Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med jeklene nede hadde vi det gående hvertfall en uke. Bæsj midt på natta til og med. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har hun mer eller mindre bæsj hver eneste gang vi bytter bleie nå. Og har hatt det sånn siden mandag. Var helt fin nedentil i går, og i natt hadde hun tøybleie - helt fin selv etter å ha våknet med bæsj. Men etter to bleieskift er hun rød igjen. :sukk: Nå er det tøybleier også får vi se om jeg ikke klipper til noe fleece og legger i og ser om det hjelper. For nå ble hun rød med papir på - lurer på om det er urinen som er sterkere enn vanlig pga tenner. Og denne uken har vi kuttet ut alt annet enn grøt og melk når hun spiser, så det er ikke noe i maten hennes.

Skrevet

Ja, urinen kan godt være sterkere. Kanskje lurt å tylle i henne ekstra drikke, for å tynne den ut? HEr må vi på jakt etter nye nattbleier. BSRB må få knapper. Snappi funker ikke, og gudene vet hvor store mengder han drikker i barnehagen (vet det er MYE), for han tisser så avsindige mengder at piddle poddles ikke takler det, og S'bish sliter. Så da må jeg selge unna noen bleier, og kjøpe et par BBH night. Håper BSRB fungerer etter de har fått knapper, for de er jo kanongode egentlig. Er dumt at de bare ligger pga. snappien.

Skrevet

Vi har et problem med å få henne til å drikke, for hun er ikke særlig glad i vann (eller hun vil gjerne ha Bonaqua med sitron, men det hjelper jo ikke på surheten på urinen). Vi får bare se hva vi får til. Nå er hun like rød igjen nesten og har fått nok et sår nedentil. :sukk: Smører med Inotyol, bruker fleecepapir og tøybleier. Skal klippe til fleecestykker osm kan legges i bleiene og se om det hjelper på fukten og "gnagsårene" hun har fått rundt lårene. Tror kanskje at Mannen er litt lei, for i dag kjøpte han to pakker Libero med bleiekort hos Kiwi. Skjønner han egentlig, for det er slitsomt at hun er så rød og sår som hun har vært den siste uken.

Vi har kjøpt tøfler til Vesla i dag, endte på Barnas Hus etter å ha trålet kleskjeder i jaktne på antiskli sokketøfler og ikke funnet noen. Endte med å kjøpe et par, med forkjellig motiv på høyre og venstre foten. Dvs at de kan brukes om hverandre på begge føttene for det skal ikke være høyre og venstre tøffel. De er riktignok "guttetøfler" pga at den ene er lyseblå, men det driter vi i - vi likte de. Den ene er lyseblå med et monster på og den andre er brun med Robeez tøfleren frosk på. Og frøkna er god og varm på føttene når hun har de på, det er faktisk det viktigste. For nå begynner det helt klart å bli kjøligere på gulvet og å stabbe barbeint rundt er ikke moro lenger. Og de er ikke glatte så hun klarer fint å gå med de også. Veldig fornøyd med det kjøpet, selvom de var dyre.

Skrevet

Ashelia viste meg flere bilder av Vesla på torsdag.

Nyydelig jenta deres!

Slike tøfler er forresten veldig gode.

Vi hadde og slike, de var veldig populære her.

:tommel:

Skrevet

MarianneE: Ja hun er helt nydelig - kan ikke se meg mett på henne. :sjenert:

De tøflene er veldig gode, nå kan hun tusle rundt her uten at jeg er redd for at hun er kald på beina. Og tusle rundt gjør hun, eller stabbe er vel det riktige uttrykket. Hun storkoser seg i hvertfall når hun får lov til å gå rundt bordet og sofan. :hjerte:

Skrevet

Huff, ikkje greit med så sår stump. :sukk:

Stilige tøfler. Passar like godt til ei jente. :jepp:

Skrevet

Huff, ikkje greit med så sår stump. :sukk:

Stilige tøfler. Passar like godt til ei jente. :jepp:

Nei det er ikke greit. :sukk: Nå er hun like sår igjen, og det sånn helt plutselig. Kjenner jeg er drittlei. Det kommer sånn helt uten grunn. Hun har vært helt fin noen dager så nå begynte vi med tøybleier igjen. Brukte det natt til i går, i går og i natt uten problemer, og etter 2.bleieskift i dag var hun plutselig tomatrød igjen og så sår at huden var helt rå på rompa. Jeg ville jo tro at det hadde kommet før om det var tøybleiene hun reagerte på. Så i dag er det papirbleier og skift omtrent hver time + lufting av stump + smøring. I morgen tar vi en tur til legen (ikke det at jeg tror vi får noe hjelp, men jeg orker ikke mer).

Ellers kan jeg fortelle at jeg har strikket ferdig 5 julegaver så langt. Nå føler jeg at jeg faktisk kan komme i mål med de gavene som skal lages. :sjarmor:

Skrevet

Så kjedelig med så sår stump. Man får nesten bare tro det er tennene som gjør det, eller noe. Det er hvertfall eneste grunn til at G har blitt sår.

Skrevet

Så utrolig dumt at denne bleiesårheten ikke gir seg! Jeg tror det kan være lurt med legetur, jeg, for vesla har det ikke godt når hun hele tiden er sår.

Tøflene var veldig fine! Vi har også slike tøfler, våre er røde med ape på. De var også liksom ment til gutter, det sto "boys" på dem. Det er så teit med gutte- og jentefarger :kjefte:

Skrevet

Har funnet ut at vi tar turen til helsestasjonen først og ser om de kan hjelpe oss. Vesla har det helt klart ikke noe godt når hun er så sår som nå. Kjenner bare at jeg er redd jeg ikke vil bli tatt på alvor hverken av helsesøster eller lege - bare sett på som en hysterisk mamma. :sukk:

Skrevet

Nei det har vi ikke prøvd, men har hørt at det ikke skal brukes om det er sår og det er det på en måte her. Huden er liksom slitt vekk enkelte steder.

Det ser dårlig ut for å komme seg noe sted i dag, jeg har vært mer eller mindre våken siden kl 0300 i natt pga magekramper. De er så vonde at jeg ikke orker noen ting. Mannen er hjemme fra jobben pga dette, jeg orker ikke å løfte vesla eller gjøre stort her hjemme. Liker ikke dette, det kjennes ut som om noen har slått meg hardt helt øverst i magen.

Skrevet

God bedring til både deg og vesla :kose:

Skrevet

Formen er bedre, men merker at jeg har hatt rar mage i hele dag. Takk og lov for at Mannen ble hjemme i dag, for å løfte og bære Vesla har ikke vært bra for meg. Men nå har jo han også vært litt småsyk i dag: tett i nesa og rar i magen (han også). Vesla har nok skjønt at jeg ikke har vært helt i form for hun har søkt veldig mye til pappa'n sin i dag. :hjerte: Han har syntes det var veldig fint at hun søkte seg til han, og ikke skulle henge på meg i dag. Skal innrømme at det var litt rart, men skikkelig koselig å se at hun krøp bort mot han mer eller mindre hele tiden i stedenfor å krype inn mot sofan og der jeg satt. :rødme:

Skrevet

God bedring til dere. :klemmer: Koselig at vesla ville være med pappaen sin da. :hjerte:

Skrevet

Nå er formen helt fin igjen, bare litt "tom" innvendig bare. Mannen er på vei til jobb og Vesla og jeg er alene i dag.

I dag er planene som følger:

- legge sammen rent tøy :jepp:

- rydde bort rent tøy

- ta oppvasken

- klippe stoff til 3 syprosjekter

- hente pakke

- rydde

- dra på ikea og kjøpe spisebord til kjøkkenet og et billig fleeceteppe

- dra på smartclub og kjøpe en ekstern hard-disk

- sy (etter at vesla har lagt seg

Skrevet

Så dumt at Vesla fortsatt er sår :tristbla: Har har Plutteline blitt bedre etter store mengder Bepanthen og sink. Håper du får noen gode råd på helsestasjonen, for det er hverken sunt eller normalt at de er såre så lenge!

Så flink du er med julegaver. Jeg har bare så vidt begynt. Har 1,5 ferdig.

Skrevet

I dag er planene som følger:

- legge sammen rent tøy :jepp:

- rydde bort rent tøy :jepp:

- ta oppvasken

- klippe stoff til 3 syprosjekter - klippet stoff til 1/2 prosjekt. :fnise:

- hente pakke :jepp:

- rydde

- dra på ikea og kjøpe spisebord til kjøkkenet og et billig fleeceteppe

- dra på smartclub og kjøpe en ekstern hard-disk

- sy (etter at vesla har lagt seg)

Nå har vesla og jeg vært ute en tur, jeg hentet en pakke og handlet litt, og på veien hjem sov hun ca 30 minutter. Nå er hun helt i hundre og full av energi igjen. :hjerte:

Ble ikke noen helsestasjon på oss. Jeg har en ide om hva som er årsaken og nå er hun nesten helt fin igjen, og jeg orker ikke helsestasjonen mer enn jeg må - for de er så rare der.

Fikk hentet pakken jeg fikk fra Ellos, er litt usikker på om jeg skal returnere den eller beholde den. Det er en slik veske, hva synes dere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...