dreia Skrevet 15. august 2011 #3941 Skrevet 15. august 2011 Det er så rart når dei små plutselig blir store. Men det er veldig søtt når dei kjem med ein søt, liten matboks og leverer til dei barnehageansatte som dei er blitt så glad i. Men fy, som eg savnar pjokken når han ikkje er heime. Det er utrulig fristande å berre ta turen til barnehagen for å sjå han og sjå at han har det fint, sjølv om eg har klart å styra meg så langt...
Nótt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3943 Skrevet 15. august 2011 Det er så rart når dei små plutselig blir store. Men det er veldig søtt når dei kjem med ein søt, liten matboks og leverer til dei barnehageansatte som dei er blitt så glad i. Men fy, som eg savnar pjokken når han ikkje er heime. Det er utrulig fristande å berre ta turen til barnehagen for å sjå han og sjå at han har det fint, sjølv om eg har klart å styra meg så langt... Nå får jo jeg muligheten til å snike om jeg vil jeg da, siden Vesla skal gå på avdelingen vegg i vegg med min avdeling. Men tror jeg skal klare å holde meg i skinnet, får nok se nok av henne når vi har gruppeopplegg. Så spennende med barnehagestart! Ja det er spennende. Blir rart å være på den "andre" siden i forhold til tilvenning da, er jo vant til å være den som tar i mot barnet og ikke den som går.
Nótt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3945 Skrevet 15. august 2011 Ja, rollene snus virkelig nå! Det blir veldig rart, men samtidig så er det jo en viktig erfaring å ta med seg videre i jobben da.
Nótt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3947 Skrevet 15. august 2011 Nå har jeg sittet og laget "bursdagssommerfugler" til barna på avdelingen. Jeg har faktisk gjort det digitalt, og ikke manuelt. Har lastet ned forskjellige tegninger av forskjellige sommerfugler som jeg har fått inn navn og fødselsdato til barna på, og planen er å skrive de ut på forskjellig farget ark. Gleder meg til å se hvordan det blir seende ut. Gleder meg til å klippe de ut og få de opp på den hvite veggen på avdelingen.
Nótt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3949 Skrevet 15. august 2011 Er viktig at man viser når barna har bursdager synes jeg, på den måten kan foreldrene se det når de kommer innom avdelingen. Dessuten pynter det jo opp en ellers så kjedelig vegg. Kan hende vi limer bilde av barna på sommerfuglene også.
Saeria Skrevet 15. august 2011 #3950 Skrevet 15. august 2011 Vår ped.leder er også flink til å lage ulike typer veggdekor, og det er så koselig! Noe av det får vi med hjem når det skal byttes. En del laminert pynt, og vi sparer vøtt!
dreia Skrevet 15. august 2011 #3951 Skrevet 15. august 2011 Koselig med sommarfuglar som friskar opp. På avdelinga til pjokken er det fiskar med navn og fødselsdato på både barn og ansatte. Pjokken har fått ein fin, blå fisk, og veggen er skikkelig flott og enkelt dekorert. Eg kikkar på navna og datoane kvar gong eg er innom. Og med bilder blir det jo enklare å halda styr på kven som er kven av leikekameratane.
Nótt Skrevet 15. august 2011 Forfatter #3952 Skrevet 15. august 2011 Er moro å høre sånne tilbakemeldinger fra foreldre. Gjør det jo moro å lage veggpynt.
Lucky? Skrevet 16. august 2011 #3953 Skrevet 16. august 2011 Veldig koselig med litt veggpynt på avdelingen da Vi har en stor kake på veggen og barna er limt inn i ballonger rundt den, veldig dekorativt Kos deg med siste dag hjemme med snuppa
Nótt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3954 Skrevet 16. august 2011 Siste dag hjemme med Vesla før barnehagestart. Det er litt vemodig å tenke på at hun har blitt så stor nå. Har litt å gjøre i dag så blir ingen rolig dag, men har tenkt å kose meg hele dagen.
Auri Skrevet 16. august 2011 #3956 Skrevet 16. august 2011 Blir fint å sees i dag! Ringer deg når jeg veit ca. når jeg kommer til å være på vei mot sentrum Men regner med det blir halv fire-fire.
loffen Skrevet 16. august 2011 #3957 Skrevet 16. august 2011 Så fins sommerfuglene høres ut! Det er kjekt med bilde av barna på, synes jeg. Kos dere hjemme i dag!
Nótt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3958 Skrevet 16. august 2011 Da har vi besøkt gamle jobben i dag, Vesla og jeg, og jeg er glad jeg ikke jobber der mer kjenner jeg. Savner jo noen så klart, men ikke huset og følelsen. Etter det besøket dro vi hjem, Vesla sov i senga si og jeg på sofan. Pixie Plaid vekket meg for å si at hun var ferdig med det hun skulle, så da var det bare å hive seg rundt og komme seg ned til sentrum for å møte henne. Der fikk jeg tak i en nydelig kåpe, fikk bidrag til den av svigers så nå ligger den i posen sin i gangen. Gleder meg til å bruke den når det blir litt kaldere. Det er en tynn ullkåpe, i mørk gråmelert farge. Etter å ha skravlet med Pixie en god stund dro Vesla og jeg hjem. Etter at hun hadde lagt seg har jeg brukt tiden på å merke klær. Og det er ikke lite klær den jenta har. Alt er ikke merket, men det er fordi ikke alt var rent - merkelig nok. Nå er det ikke lenge før jeg skal finne sengen, og så i morgen er Vesla sin første dag i barnehagen.
Nótt Skrevet 16. august 2011 Forfatter #3960 Skrevet 16. august 2011 Lykke til med tilvenning! Takk, kjenner jeg gruer meg litt. Men samtidig så vet jeg jo at det går bra, ser det jo hver gang vi får nye barn på avdelingen selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå