Gå til innhold

Voyager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjekt for Vesla at ho sjamerer alle :hjerte:

Ha en fin dag Nott :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var siste bursdagsfeiringen over for denne gang. Vet ikke hvem som var mest sliten i dag, Vesla eller jeg. :fnise: Det tar på å være vert for 3 voksne, 3 jenter i 3 - 4 års alderen og 3 på 1 år i tillegg til Vesla og meg selv. Var koselig å ha besøk, men veldig deilig når de gikk igjen. Og da Mannen kom fra jobben var det rett på demontering av gjestesengen. Dessverre går den ikke inn i bilen så svigerfar kommer i morgen etter jobb og skal kjøre den til mamma og søster. Snille svigerfar.

Ellers har jeg to rader igjen på knappestolpen til heldressen til Vesla, og så må tråder festes og knapper sys på, men da er den ferdig til bruk til neste høst.... :fnise: Nå må jeg finne ut hva jeg skal strikke på i neste omgang. :klo:

Skrevet

Har fundert litt etter at gjestene gikk i går. Og det jeg lurer på er om det er vanlig å la "store" unger (3-4 år) få lov til å gjøre nesten som de vil når man er borte på besøk. Her hadde vi 3 stykker i den alderen i går, og to av de gjorde ganske som de selv ville: gikk i sofan og satt på bordet. Det var først når jeg sa at jeg ikke ønsket det at mødrene tok tak i ungene. Ble litt satt ut av det jeg. Den siste jenta var veldig flink og satt "fint" i sofan og gjorde som man forventer når man er borte - tenker jeg da. Følte sånn sett at jeg ble veldig streng. Men hva vet vel jeg. :vetikke:

Skrevet

Jeg ser nå på slike ting som normal folkeskikk, så du er ikke streng!

Skrevet

Ehh, nei. Det er ikke vanlig. Man forventer da at ungene skal oppføre seg pent når de er på besøk. Æsj, tafatte foreldre er kjipt!

Skrevet

Jeg ser nå på slike ting som normal folkeskikk, så du er ikke streng!

Det var det jeg også tenkte, så godt å se at vi er flere. :klem:

Ehh, nei. Det er ikke vanlig. Man forventer da at ungene skal oppføre seg pent når de er på besøk. Æsj, tafatte foreldre er kjipt!

Følte akkurat det ble litt kleint der og da. Kan jo hende at de ikke tenkte over det selv, mødrene altså, men jeg vet at når vi er borte hos noen så passer jeg litt ekstra på at Vesla ikke piller eller gjør ting jeg ikke synes noe om hjemme.

Nå har jeg reorganisert i kottet på soverommet. Det trengtes, det er mer der inne nå enn før jeg begynte. MEN alt er litt bedre organisert. Alt som skal selges av ting etter Vesla er samlet + at jeg har sortert ut klær som skal til UFF og alt det ligger i en egen eske der inne. Godt å få gjort sånt når Vesla sover formiddagsluren sin. :)

Skrevet

Jeg føler det er en økende tendens i forhold til slike tafatte foreldre jeg da. Slike som lar ungene styre hele showet. Foreldrene synes kanskje de er greie som lar ungen få gjøre som de vil, eller kanskje de rett og slett er for konfliktsjy? Uansett grunn, er det ikke bra for hverken barn eller voksne. For hva skjer når ungene skal ut i virkeligheten og tror de kan ture frem som de vil?

Jeg håper inderlig jeg tar feil, men mellom all prat om bomullsforeldre og foreldre som overstyres av egne barn, så tror jeg det er noe i det, dessverre. :(

Skrevet

Gå i sofaen og sitte på bordet :hakeslepp: Man tillater vel ikke barna sine å gjøre det hverken borte eller hjemme?

I alle fall ikke å sitte på bordet.

Bra du sa i fra :jepp:

Skrevet

Joda man tillater visst nok det skjønner du. Er godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på sånn oppførsel. Ble litt overrasket, for jeg trodde de hadde litt mer regler og grenser hjemme. Nuvel...

Nå har jeg pakket sammen tøyet som skal slenges i UFF-containere og det ble hele 6 poser med bare mitt tøy. Og dette var bare sånn som har ligget og slengt egnetlig. Kommer ikke til å savne noe, for det har ikke blitt brukt på evigheter. Er litt nostalgi i noen av klærne, men nå kan noen andre få nytte av dem istedenfor. Mannen skal ta det med seg i morgen når han kjører på jobb.

Skrevet

Så deilig å få ryddet opp i klær som ikke blir brukt :) Skulle tatt en skikkelig opprydning i klesskapet mitt jeg også :sjenert:

Helt klart at du skal reagere når ungene går i sofaen og på bordet....synes det er altfor mange tafatte foreldre om dagen altså! Greit hvis de vil ha det slik hjemme hos seg selv, men når man er på besøk hos andre, så må de da bruke god gammel folkeskikk :Nikke:

Skrevet

I dag fikk jeg sove lenge, våknet riktignok når Mannen dro på jobb, men Vesla var ikke våken før nærmere kl 0900. Deilig med en litt sløv morgen på en uke dag.

Skrevet

I dag har Vesla fått lenestolen fra stua og lekematten inn på rommet sitt. Litt rart å ikke ha leker og sånt i stua, men samtidig veldig deilig. Nå har hun et ordentlig barnerom og vi kan sitte inne hos henne uten å måtte sitte på gulvet. :)

Skrevet

Takk. Det er veldig deilig at Vesla nå har et sted å leke på uten at det ligger leker utover hele stua. :)

Skrevet

Kjempefin leilighet :Nikke: Men mye penger ja :sukk:

Herlig at vesla har fått lekene inn på rommet sitt da :)

Skrevet

Lei alt i dag... :sukk:

Fikk forresten telefon fra en barnehage som hadde sett søknaden min på stilling i Bærum kommune, de lurte på om det var aktuelt med andre barnehager. Jeg sa at nei, det var kun den ene barnehagen. Og da takket vedkommende for seg, men tydelig at det var ønskelig med intervju. :fnise: Moro med interesse fra flere barnehager, men det holder faktisk med to jobbtilbud. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...