Nótt Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #3101 Skrevet 11. mars 2011 Vi står på venteliste til flere barnehage, men plass før august kan vi altså ikke få. Og ei heller noe støtte fra Nav - vi har for mye penger. Så nå går jeg altså hjemme uten lønn, og må tære på surt oppsparte penger, mens Mannen bruker opp hele lønningen sin hver måned på regninger og mat. Litt sur, sliten, lei og forbanna i dag ja.
loffen Skrevet 11. mars 2011 #3103 Skrevet 11. mars 2011 Æsj, så dumt!! Fin jakke! Ble det ikke noen veske på deg?
Auri Skrevet 11. mars 2011 #3104 Skrevet 11. mars 2011 Er det bare jeg som syntes hun blonde lille jenta på jakke-linken var litt skummel?
Nótt Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3105 Skrevet 12. mars 2011 Usj. Skjønner dere er lei. Æsj, så dumt!! Fin jakke! Ble det ikke noen veske på deg? De hadde ikke den sorte vesken med duene noe sted, så den er nå bestilt via hm.com. Den sorte "skinn"vesken var ikke noe fin, så da kjøpte jeg ikke den. Er det bare jeg som syntes hun blonde lille jenta på jakke-linken var litt skummel? Jeg synes også hun er skummel, er noe helt merkelig med henne. I dag er planene som følger: - handle mat, det gjør Mannen - ut og se etter en bryllupsgave, sko/støvler til Vesla, og et gavekort eller noe til søstra mi - besøk av søstra mi som skal overlevere et bilde hun har malt, som er bursdagsgave til en venninne av oss - ta det med ro, kanskje gå en tur i fin været - støvsuge, det gjør Mannen I går fullførte jeg strikkabuksa til Vesla, den er heldigvis for lang så den kan brukes leeeenge.
Nótt Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3106 Skrevet 12. mars 2011 Da har vi vært ute, Vesla sover i senga si. Hun sovnet på vei hjem fra senteret og våknet ikke mens Mannen bar henne opp eller kledde av henne. Deilig at hun sover hun trenger det etter denne natten. Hun fant ut at hun ikke ville sove på rommet sitt når klokka ble 2200 i går kveld. Det endte med at hun la seg med meg i senga vår, og når klokka var ca 2345 flyttet Mannen henne over i senga hennes. Trodde jo at hun ville sove litt lenger i dag da, men neida klokken 0625 hørte vi at hun var våken. Vi fikk tak i den ene delen av bryllupsgaven, og Vesla fikk en overgangsjakke som hun kan bruke snart. Vi prøvde den på i butikken og den var kjempefin til henne. En "allværsjakke" (baksiden) som man kan ta av hetta, på Lindex. Hun var så stolt der hun gikk en tur med pappa'n for å se om den satt fint.
janne84 Skrevet 12. mars 2011 #3107 Skrevet 12. mars 2011 Skjønner godt du er oppgitt, er feil å må bruke penger man har spart siden man ikke får bhg plass. Håper det fikser seg før august for dere..
Lucky? Skrevet 12. mars 2011 #3109 Skrevet 12. mars 2011 Så nydelig sang om å være mamma da Herlig med shopping til vesla, er jo så mye fint i butikkene Nydelig bukse du har strikket også, flink du Så irriterende å ikke få barnehageplass da Her har vi full dekning nå og det må være deilig for de som trenger det.... Håper virkelig det ordner seg med plass
Frigg Skrevet 12. mars 2011 #3110 Skrevet 12. mars 2011 Du jobber i barnehage gjør du ikke? Har ikke dere førsteprioritet til jenta deres i den barnehagen da? Skjønner veldig godt at du er lei og skuffet. Det at det er full barnehagedekning er jo bare bullshit. De barna som er født etter 1.september er jo ikke regnet med og har vanskelig for å få plass. Men nå kan det heldigvis se ut som om det skal bli to hovedopptak i året på barnehgeplasser Så slipper man å planlegge når på året man MÅ få barn hvis de skal få barnehageplass. God helg
Saeria Skrevet 12. mars 2011 #3112 Skrevet 12. mars 2011 For en lekker bukse. Felte du av mange masker før du begynte ribbingen på beina. Mon tro om ikke G skulle hatt seg en slik.
Nótt Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3113 Skrevet 12. mars 2011 Du jobber i barnehage gjør du ikke? Har ikke dere førsteprioritet til jenta deres i den barnehagen da? Skjønner veldig godt at du er lei og skuffet. Det at det er full barnehagedekning er jo bare bullshit. De barna som er født etter 1.september er jo ikke regnet med og har vanskelig for å få plass. Men nå kan det heldigvis se ut som om det skal bli to hovedopptak i året på barnehgeplasser Så slipper man å planlegge når på året man MÅ få barn hvis de skal få barnehageplass. God helg Første prioritet har vi ikke i barnehagen der jeg jobber. Hun har en prioritet, men av alle prioritetene så har vi den laveste prioriteten. Skjønne det den som kan, jeg trodde det var for få pedagogiske ledere i barnehagene og dette fremmer virkelig ikke få de som er tilbake i jobb etter permisjon. Så jeg tror nok at neste barn faktisk skal planlegges litt nøyere sånn tidsmessig, prøve i hvertfall. Du er utrolig flink til og strikke! Takk!!! For en lekker bukse. Felte du av mange masker før du begynte ribbingen på beina. Mon tro om ikke G skulle hatt seg en slik. Når jeg kom til vrangborden hadde jeg 51 masker på pinnen, la opp en maske for å dele på 4. Men det ble for mye, så jeg strikket sammen to masker 4 ganger på en runde og så en gang til totalt 44 masker på slutten. Dvs at du har noen "striper" med kun en maske mellom 2x2 ribbet vrangbord. Skjønte du?? Nå har vi overlevert bursdagsgaven som min søster har malt og det ble veldig godt mottatt.
Frigg Skrevet 12. mars 2011 #3114 Skrevet 12. mars 2011 Hørtes merkelig ut spør du meg. De burde jo virkelig prioritere og ta inn barna til de som jobber i barnehagen først. Men håper det ordner seg for dere snart
Nótt Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3115 Skrevet 12. mars 2011 Hørtes merkelig ut spør du meg. De burde jo virkelig prioritere og ta inn barna til de som jobber i barnehagen først. Men håper det ordner seg for dere snart Ja, det burde de så absolutt. Men det gjør de altså ikke. Håper det ordner seg vi også, men sånn som det nå, ser det ikke ut som on vi får plass før i august. Dvs veldig lite med penger fremover.
Saeria Skrevet 12. mars 2011 #3116 Skrevet 12. mars 2011 Jeg skjønte hva du mente. Tror jammen jeg har lyst å strikke en slik bukse til han om en stund. Nå holder jeg jo på med jakken. Er ferdig med en arm, men har ikke ork til å begynne med nummer to. Tror jeg er blitt litt jernfattig igjen. Får bare hive innpå med jern fremover.
Nótt Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3117 Skrevet 12. mars 2011 Hvilken jakke er det du strikke?? Jeg tenkte jeg skulle begynne på en Jill Sweater. Har også lyst til å strikke en Top-down Baby and Children Cable Yoke Jacket. Så kjipt om du er jernfattig igjen, det vil vi ikke ha noe av.
loffen Skrevet 12. mars 2011 #3118 Skrevet 12. mars 2011 De var kjempesøte begge to! Den buksa du har strikket var kjempelekker! Også blir det morsomt å få den fine veska i posten. Jeg synes i alle fall det er kjempegøy når det ligger ting i postkassa, selv om jeg har betalt for det og vet at det kommer, så er det så spennede!
Nótt Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #3119 Skrevet 13. mars 2011 Det blir at jeg strikker både jakken og genseren, men kommer til å starte med genseren. Jeg gleder meg til å få den hjem og se om den er stor nok, uten å være for stor.
MarianneE Skrevet 13. mars 2011 #3120 Skrevet 13. mars 2011 Den dueveska var utrolig søt! Liker ting som er litt.. anderledes!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå