Nótt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3961 Skrevet 16. august 2011 Jeg kjøpte meg forresten nye sko på fredag, da vi var kommet frem til Kristiansand, på Sørlandssenteret. Der har de en G-sport Maxi butikk, og vi gikk inn alle sammen bare for å titte. Endte med at jeg fant meg et par joggesko på tilbud, helt ypperlig for mine andre hadde nemlig krympet litt i stoffet etter et par kraftige regnvær hvor de ble klissvåte. Uansett så endte jeg opp med disse skoene til den nette sum av 399,- - og slikt kan man like.
Auri Skrevet 16. august 2011 #3962 Skrevet 16. august 2011 Lykke til med Vesla og tilvenning! Veldig koselig å se dere i dag
Nótt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3963 Skrevet 16. august 2011 Lykke til med Vesla og tilvenning! Veldig koselig å se dere i dag Takk, det var veldig koselig å se deg igjen også.
Bokalven Skrevet 16. august 2011 #3964 Skrevet 16. august 2011 Takk. Slikt tar tid ja, dette er jo min fjerde så langt. Og jeg har alt tanker om femte og sjette, men litt på planleggingsstadiet er det jo. Heller dét enn noe impulsivt og mislykka!
Nótt Skrevet 17. august 2011 Forfatter #3967 Skrevet 17. august 2011 Heller dét enn noe impulsivt og mislykka! Sånn jeg tenker også. Hvordan gikk det i dag? Jeg synes det gikk bra, men tror ikke Mannen er helt enig med meg. Men det har heller med hvordan Vesla oppførte seg da de gikk, enn hvordan selve tilvenningen gikk. For hun slo seg nemlig 110% vrang da jeg gikk inn på min avdeling og de skulle gå hjem. Han tok på henne sko, og hun tok da i de og hylte NEI!!! (noe hun aldri har gjort før). Han skulle sette henne i vogna og hun bare hylte, det endte med at han bar henne på armen halve veien hjem. (Skal innrømme at jeg lo litt innvendig når jeg hørte det, og tenkte: Skulle ha tatt med ergo'n ja.) Blir spennende å se hvordan det går i morgen, da skal de to gå i barnehage alene. Og jeg skal på jobb etterpå - har senvakt nemlig - og har ingen planer om å hilse på på avdelingen der hun går. Det kan bli vanskelig, men skal være flink. Fine sko! Det synes jeg også, er veldig fonrøyd så langt. De er litt uvante å gå med, men det funker. Nå har vi vært hos mamma og sagt god flyttings til bror A med familie. Det var koselig, men ennå bedre var det å komme hjem faktisk - nesten utslitte alle tre.
Nótt Skrevet 17. august 2011 Forfatter #3968 Skrevet 17. august 2011 (endret) Sitter og ser på støvletter på nett, og lurer på om jeg skal velge sorte eller grå. Endret 17. august 2011 av Nótt
dreia Skrevet 17. august 2011 #3969 Skrevet 17. august 2011 Så godt at tilvenninga gjekk bra. Misnøye når ein drar FRÅ barnehagen, tel ikkje. Eg likte dei svarte støvlettane best. Godt dei ikkje finst i min størrelse (smallfoot ), så blir eg ikkje frista til å bruka endå meir pengar.
Nótt Skrevet 17. august 2011 Forfatter #3970 Skrevet 17. august 2011 Så godt at tilvenninga gjekk bra. Misnøye når ein drar FRÅ barnehagen, tel ikkje. Det er akkurat det jeg også mener, men tror ikke Mannen synes det var så morsomt å dra hjem med en hylende jente. Eg likte dei svarte støvlettane best. Godt dei ikkje finst i min størrelse (smallfoot ), så blir eg ikkje frista til å bruka endå meir pengar. Jeg synes begge var fine.
dreia Skrevet 17. august 2011 #3971 Skrevet 17. august 2011 Det er akkurat det jeg også mener, men tror ikke Mannen synes det var så morsomt å dra hjem med en hylende jente. Eg ser den.
Auri Skrevet 17. august 2011 #3973 Skrevet 17. august 2011 Synes også sorte, siden du har grå kåpe. Blir veldig mye grått.
Nótt Skrevet 18. august 2011 Forfatter #3974 Skrevet 18. august 2011 Synes også sorte, siden du har grå kåpe. Blir veldig mye grått. Takk, det var sånt jeg lurte litt på. Vi har fått stor jente. I går da vi spiste frokost pekte hun på rompa si, jeg spør om hun har bæsjet og hun rister på hodet, jeg spør om hun må bæsje og hun svarer ja. Da spør jeg om hun vil sitte på do og hun svarer ja på det også. Det bærer rett ut på badet, doringen på do og Vesla på doringen. Hun får Donald-pocket - må lese når man sitter på do må vite - og hun får sitte der mens jeg steller meg. Når jeg er ferdig med å stelle meg er hun ferdig på do, og hun har bæsjet på do. *stolt mamma* Vi sitter ved frokostbordet i dag, og så peker Vesla på rompa si og jeg spør igjen om hun har bæsjet. Denne gangen er det litt utydelig hva hun svarer så jeg tar henne med på badet for å skifte bleie, men hun har ikke bæsjet i bleia. Så peker hun på doringen og da er det på do igjen, med Donald så klart. Nok en gang steller jeg meg mens hun sitter på do. Denne gangen både tisser og bæsjer hun på do. *stolt* Så nå har vi fått en ny rutine om morgenen. Rett på do etter frokost. Blir spennende å se hvordan det blir i morgen for da skal vi spise frokost i barnehagen.
RødeDrage Skrevet 18. august 2011 #3975 Skrevet 18. august 2011 Sorte støvler, definitivt! Jeg er spent på hvordan det går i barnehagen idag og, jeg! *følge med*
Auri Skrevet 18. august 2011 #3977 Skrevet 18. august 2011 Stor jente ja! Herregud, jeg blir stadig imponert over hvor mye den jenta skjønner og kommuniserer i forhold til hvor gammel hun er.
dreia Skrevet 18. august 2011 #3978 Skrevet 18. august 2011 Det høyrest ærlig talt ut som om vesla er myyyykje eldre enn pjokken, og ikkje berre nokre månader.
Nótt Skrevet 18. august 2011 Forfatter #3979 Skrevet 18. august 2011 Sorte støvler, definitivt! Jeg er spent på hvordan det går i barnehagen idag og, jeg! *følge med* Da tror jeg at jeg prøver meg med sorte siden alle sier det. Følg med for barnehageoppdatering...... Stor jente ja! Herregud, jeg blir stadig imponert over hvor mye den jenta skjønner og kommuniserer i forhold til hvor gammel hun er. Jeg blir også stadig imponert over den jenta. Det er helt utrolig hva hun forstår og klarer å formidle. Nå vet jeg ikke helt hva som fikk meg til å stille de rette spørsmålene heller da. Det høyrest ærlig talt ut som om vesla er myyyykje eldre enn pjokken, og ikkje berre nokre månader. Vi får stadig tilbakemeldinger på at hun må være eldre enn hun faktisk er, så det er ikke bare vi som føler det. Folk tar henne ofte for å være 2 år, pga måten hun fører seg på. Saeria: Ja det synes jeg også - er superimponert over henne. Dagen i dag, hva er det å si om den - annet at den gikk superbra. Mannen og Vesla gikk til barnehagen før meg, jeg hadde nemlig senvakt i dag. Det gjorde at jeg fikk nesten en time for meg selv og det var bare helt herlig. Da jeg kom til barnehagen tittet jeg så vidt inn vinduet på avdelingen til Vesla og der satt de ved bordet og malte. Vesla var helt med i det de gjorde. Mannen satt bare ved siden av og så på. Etter en stund fikk Mannen beskjed om at han kunne gå seg en tur og at de ville ringe henne når hun våknet etter sovingen. Som sagt så gjort, han sa hadet og gikk. Vesla hadde visst tatt det bra, sett litt lei seg ut, men ikke grått. Og under samlingsstunden hadde hun vært helt med og kost seg masse, blitt litt tankefull et par ganger - men ikke noe mer enn det. Hun spiste ganske greit til lunsj og la seg ganske greit også. Sov en time gjorde hun, selvom unger løp forbi vogna og bråkte en del. Jeg derimot har gjort alt jeg kunne for ikke å gå inn på avdelingen hennes eller spørre masse om hvordan det gikk. Følte meg flink. Spurte et par ganger, men gjorde virkelig så godt jeg kunne for ikke å mase. I morgen kjører Mannen oss til barnehagen også skal hun være "alene" der.
Lucky? Skrevet 19. august 2011 #3980 Skrevet 19. august 2011 Så fint at det går så bra med vesla i barnehagen da Kan tenke meg det ikke er lett å la være å titte innom avdelingen hennes Super morgenrutine å bæsje på do da, flinke jenta Håper vesla får en fin dag i barnehagen i dag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå