loffen Skrevet 21. april 2011 #3422 Skrevet 21. april 2011 Dette er viktig å tenke på når man får barnehageplass. Dette var faen meg på tide!!
MarianneE Skrevet 21. april 2011 #3423 Skrevet 21. april 2011 (endret) kos deg i påska! (men det gjør du vel alt...?) Endret 21. april 2011 av MarianneE
Nótt Skrevet 22. april 2011 Forfatter #3424 Skrevet 22. april 2011 Jeg er rastløs..... Så langt i dag har jeg strippet sengene for sengetøy, lagt dynene ut til lufting, satt på dagens første vaskemaskin og vasket opp. Mannen synes jeg stresser, men jeg gjør ikke det.
dreia Skrevet 25. april 2011 #3426 Skrevet 25. april 2011 Rastløshet mottas med takk. Eg er berre så altfor laaaaat, og skulle absolutt ha gjort litt her heime snart...
Lucky? Skrevet 25. april 2011 #3427 Skrevet 25. april 2011 Har akkurat mottat min dose, så tør ikke sende hele videre i frykt for at jeg mister all energi, men vi kan dele
Nótt Skrevet 26. april 2011 Forfatter #3428 Skrevet 26. april 2011 Rastløsheten forsvant ikke for min del, men ble ikke brukt på så mye mer fornuftig denne påsken. Fikk vasket halvparten av vinduene sånn ca og det var det. I går gikk Vesla og jeg tur i skogen med M2, mens Mannen vasket huset. Grei deal, men jeg hadde heller sett at han også var med ut. Søndag gikk vi tur med mamma på ettermiddagen, lørdag var det bare oss tre før Mannen dro en liten tur ut på fest. Fredag var vi og grillet hos en kollega av Mannen, var veldig koselig og Vesla sjarmerte kjæresten til kollegaen. Torsdagen spiste ettermiddagsmat med svigers og koste oss ute i solen. En kort oppsummering av påsken slik den har vært for oss. I dag skal jeg til både tannlegen og optikeren, svigermor har fri og skal passe på vesla når jeg har de timene ellers hadde det ikke vært mulig.
MarianneE Skrevet 26. april 2011 #3429 Skrevet 26. april 2011 Jeg er rastløs..... Så langt i dag har jeg strippet sengene for sengetøy, lagt dynene ut til lufting, satt på dagens første vaskemaskin og vasket opp. Mannen synes jeg stresser, men jeg gjør ikke det. Her i huset kan jeg være skikkelig effektiv, og får da mannen på nakken fordi han synes jeg stresser. Prøver og lære ham at det og få unna ting og det og stresse faktisk er to forskjellige ting, men er usikker på om han forstår det....
Kara W Skrevet 27. april 2011 #3430 Skrevet 27. april 2011 Dette er viktig å tenke på når man får barnehageplass. Dette var faen meg på tide!! Viktige ting, men som forelder føler man ikke at man har mye man skal ha sagt Takker du nei til en plass risikerer man å stå uten. Gleder meg til den dagen det faktisk er full barnehagedekning, og foreldre kan begynne å sette litt krav til barnehagene. Ser ut til at du har hatt en koselig påske. Håper det fine været hjelper litt på stemningen i barnehagen også.
loffen Skrevet 27. april 2011 #3431 Skrevet 27. april 2011 Når var det egentlig det var lovet full barnehagedekning? Skulle ikke det vært sånn ca i fjor?
Kara W Skrevet 28. april 2011 #3432 Skrevet 28. april 2011 Når var det egentlig det var lovet full barnehagedekning? Skulle ikke det vært sånn ca i fjor? Det er idag full barnehagedekning etter den definisjonen som regjeringen har satt, altså alle barn som blitt 1 år før 1. september får plass et eller annet sted i kommunen. Men er barnet født i september risikerer man å ikke få plass før barnet er nesten 2. Flytter man iløpet av året har man heller ikke rett til plass. Også var det dette med "i kommunen". For store kommuner kan det få ganske store konsekvenser for noen. For forelder flest er definisjonen av full barnehagedekning at man kan få en plass i en barnehage i nærmiljøet når man trenger det, og det er langt fra oppnådd. Her i kommunen legger de f.eks. ned barnehager fordi de har full dekning på papiret.
Nótt Skrevet 28. april 2011 Forfatter #3433 Skrevet 28. april 2011 Det er godt du oppklarer ting Kara. Det med full barnehagedekning er i bunn og grunn bare tull synes jeg, for sånn som det er i dag er det i praksis ikke full dekning. Det er bare full dekning på papiret om man tenker slik som politikerne, men det er det jo faktisk få som gjør. Ser jo det bare for vår egen del; Vesla er født i februar, og får ikke barnehageplass før i august. Dvs at vi lever hovedesaklig kun på 1 lønn, og har lite penger. Vi økte også om barnehageplass til henne så fort vi kunne, men selvom jeg er pedagogisk leder og skal prioriteres så er det ikke plass å oppdrive. Nok om full barnehagedekning og den diskusjonen. Vi har vært ute en tur alt i dag, før vi gikk ut satte jeg på en vaskemaskin og vasket opp. Skal ut en tur til etterpå og handle litt mat. Mannen og Vesla skal kose seg alene sammen i kveld når jeg er på personalmøte.
Auri Skrevet 28. april 2011 #3434 Skrevet 28. april 2011 Dette med "innenfor kommunen" er idiotiske greier... Porsgrunn kommune tar en halvtime å kjøre fra ende til ende via korteste vei. Kjenner noen som bor i den ene enden, jobber i samme ende, men har barnehageplass i andre enden... Hun kan gå hjemmefra til jobben på fem minutter, men må altså bruke to timer i bilen hver dag frem og tilbake til barnehagen. IDIOTI!Beklager, måtte bare skyte det inn :sjenert. Spark meg i ræva på at jeg scanner inn et kjempekult bilde jeg har tatt analogt av Vesla! Men ikke idag, for idag orker jeg ikke å styre med å dra ned scanneren fra boden.
Nótt Skrevet 30. april 2011 Forfatter #3435 Skrevet 30. april 2011 Det ble ikke så mye kos for Mannen og Vesla på torsdagen, for hun begynte å kaste opp i 1430 tida og holdt på hele kvelden. Fredag var hun i fin form og dro til bestemoren sin siden vi skulle på jobb begge to. Jeg hadde en fantastisk dag på jobben, var borte nesten hele dagen på tur med 11 barn og 2 andre voksne. Etter jobb dro jeg for å hjelpe M1 og M2 å flytte sammen, eller det var meningen å hjelpe til. Men jeg ble sittende på en stol og i sofan og bare se på, for jeg ble så sinnsykt kvalm. Og når Mannen kom for å hjelpe til etter jobben så spydde jeg. Så jeg var ikke til store hjelpen. Endte med at Mannen kjørte meg hjem og la meg i senga med bøtte ved siden av, før han dro tilbake for å hjelpe jentene helt ferdig. Når han kom hjem så følte jeg meg litt bedre, men veldig sliten. Og klokken 0300 i natt begynte han å spy. Så her er det omgangssyken på gang tydeligvis, håper bare vi ikke har smittet noen andre. I dag er formen så langt mye bedre, er supersliten riktignok, men ikke kvalm. Og så til gårsdagensgladnyhet. Jeg sjekker mailen min via telefonen rett før Mannen kom hjem etter flyttingen og fant ut at jeg har vunnet noe. Jeg som aldri vinner noe har vunnet 5 billetter til Kristiansand dyrepark og badeland. Var en konkurranse på tv2.no for en stund siden og jeg fant ut at jeg skulle delta for det hadde vært gøy å ta med vesla dit. Og så har jeg altså vunnet!!!!
Lucky? Skrevet 30. april 2011 #3436 Skrevet 30. april 2011 Så deilig å lese at du har hatt en fin dag på jobben Deilig å komme seg ut på tur Gratulerer med biletter til dyreparken, så moro God bedring til Nòtteheimen
Nótt Skrevet 30. april 2011 Forfatter #3438 Skrevet 30. april 2011 Så deilig å lese at du har hatt en fin dag på jobben Deilig å komme seg ut på tur Gratulerer med biletter til dyreparken, så moro God bedring til Nòtteheimen Det var veldig deilig å komme seg ut på tur, og særlig når ungene koste seg så mye som de gjorde. Så gøy at dere vant! Ja det var veldig gøy, jeg vinner jo aldri noe også vant jeg dette. Jeg er så sinnsykt sliten i dag og bekkenet mitt verker noe helt forjævlig. Det er nesten så ille som det var på det verste da jeg var gravid. Liker ikke at jeg fortsatt sliter med bekkenet.
Saeria Skrevet 30. april 2011 #3439 Skrevet 30. april 2011 Du burde fått sjekket opp i det med bekkenet.
Auri Skrevet 30. april 2011 #3440 Skrevet 30. april 2011 5 billetter, ja. Du, Mannen og Vesla er 3, også har du meg og S da... Håper dere er i bedre form alle sammen i kveld! Omgangssyken er helt forferdelig altså!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå