Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre hvor mange masker du la opp, og hvilken pinnestørrelse?

Jeg la opp 55 masker på pinne nr 6, kunne sikkert ha brukt større pinne før å få det luftigere.

Skrevet

Da har jeg vært hos legen og fått bekreftet mistanken min; jeg har migrene. Har fått medisin og skal føre anfallsdagbok som skal sees på etterhvert, og så fort jeg får time skal jeg ta MR av hodet (det er rutine visstnok). Han sjekket også Vesla, og bortsett fra at hun er sliten og ikke i form var hun frisk. Om diaréen ikke har gitt seg innen lørdag blir det tur til legen igjen for Vesla på mandag. Godt å høre at vi gjør det rette og at hun faktisk er i "fin" form.

Ellers har vi spist middag hos svigers og kost oss masse.

Skrevet

Godt du endelig har fått medisiner og en bekreftelse på at det er migrene.

Skrevet

Godt med en diagnose, og håper du finner medisiner som hjelper deg :klemmer:

Apropos, så hjelp meg å huske at du "fikser" hodet mitt når vi kommer inn i mars, for nå begynner det å bli ille igjen :sukk:

Skrevet

Nydelig sett :hjerte:

God bedring til de syke :klem:

Skrevet

godt å få en diagnose ihvertfall :klem:

Fine settet du har strikket, godt tiltak synes jeg. Vet de holder på med slikt til forskjellige nyfødt/prenatal avdelinger rundt om i landet.

Jeg har knapt nok tatt i strikkepinnene på over en måned nå :roll:

Skrevet

Godt du endelig har fått medisiner og en bekreftelse på at det er migrene.

Det er veldig deilig, for sist anfall lå jeg på gulvet og gråt og ventet på at Mannen skulle komme hjem. Vesla stakkar skjønte ingenting, men jeg klarte ikke å bevege meg.

Godt med en diagnose, og håper du finner medisiner som hjelper deg :klemmer:

Apropos, så hjelp meg å huske at du "fikser" hodet mitt når vi kommer inn i mars, for nå begynner det å bli ille igjen :sukk:

Skal prøve å huske på det ja. :)

God bedring til de syke :klem:

Takk! :klem:

godt å få en diagnose ihvertfall :klem:

Fine settet du har strikket, godt tiltak synes jeg. Vet de holder på med slikt til forskjellige nyfødt/prenatal avdelinger rundt om i landet.

Jeg har knapt nok tatt i strikkepinnene på over en måned nå :roll:

Har du ikke tatt i strikkepinnene på over en måned. :hakeslepp: Tror ikke det har gått så lang tid mellom strikkingen min på et års tid faktisk. Neste prosjektene her er: bukse, skjørt og kjole tror jeg. :fnise:

Vesla spiser litt og vil ha drikke. Fikk beskjed av legen å gi henne det hun ville ha, bortsett fra melk. Og det gjør vi, i små mengder av gangen. Nå sover hun for andre gang i dag, og hun sto opp kl 0730. Får så vondt av henne som er så sliten og helt klart ikke i form.

Skrevet

Stakkars vesla. :( Her var G i full vigør dagen etter fallet sitt, og i dag er han i bhg igjen (om enn for en kortere dag). Han kunne fint vært en full dag, men jeg vil hente han litt før.

Håper vesla snart er sitt gamle jeg igjen. Det er ikke moro når de er syke og slitne.

Skrevet

God bedring til vesla. :klemmer:

Det er så vondt å sjå når dei små er sjuke. Me har hatt ein febersjuk gut dei siste dagane (antagelig pga. tenner), men i dag tidlig var tempen heldigvis fin, og han ser nokså kvikk ut. Men fy, kor ubehagelig det er når det står på. :(

Skrevet

Og her har Vesla kastet opp igjen og før det avleverte hun en skikkelig ekkel diaré bleie. Og hun har sovet på fanget mitt en halvtimes tid. Prøver å tilby litt å drikke, men er ikke særlig interessert. :sukk: Man føler seg så hjelpesløs når de små er syke.

Skrevet

Føler meg faktisk litt som en hysterisk mor i dag, vi endte opp med å ta turen på legevakten igjen. :sukk: Ringte de siden Vesla stort sett bare har sovet i hele dag, kastet opp alt hun hadde innabords og så ikke ville ha noe særlig å drikke. Har bare fått beskjed om å vente til det går over av seg selv, men om det ikke gir seg til mandag så blir det nok en tur til legen igjen da. Er ikke noe moro å se på en liten kropp som har blitt tynnere, og som er så slapp og sliten som det hun er nå. :trist:

Skrevet

Hysterisk mor kan du nok neppe kalles. Stol på magefølelsen din du, når det gjelder de små, så er det greit å få ting kontrollert. Heller reise en gang for mye på legevakten.

Skrevet

Det var det vi fant ut i dag også, særlig etter at Mannen hadde snakket med sin mor. Dette er ikke noe moro i det hele tatt, selvom han på legevakten ikke ville legge henne inn ennå. Formen hennes er for god til å bli lagt inn for intravenøs behandling. På en måte er det betryggende å høre, men på den andre siden gjør det jo til at Mannen og jeg går på tå hev og tenker og vurderer hele tiden. :sukk: Sliten av dette.

Snille, snille svigermor ringte og sa at de kunne ha Vesla en natt til helgen slik at vi kunne få sove ut. Men jeg ville ikke sende henne fra meg om hun ikke er frisk, da må det bare vente. Hadde hvertfall ikke klart å sove ut om var borte og syk på samme tid.

Skrevet

Uff. :klemmer:

Slik hadde vi det med G i jula. Hele uka før og hele uka etter selve julaften kastet han opp. Han rørte knapt maten sin og drakk ikke så mye heller. Vi var på legevakten/barneklinikken to ganger og til fastlegen en gang. Ingen ville gjøre noe. G var i grei form om dagen, men han sov mye og kastet jo opp alt da.

De i barnehagen reagerte på hvor tynn han var litt etter sykdomsperioden. Det var IKKE moro å se at gutten ble tynnere. Heldigvis har han lagt på seg det han har mistet og enda litt til nå da, men guriland så kjedelig når det stod på. Sender all medfølelse over til deg, vennen. :kose:

Skrevet

Stakkars lita. :( Og stakkars mamma og pappa. :klemmer:

Håpar virkelig ho blir bedre snart.

Skrevet

Sender dere masse medfølelse!

Skrevet

Takk jenter, det varmer MASSE at dere er her. :klemmer:

Formen virker noe bedre enn i går, hun har faktisk spist en liten brødbit (for første gang siden lørdag) uten å brekke seg eller kaste opp. Men sove gjør hun masse av, og jeg skjønner jo det, er ikke mye krefter i kroppen når hun ikke får i seg noe særlig.

Skrevet

Ikke noe moro når vesla er i dårlig form :( Håper formen kommer seg raskt hos henne nå :)

God bedring :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...