Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og i dag har vi kommet til en stor milepæl på Veslas lange vei til å bli stor:

*trommevirvel*

Hun har bæsjet på do!!!!

Flinke lille jenta mi. Vi fikk byttet et par gaver i en doring i helgen, og i går begynte vi å øve på å sitte på den. I dag kom hun så langt at det var greit å bæsje litt på do. Veldig stolt mamma!!! Hun skjønte ikke så mye av det som skjedde da. Men vi fortsetter å øve på å gå på do vi.

Skrevet (endret)

Så rart hvor fort hun blir stor. Hun er superstolt der hun sitter på do, selvom det ikke kommer noenting. :lol: 1 minutt etter at hun gikk av do i dagmorges tisset hun på gulvet, hun skjønte virkelig ikke bæret. :fnise: Men det kommer etterhvert det også, gjorde jo det for oss andre.

Endret av Nótt
Skrevet

Jeg er tidlig oppe for en gangs skyld, har funnet ut at om jeg skal få meg noe alene-tid må jeg stå opp tidlig. Det er faktisk helt greit, for da får jeg tid til å våkne og bli sulten før vi skal spise frokost. Og jeg får muligheten til å tenke litt gjennom hva vi skal finne på på dagtid. I dag lurer jeg på om vi skal ta oss en tur ut på bæretreff. :vetikke:

Skrevet

Flinke vesla som bæsjet på do :hjerte:

Deilig med litt alenetid på morgenen da :strix:

Ha en fin dag!

Skrevet

Og nå tusler rundt meg i de nye "crocsene" hun fikk i bursdagsgave. De er litt sotre til henne, meeeeeen det er ingen hindring. De skal på og de skal brukes. Litt sta kan man vel si at hun er den lille jenta mi.

Skrevet
:ler: Herlig når ho sjølv bestemmer kva ho vil ha på. Ei bestemt, lita jente, forstår eg. ;)
Skrevet

Herlig med ei stolt lita jente :rodmer:

Og ikke minst er det godt at hun ikke synes doen er skummel :tommel:

Skrevet

Ække dumt og være sta asså.... :lol:

Skrevet

:ler: Herlig når ho sjølv bestemmer kva ho vil ha på. Ei bestemt, lita jente, forstår eg. ;)

En veldig bestemt liten jente ja. Skal ikke være enkelt når man er 1 år og VET hva man vil. :lol:

Herlig med ei stolt lita jente :rodmer:

Og ikke minst er det godt at hun ikke synes doen er skummel :tommel:

Er veldig godt at hun ikke synes doen er skummel, i dag skulle hun ikke sitte på do, men det er greit det også. Kun 1 år gammel skal man få lov til å bestemme når man vil og ikke vil sitte på do.

Ække dumt og være sta asså.... :lol:

Nei det er ikke dumt, er jo ganske så sta selv og det har kommet godt med til tider. Ikke minst under fødselen av Vesla. :fnise:

I dag har vi vært på bæretreff med andre mamma'er og baby'er. Vesla var så flink, eneste av de "store" som gikk selv OG som satt fint uten å tulle. Jeg har et eksemplarisk barn!!

Skrevet

Vel oppdratt Vesla med andre ord :duskedame:

Såååå flink hun er som sitter på do allerede da, imponert!!!

Skrevet

Vel oppdratt Vesla med andre ord :duskedame:

Såååå flink hun er som sitter på do allerede da, imponert!!!

Nå begynte jeg litt å ta henne på do da hun var ganske så liten, dvs alt da hun var ca 3 måneder. Det har gått ganske så lang tid siden sist vi gjorde, men nå har hun vist stor interesse for doen når vi har vært på do. Så da tenkte jeg at det nok er på tide at hun får prøve litt. Og klar er hun tydeligvis, for hun er skikkelig stolt når hun vil sitte der.

Skrevet

Ja, det er noen som er klare for doen når de er så små. Vi har en jente i barnehagen som var bleiefri da hun begynte å barnehagen, og da var hun knapt året.

God helg :klemmer:

Skrevet

Nå går det veldig opp og ned med dointeressen hennes, og jeg presser ikke.

I dag har vært en lang, men veldig koselig dag. Vesla og jeg har vært sammen med bestemoren hennes, og kost oss. Det begynte med t-bane tur og togtur for å komme frem, så tuslet vi bort til Storsenteret etter å ha møtt bestemor. Der fant vi et rolig sted slik at Vesla fikk seg litt lunsj, så gikk vi og vindusshoppet litt. Det første målet var XXL for å kjøpe brodder til bestemor, noe vi gjorde etter å ha lett gjennom hele butikken først. Mens vi lette kom vi over to utstoppede geiter. Den ene var en Besoargeit og noe jeg tror var en Steinbukk. De var SVÆRE, veldig fine og Vesla elsket de. Hun ble nesten sur da vi trillet videre. :)

Så gikk vi innom Barnas hus og tittet litt, og der fant vi sko til Vesla. De er bittelitt store ennå, men kommer til å bli kjempefine når snøen forsvinner. Vesla har nå fått sine første sko, et par Superfit Gore tex i størrelsen 22. Etter å ha funnet sko til Vesla ble hun ikke satt i vogna igjen, men fikk lov til å tusle rundt på egenhånd. En så stolt liten frøken skal man lete lenge etter. :hjerte: Det var et område der med litt sitteplasser og ellers god plass, og der fikk hun lov til å løpe litt rundt. Hun storkoste seg masse, men når bestemor og jeg fant ut at vi skulle gå og spise litt og hun måtte sitte i vogna ble hun sur. Det gikk over med engang, men det er temperament på den lille jenta. Og etter at vi hadde spist fikk jeg gå inn på , og der fant jeg settekasser. Endte opp med å kjøpe 2 stykker, en "liten" og en "stor", så nå skal de males før de blir hengt opp inne hos Vesla.

Og så bar det hjem til bestemor og beste (bestefar). Beste er hva det høres ut som om Vesla sier til bestefar. :rodmer: Er så herlig at hun har et kallenavn på han, dessverre var ikke han hjemme da vi kom dit og hun gikk rundt å lette etter han.

Det har vært en lang dag, og jeg merker at jeg ikke gjør sånt så ofte.

Skrevet

Det tar på å farte rundt, men er veldig koselig å gjøre det innimellom :)

Ha en fin lørdag!! :klemmer:

Skrevet

Har kommet over Amanda prosjektet så nå er jeg i gang med å strikke et mini teppet, og har planer om å strikke lue og votter (kanskje sokker) til et sett til Rikshospitalet. Den historien som er bakgrunn for prosjektet var virkelig rørende. Oppfordrer alle som kan om å henge seg på her. Det vil virkelig komme godt med. :)

Skrevet

Så flott prosjekt :)

Høres ut som om dere hadde en slitsom, men fin dag i går :) Søte sko :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...