Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så dyktig du er å strikke!!! Er du selvlært eller? Kunne tenkt meg å lært det. Men det er det med tolmodighet da... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg strikker Peter jakke. Neverland bundle til sugarbubbie/green strings.

Skrevet

Jeg drømte om deg i natt... Men jeg husker ikke hva :ler:

Skrevet

Så dyktig du er å strikke!!! Er du selvlært eller? Kunne tenkt meg å lært det. Men det er det med tolmodighet da... :sjenert:

Takk, jeg er ganske selvlært ja om du ser bort i fra det jeg lærte på barneskolen. :fnise: Et tips er å finne noe du har lyst til å strikke, ikke bare strikke noe for å lære deg å strikke. Om du finner noe du har lyst til så kommer faktisk tålmodigheten trippende. :lol:

Jeg strikker Peter jakke. Neverland bundle til sugarbubbie/green strings.

Den er fin. Skal strikke Wendy jakken etterhvert, men nå har jeg begynt på Jill genseren i Chocolate fra MM.

Jeg drømte om deg i natt... Men jeg husker ikke hva :ler:

*nysgjerrig* Så moro, men kjipt at du ikke husker hva.

Nå skal jeg snart ned til sentrum og møte J, dvs jeg venter på at hun skal ringe og si at hun er på vei først da kan jeg stikke av gårde.

Skrevet

Jill i Chocolat kommer nok til å bli alldeles nydelig. Jeg har tre hesper av samme farge liggende. Hadde en plan for den, mener det er en heldress, for jeg bestilte jo så mange passende knapper. :ler:

semi solid grey skal bli en heldress som kneppes med en knapp. Small things romper, mener jeg mønsteret het. Også fra sugarbubbie. Hun har mange fine møstre.

Skrevet

Jeg husker veldig sjeldent drømmene mine. Kan huske småglimt og menneskene som var med, men aldri konteksten.

Skrevet

Jill i Chocolat kommer nok til å bli alldeles nydelig. Jeg har tre hesper av samme farge liggende. Hadde en plan for den, mener det er en heldress, for jeg bestilte jo så mange passende knapper. :ler:

semi solid grey skal bli en heldress som kneppes med en knapp. Small things romper, mener jeg mønsteret het. Også fra sugarbubbie. Hun har mange fine møstre.

Den ser ut til å bli veldig fin, det lille jeg har strikket så langt. :) Du har "bare" tre hesper av den fargen, jeg endte jo opp med 5 jeg da. :lol: Det blir en genser i første omgang også får jeg se hva mer det blir. :vetikke:

Har 3 hesper semisolid grå som jeg tenkte å strikke red riding hood sweater av, med rød ming som trim til.

Har truffet J i dag og vi satt i flere timer på en café og bare skravlet. Det var sinnsykt koselig, avtalte at vi tar en tur til dem neste søndag og bare koser oss. Gleder meg masse til det kjenner jeg.

Skrevet

Grå semi + rød ming må jo bli lekkert!

Er det jeg satser på. Tror Vesla blir "stunning" den kombinasjonen. :)

Andre nyheter her i heimen er at alle tomatfrøene, gulrotfrøene, basilikumfrøene og et av gresskarfrøene vi har sådd har begynt å spire. Så nå er det vår inne i Nótt-heimen. :sol:

Skrevet

Kanksje kombien grå semi og sweeney custom kan bli bra også? Venter på 2 one-ply og en 3-ply. Hmmm... :klø:

Skrevet

Hvordan ser Sweeney custom ut??

Skrevet

:fnise: Et tips er å finne noe du har lyst til å strikke, ikke bare strikke noe for å lære deg å strikke. Om du finner noe du har lyst til så kommer faktisk tålmodigheten trippende. :lol:

Det kan jeg skrive under på!

Jeg var nesten anti-strikker tidligere, men så tenkte jeg at jeg fikk vel prøve meg på en tunika til TheaM, og sakte men sikkert må jeg mumle bekreftende at jo... det er artig!

Andre nyheter her i heimen er at alle tomatfrøene, gulrotfrøene, basilikumfrøene og et av gresskarfrøene vi har sådd har begynt å spire. Så nå er det vår inne i Nótt-heimen. :sol:

Å... Jeg må få kjøpt frø!

Hva gjør du med gulerøttene? Planter du de om? Setter du de ut?

Skrevet

Jeg har ingen bilder, men fargesammensetningen blir antagelig slik: Black, greys, Deep red, true red, lighter orangey red and maybe a rust with white.

Så da kan det jo bli fint hvis selve knappestolpen, kragen og avslutningen ved hender og føtter blir i denne, tenker jeg. Knappen som skal være til er hvit med en grå regnsky og regndråper, så den funker også.

Må selvsagt se garnet først da. Den ble ikke farget før i går, nemlig. Men det er ingen hast med garnet. Tenker å strikke et lite teppe til Haukeland før den tid.

Skrevet

Å... Jeg må få kjøpt frø!

Hva gjør du med gulerøttene? Planter du de om? Setter du de ut?

De blir plantet om, har ikke hage å plante de ut i dessverre. Er første året vi prøver oss på gulrøtter så blir spennende å se.

Jeg har ingen bilder, men fargesammensetningen blir antagelig slik: Black, greys, Deep red, true red, lighter orangey red and maybe a rust with white.

Så da kan det jo bli fint hvis selve knappestolpen, kragen og avslutningen ved hender og føtter blir i denne, tenker jeg. Knappen som skal være til er hvit med en grå regnsky og regndråper, så den funker også.

Må selvsagt se garnet først da. Den ble ikke farget før i går, nemlig. Men det er ingen hast med garnet. Tenker å strikke et lite teppe til Haukeland før den tid.

Tror det kan bli fint med semisolid grå til den ja. Det hørtes fint ut, gleder meg til bilder av fargen. :)

Skrevet

Så herlig at det begynner å spire, nå er det snart vår :strix:

Skrevet

Oppdatert på do-trening, sykdom og strikkeprosjekter!

Det er så dumt at det skal være så vanskelig å få barnehageplass. Og med den nye barnehagereformen er det blitt nesten umulig å få plass på våren :sukk: Håper dere finner en løsning og slipper å vente helt til august!

Ble inspirert av å lese om spirene dine. Tror jeg skal plante noen urter selv, men venter til jeg kommer hjem fra Whitby. Vil ikke at de skal dø mens jeg er borte.

Skrevet

Legger nok ut bilde på TI. :)

Gleder meg. :)

Så herlig at det begynner å spire, nå er det snart vår :strix:

Det er det helt klart. :strix:

Oppdatert på do-trening, sykdom og strikkeprosjekter!

Det er så dumt at det skal være så vanskelig å få barnehageplass. Og med den nye barnehagereformen er det blitt nesten umulig å få plass på våren :sukk: Håper dere finner en løsning og slipper å vente helt til august!

Ble inspirert av å lese om spirene dine. Tror jeg skal plante noen urter selv, men venter til jeg kommer hjem fra Whitby. Vil ikke at de skal dø mens jeg er borte.

Do-treningen dabbet litt av etter at vesla var syk, men vi tar det opp igjen. Er jo sånn sett ikke noe å stresse med ennå. :)

Når det gjelder barnehageplassen så får vi ingen plass før til høsten har vi skjønt, men det kan se ut til at vi har funnet en løsning. Forteller mer når den er helt sikker.

Urteplanting synes jeg du skal gjøre - helt klart. Når drar du til Whitby??

___________________________________________________________________________________________

Våken, men ikke helt i form. La meg med hodepine i går og våknet med den igjen i dag. :sukk: Litt bedre etter mat og vann, men ikke helt topp. Vesla fikk seg støvler i går, et par Dock Boots. Sherrox fant vi nemlig ikke i størrelsen hennes, mens Dock Boots passet perfekt. De sitter veldig godt på foten hennes, slutter om leggen også, og er ikke så tunge og stive som Sherrox er. Hun var veldig fornøyd der hun tuslet rundt i butikken, og særlig da hun fikk gå med de på senteret mens jeg prøvde gummistøvler. Jeg endte opp med nye gummistøvler, må prøve de litt her hjemme for å se om jeg kjøpte riktig størrelse - litt usikker der. De gamle mine har nok et hull for jeg blir våt på undersiden av høyrefoten. :fnise:

Skrevet

Støvler med hull i er lite vits :gjeiper: Så da fortjener du virkelig noen nye :)

Hvordan planter du grønnsakene? kunne tenkt meg å prøve å gjør det :)

Skrevet

Det begynte som et eksperiment for noen år siden, jeg ville se om jeg klarte å få til å dyrke urter. Og det klarte jeg og etter det har vi prøvd litt forskjellig, og det er veldig gøy å se at det gror også smaker det bedre enn de man kjøper i butikken. Sikkert fordi man har dyrket de selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...