Skrevet 9. mars 2012 Oppløftende mail du? Jammen ikke verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4637 Del Skrevet 9. mars 2012 Jepp, men sier ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. mars 2012 #4638 Del Skrevet 9. mars 2012 Så heldig du er som kjørte rundt på en plass på første kjøretimen din, jeg var rett ut i den mest traffikerte gaten i byen. Riktig nok hadde jeg bare kontroll over rattet , men fy for en følelse av å ikke ha kontroll Herlige lister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. mars 2012 #4639 Del Skrevet 9. mars 2012 Ikke på PM engang?! *supernysgjerrig* Gøy med kjøretimer! Jeg liker å kjøre på tom parkeringsplass, bilen er gøy, men jeg tørr ikke ut i trafikken Så du er tøffere enn meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4640 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Så heldig du er som kjørte rundt på en plass på første kjøretimen din, jeg var rett ut i den mest traffikerte gaten i byen. Riktig nok hadde jeg bare kontroll over rattet , men fy for en følelse av å ikke ha kontroll Herlige lister Jeg skal ut i trafikken neste gang, og så vidt jeg vet skal jeg ha full kontroll på bilen da. (Eller så full kontroll som jeg kan ha med læreren ved siden av). Ikke på PM engang?! *supernysgjerrig* Gøy med kjøretimer! Jeg liker å kjøre på tom parkeringsplass, bilen er gøy, men jeg tørr ikke ut i trafikken Så du er tøffere enn meg! Ikke på PM engang nå nei, mån ok pent vente. Jeg vet ikke om jeg er så veldig tøff, gruer meg vilt. Men på den annen side jeg trenger virkelig lappen, så da må jeg jo ut i trafikken. Endret 9. mars 2012 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå